2017-08-07, 09:50
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasto
Jag förstår inte hur lite griseri och grabbiga tilltag på en fest innebär att man inte är yrkesmässigt kompetent? Jag har hört resonemanget att det visar på bristande omdöme vilket gör att man inte skulle kunna "lita på" honom i en yrkessituation. Samma med Trump efter hans grab her by the pussy-uttalande. För mig är detta obegripligt.

Vad är det som är obegripligt för dig, du måste förtydliga. Att dåligt omdöme gör att man inte kan lita på en person, eller att griseri och grabbiga tilltag är ett tecken på dåligt omdöme?
Citera
2017-08-07, 09:55
Medlem
johnthedickholmess avatar
vi skiljer på äpplen och päron. alla kan bete sig som svin på fyllan och de som gjort sig skyldiga till brott skall straffas. lika inför lagen. eller hur. så.
Citera
2017-08-07, 10:00
Medlem
Du har fattat galoppen så att säga- Självklart så är detta ett fatalt misstag av Borg eftersom de flesta större festerna i dessa kretsar är en trevligare form av representation som går ut på att knyta kontakter och klia varandras ryggar. Kinneviks ägare är en fyrabarnsmor som säkert inte vill ha en medlem i sin styrelse som beter sig som AB på familjefest. Samt även varit misstänkt att ta emot mutor trotts nedlagd utredning. Det är fler i tråden som beskrivit några av ABs tidigare patologiska fyllor så han behöver nog bli torrlagt för evigt för att rädda sin framtida karriär inom näringslivet.
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår att detta för DIG är helt obegripligt. Uppenbart arbetar du inte inom yrken där representation ingår i yrkesrollen.

Det är inte bra reklam för företaget om företagsledningen/delar av styrelsen ligger raklång under en representationsmiddag, skriker könsord till gästerna, viftar med kuken och vägrar att avlägsna sig från platsen.

Vem vill att ens företag representeras av en sådan människa?

Sen kan han vara en jäkel på att räkna och analysera och se samband som ingen annan ser. Han kan vara innovativ, järv och påhittig. Men det räcker liksom inte. Han måste ha den första biten OCKSÅ.

Anders är inte kört på något sätt. Han måste bara lära sig att han i SIN roll som inte är en medlem i Army of Lovers MÅSTE bete sig också annorlunda än rockstjärnor gör.

Annars måste han lära sig att spela gitarr.
Citera
2017-08-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Vad är det som är obegripligt för dig, du måste förtydliga. Att dåligt omdöme gör att man inte kan lita på en person, eller att griseri och grabbiga tilltag är ett tecken på dåligt omdöme?

Det senare. Man kan festa och leva rövare och samtidigt vara ytterst kompetent i sin yrkesroll som jag ser det. Många högpresterande människor har extrema personligheter och svingar sig metaforiskt från kristallkronor när dom lättar på trycket... Men jag får erkänna att jag har en lite luddig bild av vad som inträffat.
Citera
2017-08-07, 10:10
Medlem
Höga hästar faller tungt. Och ingen blir så hårt dömd som när en riktig stjärna begår ett gigantiskt misstag. Och Anders Borg är en av våra absolut största stjärnor i näringslivet, kändis i internationella finanskretsar, med en rad prestigeuppdrag.
Källa: http://www.expressen.se/kronikorer/f...m-var-nya-tid/

Historien om Anders Borg lär oss mycket om vår nya tid.
Citera
2017-08-07, 10:12
Medlem
Skärp er alla PK svenskar de flesta naiva och trångsynta och som tror de är Bror duktig och skall låta pappa polisen göra allt. Det var en fyllefest där alla var fulla och ingen kom ihåg någonting...släpp det nu och att Borg slutar uppdrag pga detta är löjligt även i mellanmjölkens löjliga land.
Citera
2017-08-07, 10:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Hade du samtycke till det där?

Eller kan vi slå fast en gång för alla att du har dålig manssyn?
Det är inte jag utan mottagaren som skall ha samtyckt till att bli kränkt.

