2017-08-07, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tidigare har du skrivit att GS är förövaren. Är det nu två förövare? Tror du att du kan bestämma dig?

Och bilens färg ... Vilket framsteg att kunna bestämma sig för att den var/är gul ...

Då väntar vi fortfarande på resten av storyn, eftersom du redan har outat dig för GS - du vet, han den där "pilotmannen" som "maniskt läser tråden"! Du löper ju liksom ingen risk längre ...

Håller med dig Ugglan. Läst igenom hens inlägg i diverse trådar 😉
Citera
2017-08-07, 16:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Tror på Freija. Är K.M bekräftad som pilotman så utgår jag från det.

Kl**s och hans närstående, som säkert vet vad som hände Helenaden där natten, har klarat att hålla tyst i 25 år!

Jag undrade för någon vecka sedan varför Ingen av hans anhöriga försvarat honom här på Flashback.. och min tanke är att har de klarat alla dessa år, är väl några månader en spott i havet. Säg inget.
Glöm inte Pilots egna ord 1998:
"Gör ni mitt namn offentligt så säger jag inget mer"

De tiger - för varför ändra ett vinnande koncept

Frågan är vad dom anhöriga verkligen vet? jag är alls säker på att dom VET att Kl*s är skyldig, möjligen att han är misstänkt. Och om han nu är ensam GM så tror jag definitivt att han har behållit den här hemligheten för sig själv i 25 år.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 16:38.
Citera
2017-08-07, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja jag menade också i tråden, här finns ju många olika sätt att skydda och försvara KM på, eller hur? Eller har du missat det? Hur tänker du dig att det skulle se ut om någon försvarade KM här i tråden?

Ja.

Tänker att vissa som blivit utpekade, som tex M.R, går in och förklarar att man inte är den utpekade. Ärligt, och enkelt.

Anhöriga behöver absolut inte göra det, det menar jag inte, men det skulle vara bra för alla parter.
Om nu Kla*s är oskyldig kan väl han hjälpa till att ge lite svar på alla frågor. Tror alla Mariestabor vill ha detta uppklarat! Alla utom gm och anhöriga givetvis
Citera
2017-08-07, 17:02
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Tänker att vissa som blivit utpekade, som tex M.R, går in och förklarar att man inte är den utpekade. Ärligt, och enkelt.

Anhöriga behöver absolut inte göra det, det menar jag inte, men det skulle vara bra för alla parter.
Om nu Kla*s är oskyldig kan väl han hjälpa till att ge lite svar på alla frågor. Tror alla Mariestabor vill ha detta uppklarat! Alla utom gm och anhöriga givetvis

Ja det är givetvis det bästa, att man går in och gör som t.ex. MR har gjort.

En annan möjlighet är annars att man anonymt försvarar KM.
Citera
2017-08-07, 17:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
Om man nu leker med tanken, om man själv skulle åka ut från kolarbacksvägen med en kropp i bagaget. Så är ju det troligaste att man svänger höger ner mot sandviken.
Är det någon som vet om det finns något speciellt ställe, brunnar, mm.
Det är ju inte så lätt att gräva i skogen med alla rötter, mm.
Några brunnar kopplade till golfbanan?
Är området rejält undersökt?

Nej varför skulle det vara troligast? Bara för att man har en kropp i bagaget behöver det väl inte betyda att man omedelbart, på studs måste göra sig av med den eller hur? Det smartaste är kanske att svänga vänster, parkera bilen på sjukhusparkeringen och sova på saken ett par timmar? Därefter kan man sjukskriva sig och i lugn och ro frakta bort kroppen till en mer trygg och säker plats, ev. ett ställe som man har en personlig koppling till, kanske någonstans utanför Mariestad.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-07 kl. 17:36.
Citera
2017-08-07, 17:34
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattugglan
Var det i Timmersdalatrakten så är det säkert "Kalkis":
http://www.skaraborgsleder.se/vandring/se_vandring_skovde_stolan.html
Inga djupa hål där dock såvitt jag minns.

På kartan du länkar till är det utmärkt med "Alungruvan". Där fanns det, åtminstone under 90talet, gruvgångar. Ett par var riktigt djupa med sidogångar. Nån av dom gick säkert ett par hundra meter genom berget och mynnade ut i en brant bergssida. Ju längre in desto mer sörja och vatten. Absolut kolsvart.
Gissar att det förr fanns åtminstone 5-6 gruvgångar varav några hade rasat delvis vid ingångarna.
Däremot känns det som ett jävla företag att transportera en kropp dit. Skulle man mot förmodan lyckas med det, så skulle det kunna vara väldigt bökigt att upptäcka den.

I övrigt känns det bra att Freja återigen tillför tråden kvalitet. Tummen upp!
Citera
2017-08-07, 17:39
Medlem
Var KM intresserad av jakt? Hade han tillgång till en jaktstuga?
Citera
2017-08-07, 17:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Ditt svar är väl troligen det ultimata beviset på att du totalt har låst dig vid KM utan att ha mer på fötterna än vissa "trådspanare" hade vid ett flertal tillfällen under en radda av år.

