Citat:
Ursprungligen postat av
GasGlad
Säkert många vittnen som inte har hörts eller hört av sig än, det har ju bara gått ett par timmar, bara dumt att förstöra utredningsläget med att gå ut med ett signalement i nuläget.
Är inte poängen med att snabbt gå ut med signalement när man fått in trovärdiga vittnesuppgifter att fånga förövaren?
Om jag har befunnit mig i ett område där ett brått begåtts och sett en mängd människor så är det väl av största vikt att jag så snart som möjligt får reda på om jag har sett en människa med ett visst signalemenet…om 3 dagar har jag glömt vad för människor jag mötte och mitt vittnesmål blir inte ett skatt värt då, de flesta har glömt vilka okända människor de stött på för 3 dagar sen.
Nej det är bara dåliga ursäkter för att inte riskera att peka finger på invandrar element för de kan gynna SD och även om människor far illa så skall inget som möjligen kan gynna SD förekomma, för fn vår finansminister harv aviserat att hon hellre försätter landet i kris än samarbetar med dem.
Varför gick det bra med att gå ut med vittnesmål för 20 år sedan, inte så att brottsuppklarningsstatistiken var sämre då.