2017-08-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Hundar som är tränade för en viss uppgift fejkmarkerar inte för att få belöning .
Och om man använder två hundar så förvillar det betydligt mer än vad det gör nytta .
När det gäller hundar kan man inte komma med sådana påståenden som min hund felmarkerar inte och liknande, sedan är hunden ett mycket smart djur man vet inte hur den tänker.
För ett antal år sedan sökte polisen efter kroppsdelar från ett styckmord och två olika spårhundar markerade på ett visst ställe,men polisen såg ingenting.
Det medförde att polisen tog dit en grävmaskin och grävde upp vid markeringen men de hittade ingenting.
Vad de två hundarna markerade är det ingen som vet och det var godkända polishundar.
Citera
2017-08-06, 13:05
Medlem
Citat:
Skulle det vara en person som inte ville bli pappa menar du ?
Inte helt omöjligt.
Citera
2017-08-06, 13:14
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Inte helt omöjligt.

Har du några som är misstänkta som den blivande fadern ?
Du måste väl ha något att gå om du påstår att en graviditet var orsak till mordet .
Annars är det ju som vanligt bara ett nytt påhitt som inte går att verifiera .
Citera
2017-08-06, 13:41
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
När det gäller hundar kan man inte komma med sådana påståenden som min hund felmarkerar inte och liknande, sedan är hunden ett mycket smart djur man vet inte hur den tänker.
För ett antal år sedan sökte polisen efter kroppsdelar från ett styckmord och två olika spårhundar markerade på ett visst ställe,men polisen såg ingenting.
Det medförde att polisen tog dit en grävmaskin och grävde upp vid markeringen men de hittade ingenting.
Vad de två hundarna markerade är det ingen som vet och det var godkända polishundar.

Som sagt , att använda flera hundar förvillar mer än vad det gör nytta .
Hur vet du att blodet kom från VB medans hon levde ?
En tjej som går omkring och droppar näsblod utan att märka det va ?
Om VB transporterades i bagageutrymmet alldeles inpå mordet luktar blodet inte lik .
Finns då ingen anledning för Uno att markera blodet på listen m.m .
Citera
2017-08-06, 13:44
Medlem
Citat:
Inte helt omöjligt.

Men nu börjar detta spåra!!! Jag vet mycket väl att det fanns uppgifter i sidomaterialet om att V.B skulle vara gravid, men hur stor chans är det att hon verkligen var det?? Det är väl antagligen en vilsen person som sagt detta. Vi får också komma ihåg att V.B var lite "speciell och dramatisk" i sitt sätt att vara. Hon kanske bara dragit en vals om detta för någon.

Tror ni inte ev. graviditet kollas upp under obduktionen? Tror ni inte polisen kollar i journaler, anteckningar från sjukvården etc.
Citera
2017-08-06, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har du några som är misstänkta som den blivande fadern ?
Du måste väl ha något att gå om du påstår att en graviditet var orsak till mordet .
Annars är det ju som vanligt bara ett nytt påhitt som inte går att verifiera .
Nej, Fagro påstod inte att en graviditet var orsak till mordet. Hen skrev: "Jag ser det logiska motivet är att hon skall ha sagt till personer att hon väntade barn, och det anser jag kunde vara motivet, någon som kände sig träffad hade inget intresse för det ansvaret". Märk skillnaden. Det kunde vara motivet att Vatchreeya hade sagt till någon att han skulle bli pappa.
Citera
2017-08-06, 14:03
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, Fagro påstod inte att en graviditet var orsak till mordet. Hen skrev: "Jag ser det logiska motivet är att hon skall ha sagt till personer att hon väntade barn, och det anser jag kunde vara motivet, någon som kände sig träffad hade inget intresse för det ansvaret". Märk skillnaden. Det kunde vara motivet att Vatchreeya hade sagt till någon att han skulle bli pappa.

Ännu mera osannolikt och ologiskt i så fall att det "kunde" vara orsak till mordet .
Varför mörda VB om hon "bara" har sagt till någon att hon var gravid ?
Vem skulle i så fall vara så rädd för att bli far att han skulle mörda VB ?
Du som har svar på allt borde väl kunna svara på detta .
Citera
2017-08-06, 14:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ännu mera osannolikt och ologiskt i så fall att det "kunde" vara orsak till mordet .
Varför mörda VB om hon "bara" har sagt till någon att hon var gravid ?
Vem skulle i så fall vara så rädd för att bli far att han skulle mörda VB ?
Du som har svar på allt borde väl kunna svara på detta .
Det var inte jag som skrev att det var ett tänkbart motiv, men om mannen trodde att VB var gravid och var gift, eller av annan orsak inte ville att det skulle komma ut att han gjort VB med barn, så kan han ha haft motiv att mörda.
Citera
2017-08-06, 14:26
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det var inte jag som skrev att det var ett tänkbart motiv, men om mannen trodde att VB var gravid och var gift, eller av annan orsak inte ville att det skulle komma ut att han gjort VB med barn, så kan han ha haft motiv att mörda.

Varför svarar du i så fall ?
Kan han ha haft motiv att mörda VB ?
Som vanligt kan ni inte bevisa det ni påstår ?
Fanns det ens några säkra belägg för att VB var gravid ?
Verkar liiite långsökt att mörda VB för att hon KUNDE vara gravid .
Citera
2017-08-06, 14:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför svarar du i så fall ?
Kan han ha haft motiv att mörda VB ?
Som vanligt kan ni inte bevisa det ni påstår ?
Fanns det ens några säkra belägg för att VB var gravid ?
Verkar liiite långsökt att mörda VB för att hon KUNDE vara gravid .
Det är inte långsökt att mörda Vatchareeya för att hon sa att hon var gravid och blev trodd. Skulle han ha tvingat henne till att visa upp en graviditetstest innan han mördade?
Citera
2017-08-06, 14:51
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Det är inte långsökt att mörda Vatchareeya för att hon sa att hon var gravid och blev trodd. Skulle han ha tvingat henne till att visa upp en graviditetstest innan han mördade?

Vem är HAN ? Vem skulle denne man vara ?
Du har väl givetvis en misstänkt person som har mördat VB som du kan presentera ?
Varför skulle han tro på graviditeten om den inte var bekräftad ?
Citera
2017-08-06, 14:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vem är HAN ? Vem skulle denne man vara ?
Du har väl givetvis en misstänkt person som har mördat VB som du kan presentera ?
Varför skulle han tro på graviditeten om den inte var bekräftad ?
Varför har jag givetvis en misstänkt person att presentera? Läs resningsansökan, där finns uppgifter om vem Vatchareyya skulle ha sagt till att hon är gravid. Varför skulle han inte tro på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in