2017-08-07, 01:37
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Välkommen till den fruktansvärt dåliga stämningen här.
Visst vore det intressant att få veta vad han hade på sig men ingen minns det tyvärr.

Minnet verkar inte vara det bästa för många denna natt. Kanske inte konstigt att inte KM minns allt han heller.
Citera
2017-08-07, 01:41
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Var du själv på statt denna ödesdigra kväll?

Nej det var jag inte. Jag är en av dom som inte minns efter 25 år vad jag gjorde denna kväll. Var väl säkert att titta på dumburken.
Citera
2017-08-07, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Välkommen till den fruktansvärt dåliga stämningen här.
Visst vore det intressant att få veta vad han hade på sig men ingen minns det tyvärr.

Hej!
Ja tyvärr så har det varit dålig stämning den senaste tiden! Inte hela tiden det går i vågor, det blev väldigt nervöst i tråden efter att många av oss jobbade många timmar på att få fram fakta och information om Klas.
Det är ju inte så konstigt kanske om man tänker efter.

Angående att ingen kommer ihåg hur han var klädd det stämmer ju inte riktigt för brovittnet såg ju att han hade något vitt på sig i alla fall och sedan beror det ju på hur länge efteråt som någon som var med Helena denna kväll blev varse om att Klas var misstänkt! Låt oss säga att det var så att på grund av polisens misstag brovittnets information kom ju inte upp förrän 97 då är det ju svårt för folk att komma ihåg vad de hade på sig tänker jag. ..
Tror nog att en de som var i Klas och Helenas närhet då menar jag taxin och festen i Töreboda och kanske till och med Statt
Citera
2017-08-07, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Nej det var jag inte. Jag är en av dom som inte minns efter 25 år vad jag gjorde denna kväll. Var väl säkert att titta på dumburken.

Folk brukar oftast minnas vad dom gjorde denna kväll eftersom en tjej från deras stad blev mördad denna kväll! Även om de inte var vänner med Helena!

Precis som man kommer ihåg vart man var när man fick reda på att Palme blev mördad eller vart man var när 9/11 hände.
Citera
2017-08-07, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ville bara tillägga att Klas var absolut inte Helenas typ!! Om något skulle hon tycka att han var töntig men inte säga det till honom.
Vem vet han kanske har hållt på och stött på henne och hon har tyst stått ut med det ( och bara berättat för Ulrika ) och avvisat honom på ett vänligt sätt utåt.
Hon kanske berättade detta i telefonsamtalet från Statt ? Typ, ja den där sliskiga Klas har hängt på mig ikväll jag blir så trött på honom!!
Men samtidigt inte tänkt att han var farlig på något sätt.

Tack för dina genuina svar de gav mycket.
Citera
2017-08-07, 09:02
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Folk brukar oftast minnas vad dom gjorde denna kväll eftersom en tjej från deras stad blev mördad denna kväll! Även om de inte var vänner med Helena!

Precis som man kommer ihåg vart man var när man fick reda på att Palme blev mördad eller vart man var när 9/11 hände.

Tycker din jämförelse haltar betydligt. Hur många minns i efterhand vad dom gjorde kvällen innan Palme blev mördad eller 9/11?
Citera
2017-08-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Tycker din jämförelse haltar betydligt. Hur många minns i efterhand vad dom gjorde kvällen innan Palme blev mördad eller 9/11?

Jag menar för att nästan hela Mariestads befolkning speciellt av det manliga könet fick åka in på förhör även om de inte hade varit på statd. I veckorna som kom det kunde ha räckt att man både i samma område eller gick i Helenas parallellklass. Så eftersom detta hände ett dramatiskt tragiskt sak som man fick erfara då brukar man komma ihåg.. Även fast det var 25 år sedan. Så tänker jag i alla fall.
Citera
2017-08-07, 11:34
Medlem
Citat:
Bara en liten notis: tror inte att vi ska tänka helvitt jag menar det kan ha varit vita byxor och en t-shirt i annan färg och en vit kavaj tex. Detta blir dock troligt när det är dags att gå från Statt och man sätter på sig sin vita kavaj / jacka.

