2017-08-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Har någon tagit upp det faktum att arrangören även vid en privat fest ansvarar för att det inte serveras alkohol till personer som är märkbart berusade?

Nån som vet om man exempelvis hade inhyrd personal för servering eller liknande?
Jag har svårt att tänka mig att de haft serveringspersonal på festen. Den verkar inte ha varit så formell. Jag gissar att de har beställt catering med dukning och sedan avhämtning dagen efter.

Intressant det där med ansvaret för alkoholutskänkning på en privat fest. Var drar man gränsen? Ofta kan ju folk gå och bara ta en till bira i kylen eller hälla upp en egen grogg från spritbordet. Var börjar och slutar värdens ansvar?
Citera
2017-08-07, 16:56
Medlem
micro113s avatar
Anders Borg lämnar uppdrag hos Citigroup
Kort innan beskedet att polisen går vidare med sin utredning meddelades det att Anders Borg också avgår från sin roll som rådgivare hos Citigroup vilket gör att han kommer att förlora ytterligare miljoner på grund av det.
[...]
Joakim Bornold, sparekonom på Nordnet, är inte förvånad över att Anders Borg lämnar uppdraget. ,
– Borg skulle hjälpa Citi att bygga sitt varumärke i Norden nu blev det snarare tvärtom. Det känns som det finns bättre kandidater till för den uppgiften nu, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/utredarens-ord-om-borgskandalen/
Citera
2017-08-07, 16:57
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Stoppa pressarna: festarrangören flyr till havs med de två fd topptjänstemännen.
http://www.imgrum.org/media/1574614316806627725_14157576

Tomas verkar vara en riktig skojare och det är säkert också han som har skvallrat till pressen
Bra spottat, 2006!

Vad står detta meddelande för?

TRT gör sig lustig över medias intresse för vad som läckt från hans fest, och...

TRT visar inget medlidande med någon inblandad (har han gjort det på facebook?), och...

TRT berättar vilka "fd statssekreterare" det handlar om, och...

TRT visar omvärlden att han är lierad med festdeltagarna Wieslander-Kashefi post party?

Är det Wieslander som Borg retat sig på och tuppat sig mot, i sitt djupa alkoholrus?

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Ja, det är någon eller några i det där sällskapet som fått nog av Anders. Om det är för att han brutit en norm för trettionde gången, första gången eller egentligen inte alls är svårt att veta.
Nu undrar jag om det är så att några tröttnat på att vara med när Anders flippar ur för trettionde gången, och valt att kasta honom åt vargarna. Via Dagens Opinion/Rolf van den Brink. Om denna penisbärsärk vore första och enda gången så tycker jag det är mystiskt att inte låta udda vara jämnt.
Citera
2017-08-07, 16:58
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Så härligt med allt vänsterslödder som fått hela deras egna skeva världsbild "bekräftad".

Speciellt intressant när ingen egentligen vet vad som hänt, förutom de som närvarade. Om de berörda inte anser att e polisanmälan är nödvändig så förstår jag inte problemet?

Det blir bara patetiskt när tex en kommunistkärring från Farsta som inte voic

Det tycks vara fler än sk vänsterslödder inte gillar Borgs eventuella tilltag.
Fru Batra är en av dessa.

Jag är ickemoderat ,men tycker ändå att det hela tagit alldeles för stora proportioner.
Detta eftersom ingen deltagare eller vittne anmält det hela och då faller händelsen under byskvaller .
Citera
2017-08-07, 16:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag har svårt att tänka mig att de haft serveringspersonal på festen. Den verkar inte ha varit så formell. Jag gissar att de har beställt catering med dukning och sedan avhämtning dagen efter.

Intressant det där med ansvaret för alkoholutskänkning på en privat fest. Var drar man gränsen? Ofta kan ju folk gå och bara ta en till bira i kylen eller hälla upp en egen grogg från spritbordet. Var börjar och slutar värdens ansvar?
Vi pratar om folk med pengar - de har personal på plats under hela serveringen och bortdukning, omdukning osv...

Däremot handlar serveringsreglerna om sprittillstånd -- något sådant krävs inte på privata fester och det finns ingen lag om att man inte får supa sig fulla tillsammans privat.
Citera
2017-08-07, 17:06
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Nu har jag inte SVD premium och tvivlar på att citatet från Stenbeck är korrekt men det verkar finnas något mer på Borg:
https://twitter.com/micke_lindquist/status/894524516788994049
Det finns inget citat av Christina öht i artikeln.
Citera
2017-08-07, 17:07
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Oavsett. Om han väljer eller om han blir utsparkad så vore det elegantare att vänta tills utredningen är klar.
Elegantare för vem? Är det så svårbegripligt att för Kinnevik och Citigroup är den här historien oerhört pinsam och besvärande? Att inte alla kretsar har samma tolerans och medkännande för "blackout"-fyllor med burleska inslag som det svenska radhusavskum som utgör halva Flashback? Huruvida han kan fällas för något brott eller inte är knappast det viktigaste i sammanhanget.

