2017-08-05, 21:08
Medlem
Tarstans avatar
Jag tror också Clinton är korrupt, undrar om den där Mueller kommer utreda det med:
http://www.politico.com/story/2014/09/hillary-clinton-barack-obama-111272
"The CGI event is intended to be apolitical, and Bill Clinton has invited Republicans as featured speakers in the past. But the sense that the Democrats’ balance of political power is about to shift to Clinton was palpable all over the Sheraton. Longtime Clinton donors roamed the lobby along with people like Buffy Wicks, a former Obama aide who is currently executive director of Priorities USA Action, the pro-Obama super PAC that has been rebranded as a pro-Clinton effort for 2016."

Det vore intressant med en bred utredning om valet som så fint sagts i denna tråd.
2017-08-05, 21:20
Medlem
Tarstans avatar
HAHA, demokraterna börjar inse nu, som jag skrivit tidigare:
http://www.politico.com/story/2017/08/05/democrats-trump-russia-blowback-241346
"The Russia investigation “doesn’t do anything for Democrats at all,” said California Lt. Gov. Gavin Newsom, who’s running for governor, in a recent appearance on MSNBC’s “Morning Joe.” “It’s a loser.” | Willy Sanjuan/Invision/AP"
"Fearful of alienating voters who appear more concerned about the economy and health care, Democrats campaigning in districts across the country are de-emphasizing Russia in their rhetoric — and some are warning that a persistent focus on the Russia investigation could backfire."

Som sagt, detta kan slå tillbaka. Demokraterna har allvarliga problem kan man lugnt påstå, har de svårt att rekrytera kunnigt folk eller är de elitister hela bunten tro.
2017-08-05, 22:39
Medlem
frank-costellos avatar
Trump har lagt upp ett klipp på sitt Twitter för lite mindre än fem timmar sedan, där han läser upp sitt veckotal. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/893864420539068417
Klippet är ungefär tre minuter långt. Här är talet från 00:58 in i klippet.

Washington sponsrar det ena efter det andra globala projektet samtidigt som de tillåter andra länder att att ta våra jobb och USA:s rikedomar. Sen skattade Washington våra arbetare och industrier, och tog därmed ifrån dem möjligheten att tjäna sitt uppehälle. De dagarna är slut. Min administration arbetar konstant för det amerikanska folket. Vi har tagit bort regelverk och siktar in oss på ofördelaktiga handelsavtal som skadar amerikaner världen runt.

Vi tänker inte fortsätta kriget mot kolet, och vi släpper loss den amerikanska energin. Vi introducerar en skatteplan för att få fart på vår ekonomi och för att skapa fler jobb. Fabriker och anläggningar kommer tillbaka till Michigan, Ohio, Pennsylvania och många andra delstater. De kommer tillbaka istället för att lämna, som de under årtionden tidigare har gjort .

Denna vecka har vi annonserat en ny immigrationslag, ett nytt Green Card system, som får slut på kedjeimmigrationen och som försvarar våra arbetare och vår ekonomi. T.e.x. så kan man inte få bidrag under fem år när man kommer till vårat land. Man kan inte komma in, som det har varit de senaste veckorna, åren och årtionden, och få omedelbart bidrag. Under fem år så måste man gå med på och säga att man inte tänker utnyttja vårat välfärdssystem.

Som jag sade i kongressen så har tiden för oss att börja drömma stort börjat. När amerikaner är fria att följa sina drömmar så finns det inga mål vi inte kan uppnå. Detta är verkligen en spännande tid för vårat land. Varje dag åstadkommer vi saker för våra medborgare.
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-05 kl. 22:56.
2017-08-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det var naturligtvis bara en slump att pengarna forsade in till den kriminella och korrupta karringens fond fran UrAsia, Uranium One och Russia. Varfor var haxan sa tyst om det:

Ja, jag har förstått att du gillar att prata om donationerna. Återigen: vad gjorde hon? Det har du inget svar på eftersom det inte finns något som kopplar henne till beslutet.
2017-08-05, 23:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
HAHA, demokraterna börjar inse nu, som jag skrivit tidigare:
http://www.politico.com/story/2017/08/05/democrats-trump-russia-blowback-241346
"The Russia investigation “doesn’t do anything for Democrats at all,” said California Lt. Gov. Gavin Newsom, who’s running for governor, in a recent appearance on MSNBC’s “Morning Joe.” “It’s a loser.” | Willy Sanjuan/Invision/AP"
"Fearful of alienating voters who appear more concerned about the economy and health care, Democrats campaigning in districts across the country are de-emphasizing Russia in their rhetoric — and some are warning that a persistent focus on the Russia investigation could backfire."

Som sagt, detta kan slå tillbaka. Demokraterna har allvarliga problem kan man lugnt påstå, har de svårt att rekrytera kunnigt folk eller är de elitister hela bunten tro.

Rysslandsutredningen gynnar Demokraterna. Om Trump får gå från Vita Huset så tar Pence över. Då är det farväl med GOP för all evighet för Pence representerar endast kristna.

