2017-08-06, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Ja, men varför inte i detta fall? Har det funnits intressen av att sabla ner Borgs person? Och vilka är dessa?

Att Borg inte förnekade händelsen tyder också på att det finns en stark sanningshalt i ärendet även om ingen anmäler från festen, även hans fru verkar ju ha bett om ursäkt och sagt att han har en bra kvinnosyn.
Det är verkligen inte okej att spåra ur på det sättet när man är i den positionen som Borg har och inte heller okej om man är en vanlig medborgare att gå tafsa andra i skrevet, det gjorde man kanske på sin höjd i högstadiet när hjärnan inte var fullt utvecklad och man tog sina första öl.
Citera
2017-08-06, 00:12
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Du kommer att säga detsamma när du får en arabnäve uppkörd där bak?

Det stämmer iof, helt bisarrt beteende att upprätta en anmälan på löst skvaller förmedlat via media som ofta tenderar att slira på sanningen. Det är ett koleriskt kärringbeteende som inte går att vrida och vända på.

Kan vara så att den där Nina Runge(stavning?) som är igång i kulisserna igen. Samma kvinna som lyckades sänka en hel podd förra sommaren även om hennes snutvänner hjälpte till ordentligt med sitt feminina beteende.
Citera
2017-08-06, 00:16
Medlem
Arkiaters avatar
Vem var det som först informerade Anders Borg om hans olämpliga beteenden? Själv säger han sig ju helt sakna minnen för vad han gjort. Skyller ju på "black out".
Citera
2017-08-06, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vigillarfitta
Gudrun Avskyrman pissade på röda mattan och klarade sig. Kanske även Kuk-Anders kan ta sig igenom detta.
Schymans urinering på röda mattan välkomnades av tredje vågens feminism, kvinnoförrädarna.

Svenska kvinnor drack förr betydligt mindre än män, det var ännu större skam att vara kvinnlig alkoholist än manlig.
Schymans hantering av sitt svineri välkomnades av Sveriges skåpsuperskor, fick dom att stolt komma ut.

"Får en partiledare så får jag", har också rekryterat en himla massa alkoholister. Helt plötsligt blev det en jämställdhetsfråga att bete sig som ett svin
--Du är ju för faan mamma, har jag både svurit och bönat.
--Kan Schyman, kan jag, kan Shyman kan jag.
--Han har ju bara dig.
--Ja, därför är det extra viktigt att jag kan koppla av som en människa, Schyman vet bäst, Schyman förstår.

Det märks också på Borgs polska att hon förmodligen tror att det tillhör oss att supa lika mycket som hon(?), som män.
--Alla var jättefulla på festen, nåt sånt skrev hon.
Nej, alla var säkerligen inte jättefulla, de allra flesta svenska kvinnor gillar inte att vara jättefulla, i synnerhet inte om vi har barn med oss.

Borg har inte samma läge som Schyman, det finns inte ett uppdämt behov bland svenska män att "dra fram kuken i affekt" som nån så poetiskt uttryckte det.

De enda som ser hans beteende som sitt är ockupanterna, dom har kallat oss för horor sen dag ett.

Det kan ju också vara nåt med att polskan vill få kunder till sitt otrohetsforum, att han ska jobba heltid för det.
Jag tror inte att svenska kvinnor lockas dit av det pr-tricket.
Citera
2017-08-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Schymans urinering på röda mattan välkomnades av tredje vågens feminism, kvinnoförrädarna.

Svenska kvinnor drack förr betydligt mindre än män, det var ännu större skam att vara kvinnlig alkoholist än manlig.
Schymans hantering av sitt svineri välkomnades av Sveriges skåpsuperskor, fick dom att stolt komma ut.

"Får en partiledare så får jag", har också rekryterat en himla massa alkoholister. Helt plötsligt blev det en jämställdhetsfråga att bete sig som ett svin
--Du är ju för faan mamma, har jag både svurit och bönat.
--Kan Schyman, kan jag, kan Shyman kan jag.
--Han har ju bara dig.
--Ja, därför är det extra viktigt att jag kan koppla av som en människa, Schyman vet bäst, Schyman förstår.

Det märks också på Borgs polska att hon förmodligen tror att det tillhör oss att supa lika mycket som hon(?), som män.
--Alla var jättefulla på festen, nåt sånt skrev hon.
Nej, alla var säkerligen inte jättefulla, de allra flesta svenska kvinnor gillar inte att vara jättefulla, i synnerhet inte om vi har barn med oss.

