Citat:
Ursprungligen postat av
metalcorenightfall
Är jag ensam om att inte förstå hur man kan ha ett lag nummer 2? Jag lägger all min kraft och passion på MFF. Känns helt främmande för mig att kunna älska ett andra lag. Finns liksom inte plats för mer ens om jag hade velat. Förstår inte.
Det fattar inte jag heller trots att vi inte håller på samma lag.
Dock tror jag det kan vara lite annorlunda beroende på vilket lag man håller på, jag menar jag är uppvuxen under en tid när vi mötte alla dom här lagen många har som "andralag" då kan man ju inte ens till någon procent säga sig sympatisera med dom.
Det är ju samma för mängder med MFFare som antingen är äldre och minns förra eurparundan eller som börjat gå sedan ni tagit er in i europeiska gruppspel nu på senare år.
Skall man en dag sitta (framför tvn...bara det...)och heja på Barca/Milan/Man.Utd/PSG/Bayern Munchen etc för att sedan se samma lag möta sitt eget lag? Det fungerar ju inte i någon värld.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
IFK Göteborg möter AFC september/oktober. Jag bor fem mil från Eskilstuna och funderar på att inte gå då.
Att busstrafiken är inställt centralt är vanligt i städerna gnaget kommer till. Deras fans anser tydligen att de har rätt att marschera på gatan och stoppa trafiken.
Vi var ju mentalsjuka enligt ryssholm som protesterade vid hemmamötet. Sedan var DIF-fansen "osportsliga" vid deras hemmamatch enligt samma man och mffs bojkott lär ju ge liknande uttalanden. Garanterat får AIK höra något liknande.
Beträffande att det stängs av gator etc så marscherar ju knappast bara AIKare genom städer. Det är väldigt vanligt förekommande vid stora följen/stora hemmamöten.