Citat:
Ursprungligen postat av
Gipsy-tears
Har väl ändå lite med att göra om de gillar en eller ej. Ge honom andrum nu.
Jag tror det är ganska enkelt. Vuxna människor blir inbjudna till fest i Skärgården med sina barn. Det erbjuds övernattning för de som inte har egna sommarställen i närheten, eller en egen båt att övernatta på.
Det är en mix av folk och de måste ha varit väldigt förväntansfulla inför att få umgås med Anders Borg. Jag tror alla, precis som vi gillade Anders Borg och tyckte att hans relation med Dominika var spännande.
Nu tror jag att ingen gillar honom, av den enkla anledningen att han inte kan uppföra sig som folk. Bland folk ska man paradoxalt nog kunna dricka rejält utan att bli full. Det handlar om kontroll och koder, som Anders Borg inte känner till. Det är ett chockerande beteende att skämma ut sig, på den nivån i näringskedjan som han har lyckats ta sig upp till.
Anders Borg har blivit fartblind av all beundran och fjäsk, och räknar med att AKB och de övriga Moderaterna ska känna vänskapskorruption och rädda honom. Hans utfall mot AKB visar på dåligt omdöme och ett uppblåst ego. Jag tror det är en lättnad för AKB att bli av med arvet efter två filurer som lämnade ett parti i kaos, med många falanger. Nu kan hon vara en Moderat partiledare som visar att hon tar ingen skit från Anders Borg och andra bråkstakar.