2017-04-20, 13:32
Medlem
BlurryFace69s avatar
Verkar väldigt svårt att få ngt svar på resan mellan festen och Stadshotellet.. !

Är det så att det är medvetet att börja skriva om annat eller är det yppandeförbud på det??
Mariestads invånare brukar skvallra en hel del i vanliga fall... men här är det tyst..?
Citera
2017-04-20, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det är ju lite knepigt när man inte vet hur väl känt det är att denna tråd existerar. För alla som på något sätt stod HA nära så borde det inte råda några tveksamheter att så är fallet, men för många lite längre ut i "bekantskapskretsen" kanske det är mer tveksamt.

Som någon säkert nämnt det förr, så kan det kanske vara en idé att på något sätt göra reklam för HA-tråden ex.vis på nätet, i tidning, anslagstavla mm. Förslagsvis i M-stads området.

Beträffande Snapenområdet. Som redan nämnts så känns det ju lite avigt rent geografiskt om man nu förutsätter att brottsplatsen var kring Kohagen/Ekudden (vilket dock inte är säkert) förutom att området är/var beläget nära stan och förhållandevis frekvent besökt. Det är rätt resonerat när det gäller att en GM ofta föredrar "gömställen" där han känner sig mer förtrogen med omgivningen. Man kan då ställa sig frågan om någon av de sk heta namnen kan ha ett sådant förhållande med Snapen. Man kanske är uppväxt på Snuggen, t.ex Torsögatan.

Har läst tråden några gånger även om det var ett tag sedan jag läste hela.
Minns att det pratades om en grop vid golfbanan där likhundar markerat. Den grävdes ur men inget hittades.
Hon kan ju ha legat där första dygnet för att sedan flyttas. Ligger rätt till geografiskt också. Har bestämt för mig att någon av de som nämnts som tänkbar GM jobbade där vid tiden dessutom.
Citera
2017-04-20, 20:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
Artikel.

Är osäker på om detta har postats tidigare i tråden? Troligtvis har detta blivit gjort och i s f kommer artikeln igen.

Året Runt 27/11 2015.

Citat:

"Tidigare på dagen, den dag Helena försvann, hade hon varit ute och seglat. Därefter gick hon på en inflyttningsfest och fortsatte sedan till Stadshotellet i centrala Mariestad.
Under kvällen ringde Helena hem till sin syster Ulrika, som uppmanade henne att ta en taxi hem.
Helena tog dock aldrig någon taxi. Kort efter att Stadshotellet stängde, vid tvåtiden, sågs hon på torget utanför nattklubben.
Vart hon sedan tog vägen är oklart. Kanske bestämde hon sig för att promenera i den varma, ljusa natten. Kanske fick hon skjuts med någon."
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-04-20 kl. 20:48.
Citera
2017-04-21, 04:00
Medlem
BlurryFace69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Är osäker på om detta har postats tidigare i tråden? Troligtvis har detta blivit gjort och i s f kommer artikeln igen.

Året Runt 27/11 2015.

Citat:

"Tidigare på dagen, den dag Helena försvann, hade hon varit ute och seglat. Därefter gick hon på en inflyttningsfest och fortsatte sedan till Stadshotellet i centrala Mariestad.
Under kvällen ringde Helena hem till sin syster Ulrika, som uppmanade henne att ta en taxi hem.
Helena tog dock aldrig någon taxi. Kort efter att Stadshotellet stängde, vid tvåtiden, sågs hon på torget utanför nattklubben.
Vart hon sedan tog vägen är oklart. Kanske bestämde hon sig för att promenera i den varma, ljusa natten. Kanske fick hon skjuts med någon."

När pratade någon med Helena efter hon klivit ut från Stadshotellet Den natten hon försvann?
.
Hon kanske hade tänkt ta en taxi men :
1) började prata med någon så denna erbjöd sig skjutsa henne hem?
2) väntade på en taxi/ alternativt hade tänkt gå bort till taxi stationen.
Iså fall OM hon hamnade i en taxi kanske man kan undra vad som hände ?
Vem körde den och vart åkte de?

Inte så svårt kanske att försvinna en stund o snart vara tillbaks och köra sina kunder igen om man
kände till området och var en van taxichaufför i Mariestad.

Har några misstankar gått åt detta hållet under åren??

Åter spekulationer, försöker vända o lyfta på stenar som dyker upp och om alla gör det hoppas jag någon minns det som saknas ..

Jag fortsätter hålla tummarna för att G.w kommer ta upp detta fall.

Personen som hade inflyttningsfesten måste väl ha lite kontakter F.ö och kunna gå ut med något så
Fallet kommer fram igen som ett sorgligt olöst försvinnande?
Citera
2017-04-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
När pratade någon med Helena efter hon klivit ut från Stadshotellet Den natten hon försvann?
.
Hon kanske hade tänkt ta en taxi men :
1) började prata med någon så denna erbjöd sig skjutsa henne hem?
2) väntade på en taxi/ alternativt hade tänkt gå bort till taxi stationen.
Iså fall OM hon hamnade i en taxi kanske man kan undra vad som hände ?
Vem körde den och vart åkte de?

Inte så svårt kanske att försvinna en stund o snart vara tillbaks och köra sina kunder igen om man
kände till området och var en van taxichaufför i Mariestad.

Har några misstankar gått åt detta hållet under åren??

Åter spekulationer, försöker vända o lyfta på stenar som dyker upp och om alla gör det hoppas jag någon minns det som saknas ..

