2017-08-06, 00:51
Medlem
Nog borde det finnas någon som sett att det INTE har hänt? ja om det inte har hänt vill säga? Ingen av hans polare som var där som vill gå i god för honom förutom Dominika?
Citera
2017-08-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
En sak som gäller i svensk media är att aldrig be om ursäkt för nånting. Då får man skit. Förneka och ljug om allt in i det sista är alltid rätta vägen.

Har väl ändå lite med att göra om de gillar en eller ej. Ge honom andrum nu.
Citera
2017-08-06, 01:02
Medlem
Nu är feministerna och etablissemanget i farten igen. Att man sagt några fula ord på fyllan är tydligen ett polisärende. Va fan är det för fel på idiotpolitikerna i sverige? Folk som kommer hit och våldtar och ber sig dumt åt ska tas i försvar, men när en manlig offentlig person råkar säga något dumt på en privatfest, då ska han halshuggas offentligt. Vem har inte sagt dumma saker på fyllan?
Citera
2017-08-06, 01:06
Medlem
Jag kommer ihåg när Gudrun Schyman hyllades i media för att hon gick på Ravefest (brukar vara droger på rave)

Jävla dubbelmoral allting är.
Citera
2017-08-06, 01:07
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Nu är feministerna och etablissemanget i farten igen. Att man sagt några fula ord på fyllan är tydligen ett polisärende. Va fan är det för fel på idiotpolitikerna i sverige? Folk som kommer hit och våldtar och ber sig dumt åt ska tas i försvar, men när en manlig offentlig person råkar säga något dumt på en privatfest, då ska han halshuggas offentligt. Vem har inte sagt dumma saker på fyllan?
Så om jag kallar din tjej för hora, halar ut ballen och tar dig i skrevet. Det är ok för dig då eller, det var bara en liten grej jag gjorde på fyllan. De flesta politiker verkade stödja honom tills de insåg att folk i gemen inte tyckte att beteendet var ok och då kappvände de.
Citera
2017-08-06, 01:07
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Inte alls fel av polisen.DE har så klart först säkrat underlag om vad som hänt, och utifrån dessa uppgifter startas en undersökning.

Polisen har fått information från de personer som figurerar. Anders Borg själv minns ju inte.
Det är naturligtvis känsligt av de personer som

nu blir målsägare, så polisen tar initiativet och förhör de personer och vittnen som var närvarande. Så antar jag att polisen startar.
Det kan vara så att A.B inte minns-han var väl helt enkelt redlöst berusad, men är han alkohol-van så märktes det kanske inte -han verkade kanske inte så stupfull.
Hans beteende är inte bra. Han uppträdde aggressivt-kanske hotfullt mot värdparet,
han blottade sig, tafsade på män, kallade en kvinna för slampa, en annan för hora,
vad mera hände?

Att försvara honom som Dominika nu gör, är verkligen inte smart. Det är helt fel strategi.

Fattar inte hur hon tänker- och att A.B i sin tur kommenterar
A.K.B- och anklagar henne för svek,
tror han att vänskap och lojalitet ska leda till att hans kamrater ska blunda för hans felsteg?
Om bara en "del" av hans beteende (tex tafsandet) hade hänt ute på en restaurang,
så hade han hämtats av polisbil för placering i fyllcell ett par timmar.
NU skedde allt på en privat fest, men samma uppförande regler gäller.
Det är ett ledsamt slut på hans tidigare, utåt sett fläckfria rykte.
Jag undrar så klart över hur han har det i sitt privata liv .
Någonting är inte bra. Att han dricker är klart -men varför dricker Jeppe/Anders?

Fast du utgår helt och hållet från nån teori att alla handlingar som strider mot något i lagboken ska utredas och bestraffas. Och det är väl en fin tanke men det är inte speciellt realistiskt. Notera att jag inte påstår att Borg inte begått nåt brott.

Allt känns bara skitnödigt och väldigt uppförstorat (vilket jag förstår att media gör men tycker inte polisen ska bidra). Varför? För att jag har väldigt svårt att tro att polisen skulle ens bry sig om att lyssna om en "vanlig" medborgare kom och sa:

"Hej, jag vill upprätta en anmälan. När jag var på fest yttrade en person ordet slampa och senare sprang han/hon runt naken"

Och i exemplet ovan har ändå en person anmält inte polisen själv. Det känns än mer löjligt att lägga resurser på ett fall där "brottet" inte påverkat nån när man skriker i vardagen om för lite resurser och lägger ned var och varannan anmälan om tex inbrott.

Men du är säkert en såndär person som utgår från att vår lagbok är helt perfekt. De tyckte kanske även en del av slavägare i USA innan slaveriet förbjöds.

Jag tycker dock att han fått ett rätt rimligt straff redan. Hans beteende har spridits över hela landet (och även utanför) och han får skämmas rätt duktigt. Finner det föga troligt att han kommer återupprepa detta och med allt detta så är det rätt skevt att polisen själva upprättar en anmälan även fast det säkert finns stöd i lagboken för det.
Citera
2017-08-06, 01:11
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion
Så om jag kallar din tjej för hora, halar ut ballen och tar dig i skrevet. Det är ok för dig då eller, det var bara en liten grej jag gjorde på fyllan. De flesta politiker verkade stödja honom tills de insåg att folk i gemen inte tyckte att beteendet var ok och då kappvände de.
Nej, det är inte OK. Det är en korkad grej du gjorde på fyllan, kanske klappar jag till dig, kanske ser jag bara till att du försvinner från festen, men jag går inte till Aftonbladet. Och jag bjuder dig inte nästa gång. Get a grip, ffs!
Citera
2017-08-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distraktion

Ja alltså, Jag har vart på rätt många fester i mina unga dagar. Inte fan vart någon polisanmäld för att någon skrek hora på fyllan. Det är inte snyggt, men det är inget polisärende. Isåfall är det bara att gå till närmsta högstadie/gymnasie och ringa polisen.
Citera
2017-08-06, 01:13
Medlem
LA8PVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Schymans urinering på röda mattan välkomnades av tredje vågens feminism, kvinnoförrädarna.