Med det sagt är jag lite förvånad över att Citigroup (som det verkar) sparkar ut honom efter att flera dagar har gått. Jag fick snarare bilden att de ville ignorera affären och rida ut stormen, vilket kanske också är lättare för ett företag som inte är centrerat i Sverige på samma sätt som Kinnevik. Vad lär ha pågått bakom kulisserna de här senaste dagarna mellan Citigroup och Anders Borg?
Citera
2017-08-07, 17:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anders Borg lämnar uppdrag hos Citigroup
Kort innan beskedet att polisen går vidare med sin utredning meddelades det att Anders Borg också avgår från sin roll som rådgivare hos Citigroup vilket gör att han kommer att förlora ytterligare miljoner på grund av det.
[...]
Joakim Bornold, sparekonom på Nordnet, är inte förvånad över att Anders Borg lämnar uppdraget. ,
– Borg skulle hjälpa Citi att bygga sitt varumärke i Norden nu blev det snarare tvärtom. Det känns som det finns bättre kandidater till för den uppgiften nu, säger han.

http://www.expressen.se/nyheter/utredarens-ord-om-borgskandalen/

Står väl lite om polisen och den anmälan som man går vidare med. En massa anonyma uppgifter har polisen, så kan man få dom anonyma att snacka så är det kanske så att han kan hamna i klistret rejält gällande rättsväsendet. Men hans tjocka polare Leif GW är ute och säger att dom lägger ner. Så det är väl mest troligt. Men att det är en skitsak som hänt har jag svårt att tro.
Citera
2017-08-07, 17:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Har han blivit polisanmäld för detta?
Är väl sexuellt ofredande att klämma folk på könsorganet, eller? Sen var det ju inte skämta Anders höll på med, som vissa tycks tro här. Han var förbannad över att han inte fick bo i huvudstuggan, utan i en stuga en bit bort.. Så något trevligt skojande av honom var det knappast, han betedde sig även hotfullt, speciellt då mot värden som inte lät honom sova där han ville. Trevlig prick!
Citera
2017-08-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vi pratar om folk med pengar - de har personal på plats under hela serveringen och bortdukning, omdukning osv...

Däremot handlar serveringsreglerna om sprittillstånd -- något sådant krävs inte på privata fester och det finns ingen lag om att man inte får supa sig fulla tillsammans privat.
Den gamla slitna klyschan - "källa" på det? Folk med pengar och rykten att behålla vill ofta vara för sig själva.

Det finns en massa exklusiva catering-lösningar. Jag tror dock knappast att linnedukar och dylikt är efterfrågat när man är ute i skärgården.
Citera
2017-08-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Står väl lite om polisen och den anmälan som man går vidare med. En massa anonyma uppgifter har polisen, så kan man få dom anonyma att snacka så är det kanske så att han kan hamna i klistret rejält gällande rättsväsendet. Men hans tjocka polare Leif GW är ute och säger att dom lägger ner. Så det är väl mest troligt. Men att det är en skitsak som hänt har jag svårt att tro.

Om vi ska vara korrekta så tror polisen att det är tomtar som läst i media som anmält. Något som de borde kunna lagföras för.
Citera
2017-08-07, 17:14
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Oavsett. Om han väljer eller om han blir utsparkad så vore det elegantare att vänta tills utredningen är klar.
Nej. Du glömmer det som kallas varumärke. Betänk att han dessutom är sambo med Dominika Peczynski.

Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Håller med om att det har gått för långt när det ska till en polisutredning vad Anders Borg har gjort på en privat fest i skärgården. När man först hördes talas om det var det på allas läppar men att det ska krävas en utredning för att han har druckit för mycket och betett sig illa genom att kalla kvinnor för diverse saker - när utredningen sedan är klar - vad hände då? Får han böter eller fängelse?! Räcker det inte att han har blivit av med sina uppdrag, måste polis och journalister jaga livet ur karln också.

Jag kan slå vad som att det finns många herrar på privata sommarfester runt om i vårt land som dricker för mycket och säger saker när dom är för berusade men inte sjutton blir det en polisanmälan och en utredning för det.
Sådana får normalt ingen ny inbjudan om det inte handlar om personer i den närmaste kretsen, eller någon i en maktposition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in