2017-08-05, 16:03
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Såhär några dygn efter den första publiceringen har så vitt jag kunnat se ingen förutom lilla fästmön offentligt försvarat Borg bortsett från de initiala ryggdunkarna på FB.

Då har du en väldig selektiv (och kass?) världsuppfattning.
Bland annat har styrelsemedlemmar i de styrelser där Borg sitter gått ut och försvarat honom.
Citera
2017-08-05, 16:03
Medlem
locknlolls avatar
Borg. Killen som inte klarade matten i skolan, rökte på som ung.
Nu är han äldre, har klippt sitt hår och nöjer sej med att visa snorren och kalla någon för hora.

Allt hade kanske slutat där om det inte vore så att det var Herr Borg, Anders Borg.
Undrar just vad incitamentet till detta handlande var ?
Citera
2017-08-05, 16:04
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YoungFronkenstein
Det finns fler...
(FB) Skvaller om Anna Sjödin? (ex-SSU/Crazy Horse-skandalen)

Och vad i h-vete har detta med Borgs kukvisande att göra ???
Tycker du att det var ståndaktigt av herr Borg att visa lite stake ?
Senast redigerad av locknloll 2017-08-05 kl. 16:08.
Citera
2017-08-05, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det märks hur mycket wt-alkisar det finns här på flashback när sånt här händer. "Det har väl hänt alla", nej det har inte hänt alla på fyllan att man springer runt och sexuellt ofredar folk.
Om ni tror att det är normalt så lever ni fel liv. Borg ska självfallet utredas med ledning av det som hänt.

Varför ska man lägga resurser på sådant trams? Det här handlar om en fyllegrej som är pinsam för Borg och fruktansvärt rolig för oss andra.

Folk som använder uttryck som "det här är mycket allvarligt" kan gå och lägga sig.

Vad som däremot är mycket allvarligt är att Borg tillsammans med Reinfeldt har orsakat stora problem för Sverige genom en mycket destruktiv invandringspolitik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Då har du en väldig selektiv (och kass?) världsuppfattning.
Bland annat har styrelsemedlemmar i de styrelser där Borg sitter gått ut och försvarat honom.

Det är bra att det finns folk som vågar försvara honom, media har haft vårt land i ett järngrepp länge nog.
Citera
Medlem
Den rättspolitiske talespersonen Tomas Tobé och flera andra tunga moderater har gett Anders Borg sitt stöd efter fylleskandalen.
Men partiledaren Anna Kinberg Batra markerar skarpt mot den förre finansministern.
- Jag ser mycket allvarligt på det som han anklagas för att ha gjort, säger hon.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...ket-allvarliga

Patetiskt för nu försöker också Anna Kinberg Batra plocka hem politiska poäng på Anders Borgs bekostnad
Citera
2017-08-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Grattis förresten att du hittat en tråd där du har möjlighet till full bricka på hatbingon! Måste vara lilla julafton för dig.

Vit. Check. Medelålders. Check. Man. Check. Moderat. Check. Rik. Check. BINGOOOOO!!!

^ ^
Det är alltså Borg det är synd om? Där delar du och Borg intressant nog synsätt.

De som fått borgs kuk uppvisad och blivit kallade för horor och blivit hotade med stryk. Vad tycker du om dem? De ska tysta sätta sig i ett hörn och känna att "sånt får man väl ta"?
Citera
2017-08-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitokiri-Battosai
Nej, bara de som försvarade honom.

Att ha utsett en - som det nu visat sig - så grovt omdömeslös person att ansvara för landets ekonomi inger knappast något förtroende för någon av dem. Jag tror att Löfven sitter bergsäkert nästa mandatperiod. Med eller utan val 2018. Själv tror jag valet kommer att få förhinder...
Citera
2017-08-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Que?

"Vår "elit" svinar sig bäst de vill med att pissa på mattor, köpa horor, "spika upp fittor", "bajsrunka folk i munnen osv. osv."

Du fastslår detta så du måste ju fått det nå´nstans ifrån.
Att du inte tillhör nå´n elit eller varit med, då skulle du skrivit
svinar vi oss....så var har du lärt dig så fina uttryck som
"spika upp fittor" osv ? Porrfilmer ?

Behöver du mer svar på din usla spanska fråga ?
Citera
2017-08-05, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det är bra att det finns folk som vågar försvara honom, media har haft vårt land i ett järngrepp länge nog.

Jag vet inte om det är bra att försvara män som beter sig så.
Hade någon kallat min sambo för hora hade kvällen slutat annorlunda.
Citera
2017-08-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Och vad i h-vete har detta med Borgs kukvisande att göra ???
haha, ja att det finns folk i andra partier som vräker ur sej icke-PK grejer på fyllan. Men egentligen blev det fel forum, partipolitik skulle det vara.
Citera
2017-08-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Att ha utsett en - som det nu visat sig - så grovt omdömeslös person att ansvara för landets ekonomi inger knappast något förtroende för någon av dem. Jag tror att Löfven sitter bergsäkert nästa mandatperiod. Med eller utan val 2018. Själv tror jag valet kommer att få förhinder...

Moderaterna kan knappast kritiseras för att han ett antal år efter att han utnämndes gör detta.
Dock, att alla de röster från Borgarna som hördes var till hans försvar, det sänker så klart moderaternas trovärdighet rejält i alla frågor som handlar om etik, moral, och kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in