Jag fortsätter hålla tummarna för att G.w kommer ta upp detta fall.

Personen som hade inflyttningsfesten måste väl ha lite kontakter F.ö och kunna gå ut med något så
Fallet kommer fram igen som ett sorgligt olöst försvinnande?

Du finner i tråden att BW talade med H efter hon klivit ut från stadt.

Sök veckans brott där UA medverkar och P berättar i ett klipp om efterfesten och om plånboken osv...

Vilka som var med i bilen från Töreboda till Mariestad framkommer inte, enbart givet är att UA och P inte är med. Som tidigare sagt så kan UA och P mf redogöra vilka som åkte och med vem. Även vilka som var där.
Citera
2017-04-21, 13:09
Medlem
Tillägg
När hon pratade med BW vidhöll H fortfarande att hon skulle promenera hem.
Om hon skulle tagit Taxi ändå var det lätt att få det bekräftat vid den tiden.
Citera
2017-04-21, 17:42
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

Vilka som var med i bilen från Töreboda till Mariestad framkommer inte, enbart givet är att UA och P inte är med. Som tidigare sagt så kan UA och P mf redogöra vilka som åkte och med vem. Även vilka som var där.

Varför är detta så "hemligt" hur UA kom till Mariestad?

Spekulation: Kan det vart så att hon (+fler?) åkte med BW och Shane till Mariestad? Så skäms hon över det eftersom det var lite fyllekörning med den resan? Tjejer är ju lite känsliga med att erkänna sånt.

Spekulerar man vidare på ovanstående scenario skulle man kunna fantisera om att UA märkte att humöret var i botten hos XXX och därför ville spontant att H skulle ta taxi hem?

Bara spekulationer som sagt!
Citera
2017-04-21, 19:26
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Varför är detta så "hemligt" hur UA kom till Mariestad?

Spekulation: Kan det vart så att hon (+fler?) åkte med BW och Shane till Mariestad? Så skäms hon över det eftersom det var lite fyllekörning med den resan? Tjejer är ju lite känsliga med att erkänna sånt.

Spekulerar man vidare på ovanstående scenario skulle man kunna fantisera om att UA märkte att humöret var i botten hos XXX och därför ville spontant att H skulle ta taxi hem?

Bara spekulationer som sagt!

Nu är det väl ändå så att det är tämligen fastslaget att BW (o ev. Shane) ej var med på P's inflyttningsfest i Töreboda utan på en fest i Radbyn. Ingen har iaf tidigare kommit med upg. som tyder på annat. (själv var jag inte med på någon av dessa så jag får gå på andrahandsupg.)
Citera
2017-04-21, 19:45
Medlem
Minns inte om jag tagit upp detta tidigare men är det inte konstigt att just DENNA kväll, som visade sig bli så ödesdiger, så glömde H sin plånbok på en fest. Dvs, OM risken (sett ur en potentiell gm:s perspektiv) var överhängande att hon skulle kunna ta en taxi hem från statt. Var hon normalt en slarvig person? Antagligen bara en slump men man kan ju alltid spekulera ifall någon med flit gömde den. Någon eller några som hade en dold agenda. Och den där taxireserekommendationen från U är det något som kan verifieras av en tredje part?

Naturligtvis inte kul att behöva slänga ur sig anklagelser tagna ur tomma luften men som sagt, varje detalj verkar behöva granskas ingående. Kanske detta tragiska fall inte är så slumpmässigt som det kan verka. Tänker bl.a. på den lokale poliutredarens "tänk häst, tänk hund" som han så kryptiskt formulerar sig i ett TV-inslag. Kan det vara så att han vet något, någon liten detalj som vi trogna flashbackläsare har missat?

Om det skulle ha varit en sexuell invit som spårat ur så kan jag bara se att det skulle finnas en gm. Åtminstone i det initiala skedet. Tror dock väldigt starkt på Hanna med hundens "så här får/kan NI inte göra" formulering och hennes intryck av att ha hört flera mansröster.

Som sagt, vore väldigt intressant om GW tog upp det här fallet i nästa säsong av hans nya serie.
Citera
2017-04-22, 06:46
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nu är det väl ändå så att det är tämligen fastslaget att BW (o ev. Shane) ej var med på P's inflyttningsfest i Töreboda utan på en fest i Radbyn. Ingen har iaf tidigare kommit med upg. som tyder på annat. (själv var jag inte med på någon av dessa så jag får gå på andrahandsupg.)

Kan bara säga att jag vet inte heller. Själv trodde jag faktiskt att han var på P's fest men varför jag trodde det kommer jag inte ihåg och orkar inte gräva i tråden heller för att kolla upp det.

Citera
2017-04-22, 06:49
Medlem
BlurryFace69s avatar
Tack till er som skrivit de senaste inläggen spec detta rörande
det som jag återkommit till:

Vad som hände denna ödesdigra dag , speciellt om hur Helena kom från festen
till Stadshotellet . Skulle hon åka med samma person hem efter stadshotellet,
Men U.A säger till henne att ta en taxi..?!

Varför?

Var verkligen Helena på denna fest ingen vill prata om??
Har der blivit bekräftats?
Citera
2017-04-22, 10:53
Medlem
rattugglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69

Var verkligen Helena på denna fest ingen vill prata om??
Har der blivit bekräftats?
Ja det är klart hon var! Annars ljuger ju både PW och UA öppet, samt att alla andra på festen ljuger för polisen.
Vi ska nog inte krångla till saker i onödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in