Och möjligen dålig "människosyn" -- lowlife är ingen könsspecifikt riktad förolämpning.
Citera
2017-08-07, 10:17
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Skärp er alla PK svenskar de flesta naiva och trångsynta och som tror de är Bror duktig och skall låta pappa polisen göra allt. Det var en fyllefest där alla var fulla och ingen kom ihåg någonting...släpp det nu och att Borg slutar uppdrag pga detta är löjligt även i mellanmjölkens löjliga land.

vi låter polisen utreda ev. brott. har någon visat sitt kön får de kolla att de stämmer. har någon hotat någon så får polisen utreda det. inga konstigheter. däremot så tror jag många kan sympatisera med borg. vem har ej gjort bort sig på fyllan? men vi har en lag och den måste vi följa även om vi håller på att bli en bananrepublik tack vara reinfeldt. öppna landets gränser och förstöra sverige bara för att man vill jävlas med sossarna. snacka om psykopat.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-08-07 kl. 10:21.
Citera
2017-08-07, 10:32
Medlem
Mattias Karlsson har myntat begreppet "Urinrörsskandalen" om Borgs bravader, med en allusion till den sverigedemokratiska välbekanta "järnrörsskandalen". Kul med lite humor i ämnet, visar också att svinhugg går igen.
Citera
2017-08-07, 10:38
Medlem
Månsans avatar
Nu har jag förfinat min berättelse från igår om hur det skulle kunna ha gått till.
Nu finns även hoten och bråket om sovplatsen med.

Observera att detta inte är en ögonvittnesskildring. Det är ett fantiserat scenario där ett oskyldigt förlopp kan framställas mycket negativt för Borg beroende på att detaljer utelämnats när media fått nys om saken.

_______

Vid kvällsbadet var det god stämning. Alla badade nakna. Rikliga mängder pilsner konsumerades som bastubad i skärgården föreskriver. Redan nere på bryggan kommenterade någon glad gamäng att Borg var sällsynt välutrustad. Det garvades och tjoades.

Senare uppe i huset är folk klädda i badrockar eller handdukar. Man halsar öl och stämningen är fortsatt på topp. Skrattandes viker någon upp sin handduk och deklarerar: Den här snabeln bräcker du inte ”Borgarn". Jo för fan, replikerar Borg och särar på badrocken varvid paketet förevisas. Fortsatt garv och god stämning.

Bland de andra glada männen finns också en bitter sosse med mikro-penis. Han ombeds av Borg att visa sin (Borg har redan nere i bastun förundrats över mannens nästan obefintliga utrustning). Borg är uppriktigt nyfiken på om mannens lilla pitt har växt lite efter att ha sluppit det kalla vattnet att tag.

Mikro-penisen vägrar delta i spektaklet. Han tar illa upp. Hela livet har hans minimala snopp ställt till förtret för honom. Ska nu den där satans kändismoderaten göra honom till åtlöje också? Sinnet rinner över och han kastar sin halvfulla ölburk mot Borg. Den träffar Borg på axeln och öl blöter ner överkropp och badrock. Den förvånade Borg ber mannen lugna ner sig annars ska han kasta honom i havet. "Hotar du mig också, din satans moderatstropp” ropar Mikro-penisen och störtar ut ur huset kokande av vrede och harm.

Nu lägger sig även mikro-penisens fru i samtalet. Hon har hört allt och känner väl till sin makes peniskomplex. Ska hon vara ärlig har också hon irriterat sig på makens underutvecklade underliv många gånger. Kvinnan, som är en påtagligt svagbegåvad folkpartist har en gäll och obehaglig röst. Hon för ett fasligt liv och berättar för Borg och de andra glada gubbarna vilka vidriga svin dom är. Anklagelsen "vita förtryckande män" upprepas flera gånger i hennes osammanhängande svada.

Till slut ruttnar Borg på kärringen. Han är trött och full och folkpartikvinnans genomträngande röst skär i öronen som knivar. Borg undslipper sig både "hora" och "slampa" för att bli av med det skrikande fanskapet.

Festens värd, Tomas, har hört uppståndelsen. Han ber Borg ta det lugnt och gå till sängs. Det visar sig att Anders och Dominika är planerade att inhysas i samma stuga som paret Börjesson, dvs mikro-penisen och hans gapiga fru. Detta gör Borg på utomordentligt dåligt humör. Han vill för allt i världen inte dela stuga med dessa obehagliga människor. Borg protesterar högljutt mot arrangemanget, men det hjälps inte eftersom alla alternativa sovplatser är upptagna.

Det förolämpade paret Börjesson vägrar dela stuga med Borg. De sover under en pressening i sin lilla campingbåt istället. Redan dagen efter kontaktar de flera tidningar. Naturligtvis förmedlar dom en mycket negativ bild av Borgs uppträdande och utelämnar många förklarande detaljer.