Det kan ju vara KM men i lika hög grad ngn annan såvitt vi vet.

Men nu, endast ett dygn efter ovanstående inlägg tycks ju även du ha tagit ditt förnuft till fånga och anslutit dig till oss! Du ger Freija tummen upp! och påpekar hur bra du tycker att det känns att Freja återigen tillför tråden kvalitet.

Hur går det här ihop egentligen med tanke på att Freija också har "låst" sig vid KM?
Citera
2017-08-07, 18:01
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Även om så skulle vara fallet så följde han inte de andra tjejerna hem så då är det ganska ointressant. Om KM och pilot är samma person vilket Freja bekräftar så följde han henne hemåt och är än sålänge den sista som setts tillsammans med Helena innan hon försvinner. Det ser onekligen inte bra ut för honom, även om det inte direkt pekar ut honom som skyldig. Att han påstår att han inte minns och har ljugit i förhör och har ändrat sin version gör dock att han känns som en trolig gm.

ÄR det NÅGON som är ABSOLUT helt Säker TILL 100 % att KM Följde HA HEM ?
ELLER Klängde på HA INNE PÅ Stadt ?
Trodde att den SISTE som sett HA med Säkerhet VAR BW ?
Vad ljuger KM om i förhör ?
Hur kom det ut här på FB att KM var den som suttit INNE på förhör ? DET om någonting borde väl vara SEKRETESS belagt ?
Citera
2017-08-07, 18:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Nej varför skulle det vara troligast? Bara för att man har en kropp i bagaget behöver det väl inte betyda att man omedelbart, på studs måste göra sig av med den eller hur? Det smartaste är kanske att svänga vänster, parkera bilen på sjukhusparkeringen och sova på saken ett par timmar? Därefter kan man sjukskriva sig och i lugn och ro frakta bort kroppen till en mer trygg och säker plats, ev. ett ställe som man har en personlig koppling till, kanske någonstans utanför Mariestad.

När kroppen väl är i bilen är det inte bråttom.

Om Helena avlider till följd av dråp kan gärningsmannen antingen lämna plats och kropp, vilket är det mest rimliga om man agerat utan uppsåt - att skynda hem och ringa på hjälp.

Gärningsmannen valde att försöka dölja spår och även ta med sig kroppen. Att ta med sig en 60 kilo tung kropp (minns inte hennes vikt men en död vuxen är bra tung för de flesta) tyder på styrka och en redan rimlig möjlighet att kunna ta med sig kroppen med bil. Att gm snabbt kan göra det valet är för att valet finns, en bil inom rimligt avstånd i meter och tid.

När kroppen väl är lastad i bilen är det inte bråttom.
Slutförvaringen är genomtänkt och sannolikt kopplad till gm men behöver inte vara en plats andra förknippar med honom. Det kan vara en plats han själv känner till och vet är hans bästa möjlighet.
Citera
2017-08-07, 18:06
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Jag tror inte att P4 dokumentären medvetet har "valt" att inte offentliggöra "brovittnets" vittnesmål, det är (så vitt jag kan förstå) sekretessbelagt och därmed ingen offentlig handling.

Dom uppgifter man gick ut med på måndagen i nyhetsradion kommer ju från Helena's anhöriga, förmodligen systern UA som visste exakt hur Helena var klädd den här kvällen. Hur tänker du när du antar att "brovittnet" hade kunnat beskriva Helena's byxor bättre än Helena's egen syster gjorde? Det räcker väl med att "brovittnet" kunde beskriva HA's byxor så pass bra att man tack vare dessa uppgifter kunde identifiera och säkerställa att det var HA som sågs på bron, eller vad är du ute efter?

Uppgiften om att mannen var klädd helt i vitt antar jag kommer från 'Bickan' som i inlägg #10273 skriver bl.a. följande om brovittnets observationer: "dels beskriver hon H:s byxor som är lite speciella på ett tydligt sätt- flerfärgade lite randiga-, dels beskriver hon mannen som " helt "klädd i vitt. Beskrivningen av mannen och hans klädsel stämmer rimligt väl överens med hur flera personer var för sig, beskriver att en man var klädd som strax efter Helena går över torget i "rätt" riktning. Påståenden att vittnet inte kan beskriva HA:s klädsel och till stor del mannens klädsel är fel. Vi har nämligen haft möjlighet att ta del av en utskrift / kopia på vittnesmålet. Vår uppfattning är att kvinnan på ett förvånansvärt bra sätt beskriver hur framför allt HA är klädd".

Har man gått ut offentligt och talat om att KM är Pilotmannen eller hur har dessa uppgifter kommit fram här på FB ? Vem som varit inne på förhör bör väl absolut vara sekretess belagt om ett vittnesmål är det ?
Citera
2017-08-07, 18:08
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Om hen sett att det var pilotglasögon borde hon ej varit så långt ifrån?

Jag velar på om dessa *glasögon* Sol eller vanliga. Kan ju haft linser under solglasögon i sådana fall, och varit cool.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in