2017-06-02, 09:15
Medlem
RoyJoness avatar
På tal om bortastöd: Hur tänker storlagen kring AFC? Gnaget ska väl dit i helgen. Fler än MFF som kommer köra bojkott? Det enda jag sett från oss är någon flyktig diskussion på twitter om att "festa utanför" istället för att lösa biljett.

Frågan blev aktuell då jag pratade med ett kk från Etuna som sa att busstrafiken osv var inställd i centrala delar för att AIK kommer. Avståndsmässigt är det ju en drömresa för Stockholms-lagen.

Hur gjorde GBG?
Citera
2017-06-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
På tal om bortastöd: Hur tänker storlagen kring AFC? Gnaget ska väl dit i helgen. Fler än MFF som kommer köra bojkott? Det enda jag sett från oss är någon flyktig diskussion på twitter om att "festa utanför" istället för att lösa biljett.

Frågan blev aktuell då jag pratade med ett kk från Etuna som sa att busstrafiken osv var inställd i centrala delar för att AIK kommer. Avståndsmässigt är det ju en drömresa för Stockholms-lagen.

Hur gjorde GBG?

IFK Göteborg möter AFC september/oktober. Jag bor fem mil från Eskilstuna och funderar på att inte gå då.

Att busstrafiken är inställt centralt är vanligt i städerna gnaget kommer till. Deras fans anser tydligen att de har rätt att marschera på gatan och stoppa trafiken.
Citera
2017-06-02, 10:54
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
IFK Göteborg möter AFC september/oktober. Jag bor fem mil från Eskilstuna och funderar på att inte gå då.

Att busstrafiken är inställt centralt är vanligt i städerna gnaget kommer till. Deras fans anser tydligen att de har rätt att marschera på gatan och stoppa trafiken.

Haha fick för mig att de varit där redan. Men de mötte dem ju hemma kom jag på. Det är inga "stora" som varit där än?

Oh ja satsar alla sthlms-lag på att köra som vanligt lär den vara avstängd fler gånger. Men vore ju lite roligt om de stängt av den så kommer inga typ.
Citera
2017-06-02, 11:48
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metalcorenightfall
Är jag ensam om att inte förstå hur man kan ha ett lag nummer 2? Jag lägger all min kraft och passion på MFF. Känns helt främmande för mig att kunna älska ett andra lag. Finns liksom inte plats för mer ens om jag hade velat. Förstår inte.

Det fattar inte jag heller trots att vi inte håller på samma lag.
Dock tror jag det kan vara lite annorlunda beroende på vilket lag man håller på, jag menar jag är uppvuxen under en tid när vi mötte alla dom här lagen många har som "andralag" då kan man ju inte ens till någon procent säga sig sympatisera med dom.
Det är ju samma för mängder med MFFare som antingen är äldre och minns förra eurparundan eller som börjat gå sedan ni tagit er in i europeiska gruppspel nu på senare år.

Skall man en dag sitta (framför tvn...bara det...)och heja på Barca/Milan/Man.Utd/PSG/Bayern Munchen etc för att sedan se samma lag möta sitt eget lag? Det fungerar ju inte i någon värld.

Citat:

Vi var ju mentalsjuka enligt ryssholm som protesterade vid hemmamötet. Sedan var DIF-fansen "osportsliga" vid deras hemmamatch enligt samma man och mffs bojkott lär ju ge liknande uttalanden. Garanterat får AIK höra något liknande.

Beträffande att det stängs av gator etc så marscherar ju knappast bara AIKare genom städer. Det är väldigt vanligt förekommande vid stora följen/stora hemmamöten.
Citera
2017-06-02, 14:03
Medlem
"På väg upp till arenan, Östgötaporten, ska fotbollssupportrar ha avfyrat pyroteknik i form av bland annat knallskott. Knallskotten ska, förutom att de hördes över stora delar av staden, ha landat bland förbipasserande allmänhet och träffat en polisman. I samband med detta tumult beslutade polisens kommenderingschef att omhänderta en grupp personer och avlägsna 35 personer från området med buss."

bussen gick till finspång, där ni hör hemma, haha
Citera
2017-06-02, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones

Hur gjorde GBG?

Ganska säker att det blir bojkott från vår sIda (DIF). På ett sätt tråkigt med tanke på datumet och avståndet men ändå rätt förståeligt.
Citera
2017-06-03, 00:20
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:

du har stavat fel på "carthago" i din signatur

finns inget töntigare än bojkott.
Citera
2017-06-03, 07:49
Medlem
Petterrors avatar
https://www.pixeltopic.com/image/eeeznvufdolcns/

Utanför Stadion inatt.
Citera
2017-06-03, 15:08
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
https://www.pixeltopic.com/image/eeeznvufdolcns/

Utanför Stadion inatt.
9-1 din åsna
Citera
2017-06-03, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
9-1 din åsna
Du pratar alltså om resultatraden under våra 10 senaste möten?
Citera
2017-06-03, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
9-1 din åsna
Nä, 8-1 har vi bara mot er de nio senaste matcherna. Men imorgon så kan du få rätt
Citera
2017-06-03, 15:16
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Du pratar alltså om resultatraden under våra 10 senaste möten?
gå o putsa på ert pokalskåp istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in