2017-08-06, 04:32
Medlem
distraktions avatar
Hej horor, någon av er som har nog med stake att faktiskt berätta om det hela. Antagligen inte, synd, era män gillar antagligen att ni blir kallade för det. Hörni horor jag tycker att vi talar tyst om jämställdhet framöver, ett principbeslut helt enkelt.
Citera
2017-08-06, 04:38
Medlem
intressant! Kanske redan postats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VVnq1/experten-efter-borgs-avgang-kinnevik-maste-tydligt-markera

Citat:
Kinnevik meddelar i ett pressmeddelande att styrelsen har accepterat Anders Borgs avgång. Enligt Claes Hemberg, sparekonom på Avanza, hade det inte varit möjligt för Anders Borg att sitta kvar.
– Kinnevik är så folkligt att det inte hade varit möjligt att ha kvar honom. Vi vet inte vad som har hänt, men jag utgår från att Cristina Stenbeck har fått hela historien klar för sig och gjort bedömningen att han inte kan vara kvar, säger Claes Hemberg.

Citat:
Claes Hemberg menar att om så bara hälften av det som Anders Borg anklagats för är sant, så är det tillräckligt.
– Sitter du på en sådan här viktigt post och trampar över, ja, då är det svårt att vara kvar.
Citera
2017-08-06, 04:39
Medlem
Alla känner någon som blir skogstokig av alkohol, dåligt ölsinne eller vad man säger. Borg är nog en sån, vilket han vid sin ålder måste vara medveten om. Varför gjorde han det, undrar jag. Jobbig hemsituation, jobbigt vara småbarnspappa igen?
Citera
2017-08-06, 04:56
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
intressant! Kanske redan postats.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VVnq1/experten-efter-borgs-avgang-kinnevik-maste-tydligt-markera

Kan tänka sig att klättrerskan måste tänka efter nu.
Hon viker av snart med en god ursäkt, Borg är död i vattnet.
Senast redigerad av distraktion 2017-08-06 kl. 05:05.
Citera
2017-08-06, 05:14
Medlem
GilGrissom82s avatar
Aningens dubbelmoral kan man tycka att förolämpa festens kvinnliga deltagare med ord som "hora, slampa", när han tidigare sagt sig vara feminist

http://www.expressen.se/debatt/dottrarna-gjorde-mig-till-feminist/
Citera
2017-08-06, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pete Bondurant

Värden tog då beslutet att hedersgästen skulle utrymma sovplatsen nummer ett i huset och att det var bäst att han flyttade till en stuga så han kom bort ifrån normallberusade gästerna i huset.

Borg var hedersgäst? Så han var Dominikas biljett till de finare kretsarna. Borg kanske inte trivdes i den roll som Dominika castat honom in i. Som hennes lilla dansande apa. Det översexualiserade umgänget, det grova språket, vanligt i Dominikas kretsar, överkonsumtion av äckelsex kanske till slut blev för mycket för Borg som dragits in i det pga att han trott på sin egen liberal agenda lite för mycket. Han kanske tyckte att han var på fel ställe, stressad av den krypande insikten om att blivit utnyttjad av Dominika, och så får han psykbryt av alkohol.
Citera
2017-08-06, 05:47
Medlem
Orgelnistens avatar
https://www.facebook.com/dominika.peczynski/posts/10154617700596423

Citat:
Dominika Peczynski:

Några dygn i sann Kafka-anda som började med att Anders och jag besökte en fest i Stockholms skärgård förra helgen.
Vad hände på festen? Det är ingen som riktigt vet. Det sägs att Anders gjorde både det ena och det andra. Jag såg ingenting av det och Anders hade en blackout. Jag befann mig ca 30 meter från huset, vid bryggan, i runt 20 minuter, under vilka det som påstås ha hänt skulle ha inträffat.
Citera
2017-08-06, 06:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Alla känner någon som blir skogstokig av alkohol, dåligt ölsinne eller vad man säger. Borg är nog en sån, vilket han vid sin ålder måste vara medveten om. Varför gjorde han det, undrar jag. Jobbig hemsituation, jobbigt vara småbarnspappa igen?

Borg är inte riktigt socialt kompetent. Inte svårare än så.
Citera
2017-08-06, 06:01
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelnisten
https://www.facebook.com/dominika.peczynski/posts/10154617700596423

Enligt de allra första uppgifterna som kom in så var Dominika inte ens närvarande på festen.
Citera
2017-08-06, 06:11
Medlem
Vilken roll har sommarnöjeschefen (T.T) i detta sommardrama? Har han en egen agenda och är den som iscensatt det hela? T.T har gjort en del debattinlägg som visar på att han inte kan ha allt för mycket tillövers för politiker och fd sådana. Samtidigt verkar han vilja tona ner det hela med försök till skämtsamma inlägg på instagram.
Citera
2017-08-06, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruter
Du har aldrig varit ordentligt berusad och vet inte vilken otrolig stor ångest som Anders Borg just nu känner. Jag tror att Anders Borg aldrig tidigare har varit riktigt berusad tidigare i livet, för det han har gjort nu är något som många män har gjort när de var yngre och ganska ovana vid fylla.

Sluta svamla, detta är inget normalt beteende . Har aldrig varit på fest där någon visat kuken taffsat andra män mellan benen och kallat kvinnor för horor🤑. Till på råga på allt så var detta en familjefest med barn.
Citera
2017-08-06, 07:10
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Borg är inte riktigt socialt kompetent. Inte svårare än så.
Dessutom verkar han vara en jubelidiot. Bekvämt att skylla på en blackout. Givetvis vet stollen vad han gjorde även om han inte mindes allt direkt på morgonen. Då man efter en sån karatefylla blir påmind så klarnar garanterat minnet. Nu då han blivit sparkad från sina jobb och uppdrag är det väl dags för hans polska Kk att lätta. AB har ju längre inget att ge henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in