Att brovittnet kommer ihåg Helenas byxor gör för mig henne / honom helt trovärdig för att dessa byxor var enastående snygga och om jag inte minns fel så köpte hon de utomlands! Sedan när det gäller vad pilot hade på sig kan ju vara så att hon såg att han hade helvita kläder eller en vit kavaj.

Man gick ju ut i nyhetsradion två dagar efter försvinnandet på måndagen och beskrev Helenas klädsel: "Svart linne, svart tröja, ljusa glatt färgade bomullsbyxor, 165cm, långt mörk/blont hår". Hade vart intressant att få läsa brovittnets observationer, varför har P4 dokumentärern ej valt att offentliggöra hennes vittnes mål ? Antar att hon kunnat beskriva Helenas byxor mer än vad som framkommit i nyhetsradion på måndagen vilket då gjort henne trovärdig. Framgår oxå att detta vittne då sett Helena på bron med en man gåendes bredvid sig med pilotglasögon. Finns det mer detaljerade beskrivning av denna man i detta vittnesförhör ? Var kommer uppgiften ifrån att mannen skulle vara helklädd i vitt ifrån ?
Citera
2017-08-07, 12:16
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Jag menar för att nästan hela Mariestads befolkning speciellt av det manliga könet fick åka in på förhör även om de inte hade varit på statd. I veckorna som kom det kunde ha räckt att man både i samma område eller gick i Helenas parallellklass. Så eftersom detta hände ett dramatiskt tragiskt sak som man fick erfara då brukar man komma ihåg.. Även fast det var 25 år sedan. Så tänker jag i alla fall.

En tanke från min sida då.
"Nästan" hela Mariestads manliga befolkning inne på förhör.
Med tanke på den nya infon om GS. 14 år äldre, inte från Mariestad. Kanske inte troligt att han var inne på förhör. Inte samma åldergrupp som klasskamrater eller Stadt besökare. Alla kanske inte medgett att dom var i Mariestad denna aktuella kväll.
Citera
2017-08-07, 12:19
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ville bara tillägga att Klas var absolut inte Helenas typ!! Om något skulle hon tycka att han var töntig men inte säga det till honom.
Vem vet han kanske har hållt på och stött på henne och hon har tyst stått ut med det ( och bara berättat för Ulrika ) och avvisat honom på ett vänligt sätt utåt.
Hon kanske berättade detta i telefonsamtalet från Statt ? Typ, ja den där sliskiga Klas har hängt på mig ikväll jag blir så trött på honom!!
Men samtidigt inte tänkt att han var farlig på något sätt.

Då kanske vi kan skicka ut en förfrågan till dom som kanske vet vem KM är, om HA var hans typ av tjej ?
Han kanske var klänging på många tjejer som han var bekant med under kvällen ?
Citera
2017-08-07, 12:23
Medlem
VelePetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Man gick ju ut i nyhetsradion två dagar efter försvinnandet på måndagen och beskrev Helenas klädsel: "Svart linne, svart tröja, ljusa glatt färgade bomullsbyxor, 165cm, långt mörk/blont hår". Hade vart intressant att få läsa brovittnets observationer, varför har P4 dokumentärern ej valt att offentliggöra hennes vittnes mål ? Antar att hon kunnat beskriva Helenas byxor mer än vad som framkommit i nyhetsradion på måndagen vilket då gjort henne trovärdig. Framgår oxå att detta vittne då sett Helena på bron med en man gåendes bredvid sig med pilotglasögon. Finns det mer detaljerade beskrivning av denna man i detta vittnesförhör ? Var kommer uppgiften ifrån att mannen skulle vara helklädd i vitt ifrån ?

Kanske minns fel ang beskrivningen av HAs byxor här på tråden. Var dom inte brunmönstrade ? Inte ljusa ?
Solglasögon eller vanliga glasögon på Pilotmannen ?
Citera
2017-08-07, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelePetter
Kanske minns fel ang beskrivningen av HAs byxor här på tråden. Var dom inte brunmönstrade ? Inte ljusa ?
Solglasögon eller vanliga glasögon på Pilotmannen ?

Apropå upprepningar, läs ikapp lite. Räcker att söka på pilotglasögon etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in