2017-08-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag tror inte vårt spel eller agerande kommer skilja sig speciellt mycket från det vi redan sett. Igår skedde något men det verkar ha varit en enskild händelse och inte del i en specifik taktik. Hamad tar ett beslut där och då. Därför tror jag inte att Hammarby som klubb väljer att spela annorlunda för att något kontroversiellt hände under en match.

Att ställa hela klubben till svars är inte det rätta här. Hamad tog beslutet, han har förklarat det. Gott så. Men JM borde inte ändra vår taktik på grund av detta.

Han menar att ursäkterna för det nya bottennappet är värdelösa om Bajen inte följer de moraliska riktlinjer man nu etablerat för sig själv. Det samma gäller de Bajensupporters som tycker att det var fine, inte en käft skall öppnas och inte ett pip skall komma ut från dessa individer ifall(mot alla odds) något liknande skulle hända Bajen.

Maskningar från Bajen vid eventuell ledning skall fördömas av dessa individer.

Konsekvent handlande och tänkande eller hyckleri... that's the question.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-08-07 kl. 12:20.
Citera
2017-08-07, 12:52
Medlem
Självklart skall man inte kunna försvara en uddamålsledning på övertid genom att lägga sig ner på planen i kramp, själv spela ut bollen och sedan förvänta dig att få tillbaks den. Detta är något som måste upp till diskussion. Ingen skall kunna förvänta sig att få tillbaka bollen i ett sådant läge. Filmningar och maskningar har varit en del av fotbollen länge, men det har gått för långt nu.
Citera
2017-08-07, 13:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Såg bara händelsen i all hast på sportnytt igår men i grunden tycker jag hammarby gör rätt även om jag är så långt ifrån bajare man kan komma. Domaren bestämmer om spelet ska avbrytas inte spelarna. Om det ena laget spelar ut bollen till inkast för att en spelare är skadad får dem fan skylla sig själva. Men det jag reagerade på var att hammarbyspelarna nästan medvetet försökte lura häcken. Dem gjorde det väldigt tydligt att dem skulle spela tillbaka bollen. Någon stod till och med och pekade att man skulle ge tillbaka bollen men sen när han själv fick den fortsatte han att spela. Det är däremot osportsligt.
Citera
2017-08-07, 14:00
Medlem
Shuyins avatar
Jag håller också med om att fenomenet att spela ut bollen är ganska förkastligt, det är domarens uppgift att blåsa om det är något allvarligt (kramp är väl inte att beteckna som det). Däremot, om nu Häcken väljer att göra det så är det pinsamt att göra som Bajen gör.

Men diskussionen om att spela ut bollen från första början tycker jag är bra mer intressant.
Citera
2017-08-07, 14:08
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag hade köpt argumentet att Häcken inte ska ha tillbaka bollen om Hammarby hade dragit ner den till egen målvakt/backlinje och fortsatt därifrån.
Citera
2017-08-07, 15:14
Medlem
Keldons avatar
Fan vad taggad man kan bli på allsvenskan efter 3 raka segrar.

Swärdh, tack för ingenting!
Citera
2017-08-07, 16:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Fan vad taggad man kan bli på allsvenskan efter 3 raka segrar.

Swärdh, tack för ingenting!

Ja, KFF bör bli höstens lag. Frågan är vilka av J-södra och GIF man byter plats med om kvalplatsen? Kanske blir båda och att HBK rycker upp sig också?

Kan mycket väl bli vi, ruggigt dåliga tendenser och tunn trupp. Även fast en pessimist som jag hajar att vi bör greja 30 p i år.
Citera
2017-08-07, 16:56
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hysteriskt roligt att se hur alla grinar om att Häckens filmande och maskande biter dem i röven. Stor respekt till Hamad som står för det han gjorde, helt rätt.

Grinsvenskan.

Jo Hamad är ju en förebild. t ex när han får gult kort för maskning. Gråzon IF leder med 2-1 i 88:e mot AIK....

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a2s53waao023g
Citera
2017-08-07, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jo Hamad är ju en förebild. t ex när han får gult kort för maskning. Gråzon IF leder med 2-1 i 88:e mot AIK....

http://highlights.allsvenskan.se/playlist/a2s53waao023g

Man ser ju inte ens vad för maskning han gör i det där klippet?

Jag har inte sagt någonting om att Hamad är en förebild men står kvar vid att vi gjorde helt rätt som spelade på till 1-1 och rätt av Hamad att stå för det.

Hoppas vi avgör alla våra matcher sådär. Sedan lite offsidemål och billiga straffar också. Mumma! Så kan ni grina om hur osportsliga Bajen är sen.
Citera
2017-08-07, 17:06
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Man ser ju inte ens vad för maskning han gör i det där klippet?

Jag har inte sagt någonting om att Hamad är en förebild men står kvar vid att vi gjorde helt rätt som spelade på till 1-1 och rätt av Hamad att stå för det.

Hoppas vi avgör alla våra matcher sådär. Sedan lite offsidemål och billiga straffar också. Mumma! Så kan ni grina om hur osportsliga Bajen är sen.

Avgör? Ni torska ju trots det vidriga 1-1 målet???????
Citera
2017-08-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Avgör? Ni torska ju trots det vidriga 1-1 målet???????
Haha, ja. Men ändå gråter folk!
Citera
2017-08-07, 17:26
Medlem
duros avatar
Finns det något klipp på hela sekvensen? Inte bara efter inkastet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in