2017-08-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Klart man inte alltid tänker rationellt som supporter, men min första tanke vid inkastet var "hoppas vi inte spelar tillbaka bollen". Och när domaren inte klarade av att bestraffa dom för deras maskningar och Yasin för sitt byte tex så var den enda bestraffning vi kunde göra, att inte ge tillbaka bollen så att deras maskning kan fortsätta. Och det var extra skönt att vi gjorde mål förstås

Gillar heller inte när man maskar och håller på men då får man sätta press på domaren. Men jaja, vi alla är ju olika.
Citera
2017-08-07, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
För att stötta Linnér, skulle jag gissa.

Så himla mycket mer rimligare. Tack.

EDIT: Hade dock inte alls förvånat mig om Anders Borg höll på gnaget.
Citera
2017-08-07, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Är inte 15000 någonting lapp på luckan med säkerhetsavspärrningar och what not?

Tror man får in ca 17 000 vid matcher mot t ex MFF och Gnaget. Brukar väl finnas ca 1700 platser för bortalag, dvs 10%, det är ju inte ofta det blir fullt där dock, det är väl bara Malmö som kommit med så mycket folk de senaste åren.
Citera
2017-08-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Det är en viss skillnad på att maska från minut 60 eller från minut 80-85. Och nja, har inte sett hammarbysupportrar reagera lika starkt som djurgårdare och andra här inne eller någon annanstans, vissa av er verkar vilja se spelarna mördade efter agerandet. Burop är givet, och allmän ilska från läktarhåll, men knappast planstormning.

Det är ingen godtagbar ursäkt utan mer en förklaring att efter upprepad (upplevd) orättvisa rinner bägaren till slut över. Alla som tävlat i sport vet om det, eller ja, kanske inte i dart eller bowling eller vad du nu varit näst bäst i din åldersgrupp inom.

Jag hade inte velat se spelarna som var inblandande kvar i föreningen.

Bowling och dart, haha. Ja den enda som kommit undan med en liknande grej var Mayweather.
Citera
2017-08-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891

Bowling och dart, haha. Ja den enda som kommit undan med en liknande grej var Mayweather.

Fast komigen.

Bajen är pajsar och det var smutsigt och blablabla allt som hörtill.

Men påstår du på riktigt att ´du inte alls hade känt samma sak som bajarna om du hade stått på Sofia?

Vi har för fan röstat röstat igenom, på ett medlemsmöte, att inte spela ut bollen över långsidan när en motståndarspelare ligger ner.

Visst, det bajen gjorde var jävligt sjukt, osmakligt och Hamads beteende efteråt är direkt barnsligt. Väldigt mycket bajen. Men jag har svårt att se Sofia BUA UT en djurgårdsspelare som gjort samma grej.
Citera
2017-08-07, 12:53
Medlem
Citat:

Vänta nu, du var inte sarkastisk? Du får gärna ta och förklara din jämförelse med våldtäkt isf.

Theken1891 måste vara Sveriges moralrikaste fotbollssupporter. Om någon i hans lag gör något regelvidrigt som att filma eller inte spela tillbaka bollen efter maskande är han där direkt och klipper säsongskortet. Oxtokigt, men fett äkta.

Om alla gårdare kräver något så lite som dig för att bojkotta matcherna förstår man varför ni ligger långt efter i publikligan.

Förövrigt ett jävla tjat om att vi gjorde mål på fusk. Häckens avgörande mål var på ännu en filmning av Paulinho, är inte det fusk?
Citera
2017-08-07, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tror man får in ca 17 000 vid matcher mot t ex MFF och Gnaget. Brukar väl finnas ca 1700 platser för bortalag, dvs 10%, det är ju inte ofta det blir fullt där dock, det är väl bara Malmö som kommit med så mycket folk de senaste åren.
Åfan, trodde bangersmatchen var utsåld och fullsatt men ser nu att 2015 hade ni en match med över 17000 åskådare och ett par strax under.
Citera
2017-08-07, 13:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Nej, jag vet. Förstår bara inte hur man kan försvara detta.

Var rankad tvåa i min åldersgrupp för jävla massa år sedan men tack för intresset; ).
fast du förstår ju uppenbart inte. du jämför det med våldtäkt; det är osmakligt och du saknar grundläggande läsförståelse (döma av tolkningen av mitt inlägg).
Citera
2017-08-07, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theya
Fast komigen.

Bajen är pajsar och det var smutsigt och blablabla allt som hörtill.

Men påstår du på riktigt att ´du inte alls hade känt samma sak som bajarna om du hade stått på Sofia?

Vi har för fan röstat röstat igenom, på ett medlemsmöte, att inte spela ut bollen över långsidan när en motståndarspelare ligger ner.

Visst, det bajen gjorde var jävligt sjukt, osmakligt och Hamads beteende efteråt är direkt barnsligt. Väldigt mycket bajen. Men jag har svårt att se Sofia BUA UT en djurgårdsspelare som gjort samma grej.

Hade inte tackat av spelarna iaf. Jag hoppas vi inte godtar liknande i våra led oavsett matchens betydelse. Om situationen varit så att DIF gjorde ett liknande mål hade Bajen agerat likadant.
Citera
2017-08-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vänta nu, du var inte sarkastisk? Du får gärna ta och förklara din jämförelse med våldtäkt isf.

Theken1891 måste vara Sveriges moralrikaste fotbollssupporter. Om någon i hans lag gör något regelvidrigt som att filma eller inte spela tillbaka bollen efter maskande är han där direkt och klipper säsongskortet. Oxtokigt, men fett äkta.

Om alla gårdare kräver något så lite som dig för att bojkotta matcherna förstår man varför ni ligger långt efter i publikligan.

Förövrigt ett jävla tjat om att vi gjorde mål på fusk. Häckens avgörande mål var på ännu en filmning av Paulinho, är inte det fusk?

Att förlora med 4-5 mål skillnad är våldtäkt för mig. Anser att det här är på samma nivå.

Ja, jag hatar fuskare av alla slag men speciellt när man använder sig av fega saker som man inte kan göra något åt.
Citera
2017-08-07, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
fast du förstår ju uppenbart inte. du jämför det med våldtäkt; det är osmakligt och du saknar grundläggande läsförståelse (döma av tolkningen av mitt inlägg).

Läs ovan och jo, jag förstår skillnaden mellan emotionell och rationell.
Citera
2017-08-07, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Häckens avgörande mål var på ännu en filmning av Paulinho, är inte det fusk?

Nej, däremot ett regelbrott som kan resultera i en varning om domaren uppfattar det som en filmning. Hammarbys agerande är ju inte heller fusk, däremot ett brytande av en allmänt accepterad hederskodex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in