Svenska kvinnor drack förr betydligt mindre än män, det var ännu större skam att vara kvinnlig alkoholist än manlig.
Schymans hantering av sitt svineri välkomnades av Sveriges skåpsuperskor, fick dom att stolt komma ut.

"Får en partiledare så får jag", har också rekryterat en himla massa alkoholister. Helt plötsligt blev det en jämställdhetsfråga att bete sig som ett svin
--Du är ju för faan mamma, har jag både svurit och bönat.
--Kan Schyman, kan jag, kan Shyman kan jag.
--Han har ju bara dig.
--Ja, därför är det extra viktigt att jag kan koppla av som en människa, Schyman vet bäst, Schyman förstår.

Det märks också på Borgs polska att hon förmodligen tror att det tillhör oss att supa lika mycket som hon(?), som män.
--Alla var jättefulla på festen, nåt sånt skrev hon.
Nej, alla var säkerligen inte jättefulla, de allra flesta svenska kvinnor gillar inte att vara jättefulla, i synnerhet inte om vi har barn med oss.

Borg har inte samma läge som Schyman, det finns inte ett uppdämt behov bland svenska män att "dra fram kuken i affekt" som nån så poetiskt uttryckte det.

De enda som ser hans beteende som sitt är ockupanterna, dom har kallat oss för horor sen dag ett.

Det kan ju också vara nåt med att polskan vill få kunder till sitt otrohetsforum, att han ska jobba heltid för det.
Jag tror inte att svenska kvinnor lockas dit av det pr-tricket.

Nånstans lär det finnas en hund begraven.
Dominika är vaccinerad mot såna här saker med modersmjölken.
Ofattbart att AB sänker sig till polsk standard.
Citera
2017-08-06, 01:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vem var det som först informerade Anders Borg om hans olämpliga beteenden? Själv säger han sig ju helt sakna minnen för vad han gjort. Skyller ju på "black out".
Dominika skriver att det var "mycket spänd stämning" vid frukost dagen efter. Så om inte senast vid frukost så under hemresan efter frukost på lördagen borde Anders diskuterat detta med sin sambo. Innan avresan hade han - enligt Dominika - bett värdparet om ursäkt för sitt beteende.

Sedan har Anders högst troligt varit delaktig i Anders&Dominikas pusselläggande de senaste två dagarna efter att Dagens opinion släppt påståendena.

Aftonbladet skriver att bärsärken pågick vid 23-tiden på fredagkvällen. Dominika skriver att hela bärsärken inträffade under tiden hon var nere vid bryggan, vilket var 20 minuter menar hon. Hon skriver vidare att hon och Anders direkt efter det eskorterades av värdparet till deras gäststuga för att "gå och lägga oss". "Anders var otrevlig och sur mot värden och värdens väninna" under promenaden.

Mina kommentarer:
1. Anders visste om att han varit inblandad i nån kontrovers senast morgonen efter.

2. Gå och lägga sig vid 23-23:30 på en sommarfest? Det ser ut som Anders blev anmodad att avbryta festandet i förtid och förvisades därifrån till sovplats på lite avstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det där har jag lite lurat på även..

Det var ju en fest för ca 50 pers, säkert en lite mera sluten krets.., men någon beslutar sig för att "dolka" Borg i ryggen.

Det är någon på festen som ej gillar Borg, och kan ringa pressen..
ja, det är någon eller några i det där sällskapet som fått nog av Anders. Om det är för att han brutit en norm för trettionde gången, första gången eller egentligen inte alls är svårt att veta.
Citera
2017-08-06, 01:16
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Nej, det är inte OK. Det är en korkad grej du gjorde på fyllan, kanske klappar jag till dig, kanske ser jag bara till att du försvinner från festen, men jag går inte till Aftonbladet. Och jag bjuder dig inte nästa gång. Get a grip, ffs!
Att gå till Aftonbladet med att någon random person du känner eller som du stötte ihop med på krogen utsatt dig för detta hade ju varit helt meningslöst. Varför skulle media ta upp just det? Frågan är ju snarare om även du hade gått till Aftonbladet om vederbörande var känd (och sårbar) på samma nivå som Anders Borg (f.d. finansminister och numera styrelseproffs etc.), och du kanske dessutom hade ett ont öga till den här personen redan innan. Om inte, varför inte?
Citera
2017-08-06, 01:16
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Ja alltså, Jag har vart på rätt många fester i mina unga dagar. Inte fan vart någon polisanmäld för att någon skrek hora på fyllan. Det är inte snyggt, men det är inget polisärende. Isåfall är det bara att gå till närmsta högstadie/gymnasie och ringa polisen.

Om jag förstått det hela rätt så är det ingen på festen som anmält Borg , utan en polis ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in