Men rysslandsutredningen gynnar inte partiet i valdeltagande. Endast makt i makt.
2017-08-05, 23:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Trump har lagt upp ett klipp på sitt Twitter för lite mindre än fem timmar sedan, där han läser upp sitt veckotal. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/893864420539068417
Klippet är ungefär tre minuter långt. Här är talet från 00:58 in i klippet.

Washington sponsrar det ena efter det andra globala projektet samtidigt som de tillåter andra länder att att ta våra jobb och USA:s rikedomar. Sen skattade Washington våra arbetare och industrier, och tog därmed ifrån dem möjligheten att tjäna sitt uppehälle. De dagarna är slut. Min administration arbetar konstant för det amerikanska folket. Vi har tagit bort regelverk och siktar in oss på ofördelaktiga handelsavtal som skadar amerikaner världen runt.

Vi tänker inte fortsätta kriget mot kolet, och vi släpper loss den amerikanska energin. Vi introducerar en skatteplan för att få fart på vår ekonomi och för att skapa fler jobb. Fabriker och anläggningar kommer tillbaka till Michigan, Ohio, Pennsylvania och många andra delstater. De kommer tillbaka istället för att lämna, som de under årtionden tidigare har gjort .

Denna vecka har vi annonserat en ny immigrationslag, ett nytt Green Card system, som får slut på kedjeimmigrationen och som försvarar våra arbetare och vår ekonomi. T.e.x. så kan man inte få bidrag under fem år när man kommer till vårat land. Man kan inte komma in, som det har varit de senaste veckorna, åren och årtionden, och få omedelbart bidrag. Under fem år så måste man gå med på och säga att man inte tänker utnyttja vårat välfärdssystem.

Som jag sade i kongressen så har tiden för oss att börja drömma stort börjat. När amerikaner är fria att följa sina drömmar så finns det inga mål vi inte kan uppnå. Detta är verkligen en spännande tid för vårat land. Varje dag åstadkommer vi saker för våra medborgare.

Trump verkar tala direkt till utlänninger'n att dem inte ska tatta på välfärden och utnyttja USA. Satan vad Trump är bra. Bästa som har hänt. Fattar inte att folk kan vara emot han?
2017-08-05, 23:49
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Rysslandsutredningen gynnar Demokraterna. Om Trump får gå från Vita Huset så tar Pence över. Då är det farväl med GOP för all evighet för Pence representerar endast kristna.

Men rysslandsutredningen gynnar inte partiet i valdeltagande. Endast makt i makt.
Menar du demokraterna? De missgynnas av lågt valdeltagande.
2017-08-06, 00:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Menar du demokraterna? De missgynnas av lågt valdeltagande.

Jag menar Dems. Som det ser ut nu så är folket mycket nöjda med Demokraterna och kan gärna lägga en röst på korrupta politiker.
2017-08-06, 00:14
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Jag menar Dems. Som det ser ut nu så är folket mycket nöjda med Demokraterna och kan gärna lägga en röst på korrupta politiker.
Ja, det visade ju inte minst presidentvalet, men folk lurar sig själva.
Du har rätt i sak, tyvärr får man säga.
2017-08-06, 00:16
Medlem
Citat:

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva repetera det, men du är lurad av "polls". Igen. Du lär dig aldrig något, Tompa. Du inbillar dig att "media" kontrollerar saker. Som media inte gjorde sitt bästa under valkampanjen. I mellanårsvalet nästa år kommer republikanerna att utöka sina majoriteter. Inget tyder på något annat. Din analys är skräp, Tompa.
2017-08-06, 00:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva repetera det, men du är lurad av "polls". Igen. Du lär dig aldrig något, Tompa. Du inbillar dig att "media" kontrollerar saker. Som media inte gjorde sitt bästa under valkampanjen. I mellanårsvalet nästa år kommer republikanerna att utöka sina majoriteter. Inget tyder på något annat. Din analys är skräp, Tompa.

Du är enormt oseriös. Demokraterna vinner senatvalet 2018 utan problem.
2017-08-06, 00:42
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ja, det visade ju inte minst presidentvalet, men folk lurar sig själva.
Du har rätt i sak, tyvärr får man säga.

Självklart har jag rätt, jämfört med "experten"10.

Folket i USA består av liberaler och icke-liberaler. De som är liberaler är hycklare utan skam och moral. De kan rösta för att all makt ska centraliseras i Washington, och de gör det också. Liberaler bryr sig inte om andra människor, utan bara sig själva. De bryr sig aldrig om krig när Demokraterna styr. Liberaler kallar sig för frihetsmänniskor, men andras frihet ska istället inskränkas. Slöseri med pengar är dem duktiga på. Vi ser samma tendenser här på Flashback där folk är emot Trump, utan att veta varför. De har bara beslutat sina beslut grundat på andras beslut - flockbeteende.

Icke-liberaler är dock ett fåtal. Det är dessa som klarar sig utan stat och pengar. Dels för dem har inga pengar och de lyssnar inte på vad politiker och media säger. Endast polis lyssnar dem på.

Det ser mörkt ut för USA. Demokraterna är partiet som vill ha det som det ser ut nu och GOP vill införa Jesus på riktigt. Vilket är bäst vet jag inte. Jag tycker att USA borde gå i en nationalistisk linje vid namn Bannon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in