2017-08-06, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Han hette Stig och gick bort i november 2015. Kan du nöja dig med det?

Och blev mördad han med. Fallet är nog mer komplicerat än vissa här verkar tro. Tror inte på psyko-spåret.
Citera
2017-08-06, 15:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Och blev mördad han med. Fallet är nog mer komplicerat än vissa här verkar tro. Tror inte på psyko-spåret.
Det fetstilta var en nyhet. Kan du belägga det?
Citera
2017-08-06, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det fetstilta var en nyhet. Kan du belägga det?

Han hittades i en bil på sjöns botten. Nu ska de ta upp det fallet igen och granska det. Mycket talar för mord.
Citera
2017-08-06, 15:54
Medlem
Sinraths avatar
Har funderat på hur man kan ingripa mot någon som har kniv när man själv inte är offer. Att ge sig in i slagsmålet, oavsett vad för tillhygge man har om inte skjutvapen, känns uteslutet. Att försöka kasta saker på förövaren kan lika gärna träffa offret och även om du lyckas så kan GM ge sig på dig istället och det är inte en självklarhet man springer ifrån en sådan tok. Det enda jag kan tänka mig skulle fungera någorlunda "säkert" vore om man såg det hela när man sitter i en bil och kan framföra fordonet runt och fram till GM. Lås dörrarna, slå på helljus, varva motorn som fan på låg växel, kör fram och tuta samtidigt som du gör "utfall" mot GM med kraftig inbromsning. Med en gnutta självbevarelsedrift borde GM bli jävligt rädd att bli påkörd och om inte annat avbryta sin misshandel. Vill GM ge sig på dig kan man troligen svänga och köra därifrån eller backa iväg. Beroende på vart det sker så blir man väl en trafikfara för andra oavsett men man får väl försöka avgöra hur gärna man inte vill låta någon bli mördad. Osäker på hur lätt det är att krossa en bilruta med en kniv.

Givetvis är det bäst att låta polisen göra sin grej men det tar knappast många minuter att sticka ihjäl en människa om den verkligen vill.
Citera
2017-08-06, 15:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Han hittades i en bil på sjöns botten. Nu ska de ta upp det fallet igen och granska det. Mycket talar för mord.
Det är inget belägg. Det är inte ovanligt att folk kör över en kajkant pga olycka eller självmord.
Citera
2017-08-06, 16:03
Medlem
MadameRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Knappast. Han ska vara en nazistisk kvinnohatare men denne har bara kvinnliga vänner på fb.
Kan det vara denna?

https://www.facebook.com/Dwacoo
Citera
2017-08-06, 16:05
Medlem
Citat:
Det är inget belägg. Det är inte ovanligt att folk kör över en kajkant pga olycka eller självmord.
Frågan är om makens död ens kommer att granskas på nytt då mannen som BO haft relation med (även innan maken försvann? ) inte längre är MGM.
Citera
2017-08-06, 16:05
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hitler-hälsningen är ett bevis.

Det är knappast ett bevis på att han är nazist. Känns mer som ett bevis på att han är utåtagerande och provokativ.
Citera
2017-08-06, 16:12
Medlem
xen1cals avatar
Citat:

Fast inte speciellt vanligt heller, eller?

Vid självmord är det väl inte helt ovanligt att man lämnar ett avskedsbrev eller något liknande, eller att personen visat tendenser att vara självmordsbenägen. Vilket troligtvis hade noterats av de anhöriga.

Men visst kan det vara ett olycksfall pga sjukdom. Självmordsteorin låter inte lika sannolik.
Citera
2017-08-06, 17:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Det är knappast ett bevis på att han är nazist. Känns mer som ett bevis på att han är utåtagerande och provokativ.

Skulle nog vela påstå att en hitlerhälsning är just precis ett tecken på en nazist. Inte någon "utåtagerande" bara. Varför annars ens göra en sån vidrig gest.

Om han gjort denna hälsning så är han nog medlem i någon sorts naziströrelse också.
Senast redigerad av Browndawg 2017-08-06 kl. 18:00.
Citera
2017-08-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xen1cal
Fast inte speciellt vanligt heller, eller?

Vid självmord är det väl inte helt ovanligt att man lämnar ett avskedsbrev eller något liknande, eller att personen visat tendenser att vara självmordsbenägen. Vilket troligtvis hade noterats av de anhöriga.

Men visst kan det vara ett olycksfall pga sjukdom. Självmordsteorin låter inte lika sannolik.

Jag läste någonstans att det är i bara en tredjedel av självmorden som det lämnas något brev/meddelande. Jag kan tänka mig att många som begår självmord tycker att anledningen är helt uppenbar, medan resten av världen står där och undrar varför.
Citera
2017-08-06, 19:08
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Skulle nog vela påstå att en hitlerhälsning är just precis ett tecken på en nazist. Inte någon "utåtagerande" bara. Varför annars ens göra en sån vidrig gest.

Om han gjort denna hälsning så är han nog medlem i någon sorts naziströrelse också.

Som jag skrev, han är uppenbart utåtagerande och provokativ, så för att skrämma och provocera.
Tror inte ens 1% av alla som gjort en hitlerhälsning, i nutid, är medlemmar i någon naziströrelse.
Men jag kan såklart ha fel och tycker det börjar närma sig off topic nu så jag släpper det.
Uppenbart, lätt att säga med facit i hand, att MGM är allt annat än frisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in