2017-08-07, 18:55
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men nu, endast ett dygn efter ovanstående inlägg tycks ju även du ha tagit ditt förnuft till fånga och anslutit dig till oss! Du ger Freija tummen upp! och påpekar hur bra du tycker att det känns att Freja återigen tillför tråden kvalitet.

Hur går det här ihop egentligen med tanke på att Freija också har "låst" sig vid KM?

Det är fantastiskt att få feedback från dig. Alltid konstruktivt på alla vis.

Som jag tidigare skrivit, så stänger jag inga dörrar. Det är ju lite synd att låsa sig kan jag tycka.

Eftersom du också är jättejätteduktig, så får du en tummen upp också!

Finns det nån insatt som har nån koll på om KM har nån form av beröringspunkt med Timmersdala/Lerdala, månntro?
Citera
2017-08-07, 18:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Har man gått ut offentligt och talat om att KM är Pilotmannen eller hur har dessa uppgifter kommit fram här på FB ? Vem som varit inne på förhör bör väl absolut vara sekretess belagt om ett vittnesmål är det ?

Nej det har man inte. Uppgiften att det är KM som är "pilot" har förmodligen läckt ut, någon med insyn i fallet kan ha lämnat ut uppgiften i förtroende till t.ex. en närstående eller en vän, ELLER så ville personen som satt på informationen att den skulle komma Flashback-användarna till handa? det vet vi ju inte? Det enda vi kan konstatera ar att vi nu har fått ett namn på "pilot" och att han är bekräftad att vara KM.
Citera
2017-08-07, 18:59
Medlem
Citat:
ÄR det NÅGON som är ABSOLUT helt Säker TILL 100 % att KM Följde HA HEM ?
ELLER Klängde på HA INNE PÅ Stadt ?
Trodde att den SISTE som sett HA med Säkerhet VAR BW ?
Vad ljuger KM om i förhör ?
Hur kom det ut här på FB att KM var den som suttit INNE på förhör ? DET om någonting borde väl vara SEKRETESS belagt ?
Det borde vara sekretess ja och det är väl därför som Freja inte kan röja sin källa. Du verkar upprörd över att KM är röjd eller uppfattar jag detta felaktigt?
Citera
2017-08-07, 19:02
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det borde vara sekretess ja och det är väl därför som Freja inte kan röja sin källa. Du verkar upprörd över att KM är röjd eller uppfattar jag detta felaktigt?

Jag är mest upprörd av att sådana här saker kommer ut. Får mindre och mindre förtroende för vårt rättväsende.
Citera
2017-08-07, 19:09
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Nej det har man inte. Uppgiften att det är KM som är "pilot" har förmodligen läckt ut, någon med insyn i fallet kan ha lämnat ut uppgiften i förtroende till t.ex. en närstående eller en vän, ELLER så ville personen som satt på informationen att den skulle komma Flashback-användarna till handa? det vet vi ju inte? Det enda vi kan konstatera ar att vi nu har fått ett namn på "pilot" och att han är bekräftad att vara KM.

Nej, KM är inte bekräftad som pilot. Fel.
Senast redigerad av Strykning 2017-08-07 kl. 19:13.
Citera
2017-08-07, 19:12
Medlem
Jag tror stenhårt på att det var två stycken och km passar inte in på detta. Han har inte kunnat redogöra för sina förehavanden och därför är han misstänkt.
Citera
2017-08-07, 19:12
Medlem
Citat:
Jag är mest upprörd av att sådana här saker kommer ut. Får mindre och mindre förtroende för vårt rättväsende.
Rättsväsendet är till för att skydda offren och inte förövarna så att KM namn är läckt kan vara både bra och dåligt beroende på om han är skyldig eller inte. Men det mesta pekar trots allt på att han är den skyldige. Är han inte det så får han ju tala ur skägget och inte hota med att om hans namn blir offentligt så säger han inte mer. Många namn har blivit släpade i smutsen pga GM. Det är inte bara Helena med familj som drabbats utan många många fler...
Citera
2017-08-07, 19:14
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Det är fantastiskt att få feedback från dig. Alltid konstruktivt på alla vis.

Som jag tidigare skrivit, så stänger jag inga dörrar. Det är ju lite synd att låsa sig kan jag tycka.

Eftersom du också är jättejätteduktig, så får du en tummen upp också!

Finns det nån insatt som har nån koll på om KM har nån form av beröringspunkt med Timmersdala/Lerdala, månntro?

Men nu slingrar du dig och försöker smita undan, varför påtalade du inte det till Freija i sådant fall? eller tycker du det är ok att vissa "låser" sig vid KM men inte andra? Var konsekvent, eller är du en sån där ryggkliare som fjäskar för vissa?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 19:22.
Citera
2017-08-07, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Rättsväsendet är till för att skydda offren och inte förövarna så att KM namn är läckt kan vara både bra och dåligt beroende på om han är skyldig eller inte. Men det mesta pekar trots allt på att han är den skyldige. Är han inte det så får han ju tala ur skägget och inte hota med att om hans namn blir offentligt så säger han inte mer. Många namn har blivit släpade i smutsen pga GM. Det är inte bara Helena med familj som drabbats utan många många fler...
Japp, många har släpats i smutsen och fler lär det bli. Även Phena måste tala ur skägget då hon/han bara hintar och skapar ryken. Om hans/hennes syfte är att misstankarna mot KM är felaktiga, och har nåt annat av substans så behöver det komma fram.
Citera
2017-08-07, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Japp, många har släpats i smutsen och fler lär det bli. Även Phena måste tala ur skägget då hon/han bara hintar och skapar ryken. Om hans/hennes syfte är att misstankarna mot KM är felaktiga, och har nåt annat av substans så behöver det komma fram.
Sant
Citera
2017-08-07, 19:22
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej!
Ja tyvärr så har det varit dålig stämning den senaste tiden! Inte hela tiden det går i vågor, det blev väldigt nervöst i tråden efter att många av oss jobbade många timmar på att få fram fakta och information om Klas.
Det är ju inte så konstigt kanske om man tänker efter.

Angående att ingen kommer ihåg hur han var klädd det stämmer ju inte riktigt för brovittnet såg ju att han hade något vitt på sig i alla fall och sedan beror det ju på hur länge efteråt som någon som var med Helena denna kväll blev varse om att Klas var misstänkt! Låt oss säga att det var så att på grund av polisens misstag brovittnets information kom ju inte upp förrän 97 då är det ju svårt för folk att komma ihåg vad de hade på sig tänker jag. ..
Tror nog att en de som var i Klas och Helenas närhet då menar jag taxin och festen i Töreboda och kanske till och med Statt

Har brovittnet verkligen sagt att "pilot" hade "något vitt" på sej. Då har jag missat det. Däremot har vittnet betr. mannen på sjukhusparkeringen uppgett vit klädsel.
Citera
2017-08-07, 19:23
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Men nu slingrar du dig och försöker smita undan, varför påtalade du inte det till Freija i sådant fall? eller tycker du det är ok att vissa "låser" sig vid KM men inte andra? Var konsekvent om du nu ogillar att vissa användare "låser" sig vid KM. Eller är du en sån där ryggkliare som fjäskar för vissa?

Det hade gjort tråden gott om du kunde undvika att använda den för att stilla ditt behov av bekräftelse. Du lägger ju ned en herrans massa energi på fallet.....kan du inte vara nöjd med dig själv utifrån det?

Du är viktig för tråden och rotandet kring KM. Det borde vara bra nog för dig tycker jag.

Freja:
Jag undrar om du har nån indikation på om KM har nån form av koppling till Timmersdala/Lerdala-området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in