_______

Ovanstående scenario förklarar också varför Dominika befann sig vid sjöstugan. Hon hade helt enkelt blivit kvar där med ett annat gäng. Det är ju helt vanligt att man softar på bryggan med en öl efter bastubad.
Senast redigerad av Månsan 2017-08-07 kl. 11:28.
Citera
2017-08-07, 10:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu har jag förfinat min berättelse från igår om hur det skulle kunna ha gått till.
Nu finns även hoten och bråket om sovplatsen med.

Observera att detta inte är en ögonvittnesskildring. Det är ett fantiserat scenario där ett oskyldigt förlopp kan framställas mycket negativt för Borg beroende på att detaljer utelämnats när media fått nys om saken.

_______

Vid kvällsbadet var det god stämning. Alla badade nakna. Rikliga mängder pilsner konsumerades som bastubad i skärgården föreskriver. Redan nere på bryggan kommenterade någon glad gamäng att Borg var sällsynt välutrustad. Det garvades och tjoades.

Senare uppe i huset är folk klädda i badrockar eller handdukar. Man halsar öl och stämningen är fortsatt på topp. Skrattandes viker någon upp sin handduk och deklarerar: Den här snabeln bräcker du inte ”Borgarn". Jo för fan, replikerar Borg och särar på badrocken varvid paketet förevisas. Fortsatt garv och god stämning.

Bland de andra glada männen finns också en bitter sosse med mikro-penis. Han ombeds av Borg att visa sin (Borg har redan nere i bastun förundrats över mannens nästan obefintliga utrustning). Borg är uppriktigt nyfiken på om mannens lilla pitt har växt lite efter att ha sluppit det kalla vattnet att tag.

Mikro-penisen vägrar delta i spektaklet. Han tar illa upp. Hela livet har hans minimala snopp ställt till förtret för honom. Ska nu den där satans kändismoderaten göra honom till åtlöje också? Sinnet rinner över och han kastar sin halvfulla ölburk mot Borg. Den träffar Borg på axeln och öl blöter ner överkropp och badrock. Den förvånade Borg ber mannen lugna ner sig annars ska han kasta honom i havet. "Hotar du mig också, din satans moderatstropp” ropar Micro-penisen och störtar ut ur huset kokande av vrede och harm.

Nu lägger sig även mikro-penisens fru i samtalet. Hon har hört allt och känner väl till sin makes peniskomplex. Ska hon vara ärlig har också hon irriterat sig på makens underutvecklade underliv många gånger. Kvinnan, som är en påtagligt svagbegåvad folkpartist har en gäll och obehaglig röst. Hon för ett fasligt liv och berättar för Borg och de andra glada gubbarna vilka vidriga svin dom är. Anklagelsen "vita förtryckande män" upprepas flera gånger i hennes osammanhängande svada.

Till slut ruttnar Borg på kärringen. Han är trött och full och folkpartikvinnans genomträngande röst skär i öronen som knivar. Borg undslipper sig både "hora" och "slampa" för att bli av med det skrikande fanskapet.

Festens värd, Tomas, har hört uppståndelsen. Han ber Borg ta det lugnt och gå till sängs. Det visar sig att Anders och Dominika är planerade att inhysas i samma stuga med paret Börjesson, dvs mikro-penisen och hans gapiga fru. Detta gör Borg på utomordentligt dåligt humör. Han vill för allt i världen inte dela stuga med dessa obehagliga människor. Borg protesterar högljutt mot arrangemanget, men det hjälps inte eftersom alla alternativa sovplatser är upptagna.

Det förolämpade paret Börjesson vägrar dela stuga med Borg. De sover under en pressening i sin lilla campingbåt istället. Redan dagen efter kontaktar de flera tidningar. Naturligtvis förmedlar dom en mycket negativ bild av Borgs uppträdande och utelämnar många förklarande detaljer.

_______

Ovanstående scenario förklarar också varför Dominika befann sig vid sjöstugan. Hon hade helt enkelt blivit kvar där med ett annat gäng. Det är ju helt vanligt att man softar på bryggan med en öl efter bastubad.

Bra fantasi måste jag säga. Men jag tror att övriga deltagare har suttit och druckit kaffe och löst korsord när Anders plötsligt dykt upp och dragit ner brallorna och viftat med kuken, skrikit hora till alla och sen krävt att få sova i finaste huset. Sedan knullade han en hare i skogen.
Citera
2017-08-07, 10:54
Medlem
antoneriks avatar
Undrar vad Anders ska säga till psykologen när han söker hjälp som han har lovat göra? Jo alltså, jag kände mig jävligt sugen på att supa till rejält, och sedan vaknade jag upp med en fruktansvärd huvudvärk och minns ingenting efter middagen.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in