Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Inte alls fel av polisen.DE har så klart först säkrat underlag om vad som hänt, och utifrån dessa uppgifter startas en undersökning.
Polisen har fått information från de personer som figurerar. Anders Borg själv minns ju inte.
Det är naturligtvis känsligt av de personer som
nu blir målsägare, så polisen tar initiativet och förhör de personer och vittnen som var närvarande. Så antar jag att polisen startar.
Det kan vara så att A.B inte minns-han var väl helt enkelt redlöst berusad, men är han alkohol-van så märktes det kanske inte -han verkade kanske inte så stupfull.
Hans beteende är inte bra. Han uppträdde aggressivt-kanske hotfullt mot värdparet,
han blottade sig, tafsade på män, kallade en kvinna för slampa, en annan för hora,
vad mera hände?
Att försvara honom som Dominika nu gör, är verkligen inte smart. Det är helt fel strategi.
Fattar inte hur hon tänker- och att A.B i sin tur kommenterar
A.K.B- och anklagar henne för svek,
tror han att vänskap och lojalitet ska leda till att hans kamrater ska blunda för hans felsteg?
Om bara en "del" av hans beteende (tex tafsandet) hade hänt ute på en restaurang,
så hade han hämtats av polisbil för placering i fyllcell ett par timmar.
NU skedde allt på en privat fest, men samma uppförande regler gäller.
Det är ett ledsamt slut på hans tidigare, utåt sett fläckfria rykte.
Jag undrar så klart över hur han har det i sitt privata liv .
Någonting är inte bra. Att han dricker är klart -men varför dricker Jeppe/Anders?
Fast du utgår helt och hållet från nån teori att alla handlingar som strider mot något i lagboken ska utredas och bestraffas. Och det är väl en fin tanke men det är inte speciellt realistiskt. Notera att jag inte påstår att Borg inte begått nåt brott.
Allt känns bara skitnödigt och väldigt uppförstorat (vilket jag förstår att media gör men tycker inte polisen ska bidra). Varför? För att jag har väldigt svårt att tro att polisen skulle ens bry sig om att lyssna om en "vanlig" medborgare kom och sa:
"Hej, jag vill upprätta en anmälan. När jag var på fest yttrade en person ordet slampa och senare sprang han/hon runt naken"
Och i exemplet ovan har ändå en person anmält inte polisen själv. Det känns än mer löjligt att lägga resurser på ett fall där "brottet" inte påverkat nån när man skriker i vardagen om för lite resurser och lägger ned var och varannan anmälan om tex inbrott.
Men du är säkert en såndär person som utgår från att vår lagbok är helt perfekt. De tyckte kanske även en del av slavägare i USA innan slaveriet förbjöds.
Jag tycker dock att han fått ett rätt rimligt straff redan. Hans beteende har spridits över hela landet (och även utanför) och han får skämmas rätt duktigt. Finner det föga troligt att han kommer återupprepa detta och med allt detta så är det rätt skevt att polisen själva upprättar en anmälan även fast det säkert finns stöd i lagboken för det.