[quote=lubbe75|61409726]
Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Jag kan svara dej på det. Namnet K.G.M bara dök upp, helt utan substans. Ett flertal användare, även såna jag faktiskt "litade" på här hade fått namnet i pm. Allt svaldes med hull och hår. Den som pekat ut honom har gjort ett bra jobb. Klas har befunnit sej i Helenas närhet under kvällen, det är allt. Namnet kom ut först. Sen rabblades det upp massa "omständigheter" som talade till hans nackdel. Sen att jag skrev att jag inte tror Klas finns med i utredningsmaterialet, var kanske fel uttryckt. Klas finns såklart med om han var nära Helena. Det räcker att dom va på festen ihop. PILOT finns med i utredningsmaterialet. Det var lite så jag menade. Pilot är inte desamma som Klas för mej. Även om jag är ensam om det så tror jag INTE att Klas är pilot. Jag tycker ej heller att jag ska behöva gå i försvarsställning för det. Bevisbördan ligger hos er som är övertygade. Låt oss höra nu? Det är många här som frågat, men ej fått nåt svar?[/QUOTE
Men vänta nu, utan substans säger ni. Twiggy tror på MR och rudge på BB. Vilka stöd har ni för det jämfört med allt det som framkommit runt KM här sedan namnet nämndes? Visst, försiktighet är bra men ni måste väl medge att det är det hetaste den här tråden kommit upp med på mycket länge?! Frågan är om ni någonsin kommer att överväga km som pilot innan det står i tidningen. Vi är flera som jobbar på att förankra och finna fler uppgifter. Vad gör ni för att ge tyngd åt era spår?
Anser du att de fakta som finns kring MR och BB alltså inte är något som har någon substans?
Det var en jävla hetsjakt på MR för omständigheter kring honom av polisen så så galet är väl inte det..
Mina grunder för att känna att BB är en het potatis handlar om många små detaljer som är kända samt personkännedom. Jag lär vara ensam där men nog finns det omständigheter kring honom om du hängt med.
Jag spekulerar, jag för ingen utredning här. Jag behöber inte gräva i hans liv eller få med andra att göra det TROTS att jag tror att polis ska gräva lite i hans förehavanden. Det är vad jag kan göra.
Att bygga på enbart ett namn och att han kan ha varit där den kvällen är vanskeligt. Som någon spann vidare, eftersom det som bekräftats är en trevlig kille, lite egen och en god far, då lägger någon till att han har personlighetsstörning eftersom den som mördade Helena är raka motsatsen. Istället för att tänka till så läser man det på bästa sätt genom att ge honom en störning. Och så fortsätter det, som om man man måste bygga på just honom. Han kan vara världens snällaste men fortfarande orsaka Helenas död ELLER helt oskyldig. Men här har det bara byggts ur fantasin för att få honom att passa in. Det kallar inte jag goda efterforskningar.
Jag friställer inte, anklagar inte, jag säger, var lite humana! Han är en människa och ni vet så lite! Ta reda på mer men sköt det snyggt och var rättvisa!