Borg har inte samma läge som Schyman, det finns inte ett uppdämt behov bland svenska män att "dra fram kuken i affekt" som nån så poetiskt uttryckte det.

De enda som ser hans beteende som sitt är ockupanterna, dom har kallat oss för horor sen dag ett.

Det kan ju också vara nåt med att polskan vill få kunder till sitt otrohetsforum, att han ska jobba heltid för det.
Jag tror inte att svenska kvinnor lockas dit av det pr-tricket.

Najs inlägg! Försök få texten publicerad i massmedia.
Citera
2017-08-06, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Kan inte den här skandalen med Anders Borg, både på kort och lång sikt, bli mycket besvärande för Fredrik Reinfeldt? Detta mot bakgrund av att han tidigare höjt Anders Borg till skyarna och haft en tät vänskaplig och nog så intim kompisrelation med honom, under många år? Kan även Fredriks Reinfeldts omdöme bli ifrågasatt? Vi väntar fortfarande med spänning på att Fredrik Reinfeldt skall kommentera det skedda.
Nej Fredrik R är smart. Han kommer inte att kommentera offentligt.
Däremot så får man förmoda att han har kontakt med vännen A.B.
Knappast att G.W.P heller uttalar sig. I såfall i försiktiga ordalag.
( Tippar på att det slutar med -förargelseväckande beteende. )
Citera
2017-08-06, 00:27
Medlem
rough-justices avatar
PR-konsulten Dominika Peczynski var nere vid bryggan i 20 minuter och hörde därför inte hur sambon Anders Borg gick bärsärkagång uppe vid Tomas Tjajkovskis flashiga nybyggda hus.

När tänker Dominika Peczynski berätta på Facebook vad hon gjorde under de här 20 minuterna? Vem hade hon som sällskap?

Nån har skrivit längre bak i tråden att hon mätte kuken på en annan manlig gäst. Kanske därför Anders Borg blev bindgalen?
Citera
2017-08-06, 00:32
Medlem
Sirdaniels avatar
En sak som gäller i svensk media är att aldrig be om ursäkt för nånting. Då får man skit. Förneka och ljug om allt in i det sista är alltid rätta vägen.
Citera
2017-08-06, 00:38
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
Har det funnits intressen av att sabla ner Borgs person? Och vilka är dessa?
Hur accepterat är smygbögeri i finanskretsar? Kan ha varit ett kollektiv beslut bland festdeltagarna att lämna ut Kuk-Anders till vargarna. Smygbögeri-aktiviteter som att köra helikoptern, klämma direktörer på kuken och försöka dra igång kuk-mätartävling borde utlösa ett förakt i konservativa kretsar.
Citera
2017-08-06, 00:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vem var det som först informerade Anders Borg om hans olämpliga beteenden? Själv säger han sig ju helt sakna minnen för vad han gjort. Skyller ju på "black out".

Det där har jag lite lurat på även..

Det var ju en fest för ca 50 pers, säkert en lite mera sluten krets.., men någon beslutar sig för att "dolka" Borg i ryggen.

Det är någon på festen som ej gillar Borg, och kan ringa pressen..
Citera
2017-08-06, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirdaniel
En sak som gäller i svensk media är att aldrig be om ursäkt för nånting. Då får man skit. Förneka och ljug om allt in i det sista är alltid rätta vägen.
Lustigt tänkt, men nej-
1.ska du be om ursäkt så ska du veta vad du gjort-vad ursäkten gäller.
Han skulle inte bett om ursäkt alls, eftersom han säger sig inte veta varför han ska be om ursäkt.
2. Eller vara sanningsenlig. Säga jag kan inte uttala mig för jag vet ingenting.
3.HAn borde istället ha sagt- jag kontaktar polisen så de får utreda vad som hänt. Folk påstår att jag gjort en massa ditten och datten men jag vet ingenting själv.
4.Ljug aldrig för mediafolk- de luskar alltid fram fakta .
A.B borde diskret och direkt efter den festen kontaktat polisen.
DE hade utrett och allt hade skötts utan media och flashbacks inblandning.
Citera
2017-08-06, 00:46
Medlem
Finns det några mobilvideos? "Show me the video or it didnt happen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här