2017-08-05, 18:13
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jag har endast konstaterat att du och Fighter83 tar upp exakt samma saker, hur du väljer att tolka det är upp till dig.

Vad det gäller KM så väljer jag att litar jag på Freija's uppgifter. KM är definitivt inte en person som är tanklöst och ogrundat utpekad. Själv däremot så anser du att KM är svag och utsatt, att han inte har något att sätta emot och att han inte har gjort någonting fel, vad grunder du dessa antaganden på? Själv är jag av motsatt åsikt.
Ja, vi är av olika åsikt även om jag INTE skrivit det du återspeglar utan det är din tolkning när jag ber om att få ta del av de grunderna Snacka går ju men har ingen en susning om vad allt detta grundas på? Och så blir jag kallad luddig och att jag försöker ändra fokus. Ironiskt! Kan då vara snäll att ge dina synpunkter på varför "Klasse" är så het? Inte en ny teori utan det som ledde dig dit! Det var väldigt intressant men vart ligger tyngderna? Ex denna kärlek han kände, otroheten, hans ilska, är det kända faktum? Mordplatsen, vägen de tog, är den fastslagen? Finns det något?
Jag är ju seriöst intresserad!!!! Istället för att svara på nina frågor så ska jag förklara varför jag inte tror att någon utan en enda, för mig, känd koppling till det runt försvinnandet, inte är skyldig till detta. Ser inte du dumheten i det? Jag har ju ingen som helst aning om vem människan är och ingen med substans i det de säger är villig att delge det!!
Citera
2017-08-05, 18:22
Medlem
Citat:
Han beskrivs som 1.75 till 180 cm lång, i 20-30 års åldern, blond, vita shorts med tröja..

Vita längre shorts, tror jag det stått. Om det nu är så, att Pilot är samma person som sågs vid sjukhusparkeringen och är gm, då tror jag han vikt upp sina byxor till knäveckena. Varför? Jo, för att få ut en båt i sjön.

Tidsramen är dock väldigt tajt: Gärningen inträffar 02:30. På 1 timma och 50 min ska han hinna hämta bilen, forsla bort kroppen, ut med en båt, dumpa kroppen i sjön och slutligen ställa tillbaka bilen.

Med denna tidsram är det troligt att sjön är Vänern, men en bilresa till Ymsen tar 10 min från stan. Hursomhelst, måste gm vetat att han haft tillgång till båt innan bilfärden. Antagligen fyllt ryggsäcken med sten dessutom.

Jag tror han haft hjälp på ett eller annat sätt.
Citera
2017-08-05, 18:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Ja, vi är av olika åsikt även om jag INTE skrivit det du återspeglar utan det är din tolkning när jag ber om att få ta del av de grunderna Snacka går ju men har ingen en susning om vad allt detta grundas på? Och så blir jag kallad luddig och att jag försöker ändra fokus. Ironiskt! Kan då vara snäll att ge dina synpunkter på varför "Klasse" är så het? Inte en ny teori utan det som ledde dig dit! Det var väldigt intressant men vart ligger tyngderna? Ex denna kärlek han kände, otroheten, hans ilska, är det kända faktum? Mordplatsen, vägen de tog, är den fastslagen? Finns det något?
Jag är ju seriöst intresserad!!!! Istället för att svara på nina frågor så ska jag förklara varför jag inte tror att någon utan en enda, för mig, känd koppling till det runt försvinnandet, inte är skyldig till detta. Ser inte du dumheten i det? Jag har ju ingen som helst aning om vem människan är och ingen med substans i det de säger är villig att delge det!!

Nej det är inte min "tolkning", det är ett faktum. Du och Fighter83 har skrivit i stort sett exakt samma saker till mig, den enda skillnaden är att du skrev det i tråden och Fighter skickade PM.

Men det är ju bara att du läser i tråden och ser vad som har skrivits dom senaste veckorna så förstår du varför KM är så het. Det är väl inte något som jag ska behöva förklara för dig? Vi är många som delar den här uppfattningen, har du helt missat det? du verkar leva i din egna lilla värld där KM är helt oskyldig.

Btw, är du ens medveten om att du redan har svarat på detta inlägg för 4 timmar sedan?
Citera
2017-08-05, 18:49
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge

Jag kan svara dej på det. Namnet K.G.M bara dök upp, helt utan substans. Ett flertal användare, även såna jag faktiskt "litade" på här hade fått namnet i pm. Allt svaldes med hull och hår. Den som pekat ut honom har gjort ett bra jobb. Klas har befunnit sej i Helenas närhet under kvällen, det är allt. Namnet kom ut först. Sen rabblades det upp massa "omständigheter" som talade till hans nackdel. Sen att jag skrev att jag inte tror Klas finns med i utredningsmaterialet, var kanske fel uttryckt. Klas finns såklart med om han var nära Helena. Det räcker att dom va på festen ihop. PILOT finns med i utredningsmaterialet. Det var lite så jag menade. Pilot är inte desamma som Klas för mej. Även om jag är ensam om det så tror jag INTE att Klas är pilot. Jag tycker ej heller att jag ska behöva gå i försvarsställning för det. Bevisbördan ligger hos er som är övertygade. Låt oss höra nu? Det är många här som frågat, men ej fått nåt svar?
Citera
2017-08-05, 18:55
Medlem
Började läsa i tråden när BB diskuterades. Googlade på carneval Mariestad och hittade en film från -91 på Youtube. Där åker BB omkring i en vit SAAB med svarta takräcken. Detta har kanske varit uppe tidigare.
Citera
2017-08-05, 18:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Vita längre shorts, tror jag det stått. Om det nu är så, att Pilot är samma person som sågs vid sjukhusparkeringen och är gm, då tror jag han vikt upp sina byxor till knäveckena. Varför? Jo, för att få ut en båt i sjön.

Tidsramen är dock väldigt tajt: Gärningen inträffar 02:30. På 1 timma och 50 min ska han hinna hämta bilen, forsla bort kroppen, ut med en båt, dumpa kroppen i sjön och slutligen ställa tillbaka bilen.

Med denna tidsram är det troligt att sjön är Vänern, men en bilresa till Ymsen tar 10 min från stan. Hursomhelst, måste gm vetat att han haft tillgång till båt innan bilfärden. Antagligen fyllt ryggsäcken med sten dessutom.

Jag tror han haft hjälp på ett eller annat sätt.

Ja det kan nog stämma att det var lite längre shorts, ner till knäna.
Ok, så du menar att när han sågs på parkeringen var HA redan dumpad från en båt? Ja vem vet? det vore intressant om någon i tråden känner till om någon i familjen M hade tillgång till båt -92.

Jag kan tänka mig att han var på väg till systrarna på Lockerudsvägen för att sova ett par timmar, kl. var ju 04:20 och att han tog hand om kroppen senare. Han stressade nog inte på den punkten, hade han gjort det hade hon förmodligen hittats. Att han var sjukskriven veckan efter försvinnandet tror jag kan ha med det att göra, han behövde tid på sig att göra sig av med kroppen. Själv tror jag att han gjorde sig av med kroppen någongång under söndag/måndag, ett par mil utanför Mariestad, jag kan tänka mig att han har grävt ner henne på ett ställe där han VET att inga obehöriga sätter sin fot och ingen således kan hitta henne. Att dumpa kroppen i en sjö kan vara riskfyllt, kroppen kan flyta upp osv. sen är det lätt att begå ödesdigra misstag om jobbar snabbt under stark stress och press.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 19:04.
Citera
2017-08-05, 18:57
Medlem
Citat:
Enligt uppgifter i tråden var mannen som sågs tillsammans med Helena på bron klädd i vitt, vet dock inte hur säkra dessa uppgifter är, det vore bra om man kunde hitta källan.

Bickan tar upp detta i inlägg #10273 där det bl.a. står att "brovittnet" beskriver H:s byxor som är lite speciella på ett tydligt sätt, flerfärgade lite randiga, vittnet beskriver beskriver även mannen som "helt" klädd i vitt.

Enligt utredarna i media är det pilot samt att vittnet är tillförlitligt.
Har ställt frågor till Freia men du kanske kan svara?
Har du fått någon uppgift på hur KM var klädd?
Var han synligt berusad när han observerades hänga efter Helena?
Kände BW honom?
Har han varit en bland dem som Mariestads borna hade som misstänkt tidigt?
Citera
2017-08-05, 19:19
Medlem
Med anledning av festen som hölls i Töreboda samma kväll som HA försvann måste det väl finnas några festdeltagare som tagit fotografier på de närvarande festdeltagarna? på den tiden 1992 fanns inte mobiltelefoner, men det var populärt med kameror. Jag är helt säker på att NÅGON som var på festen även fotograferade. Kan ni vänligen gå tillbaka till era gamla fotoalbum och titta om inte KM finns med på foton - iklädd i vitt?
Detta skulle underlätta en hel del i utredningsarbetet.

Tack
Citera
2017-08-05, 20:12
Medlem
[quote=Twiggygirl|61408759]Jag kan svara dej på det. Namnet K.G.M bara dök upp, helt utan substans. Ett flertal användare, även såna jag faktiskt "litade" på här hade fått namnet i pm. Allt svaldes med hull och hår. Den som pekat ut honom har gjort ett bra jobb. Klas har befunnit sej i Helenas närhet under kvällen, det är allt. Namnet kom ut först. Sen rabblades det upp massa "omständigheter" som talade till hans nackdel. Sen att jag skrev att jag inte tror Klas finns med i utredningsmaterialet, var kanske fel uttryckt. Klas finns såklart med om han var nära Helena. Det räcker att dom va på festen ihop. PILOT finns med i utredningsmaterialet. Det var lite så jag menade. Pilot är inte desamma som Klas för mej. Även om jag är ensam om det så tror jag INTE att Klas är pilot. Jag tycker ej heller att jag ska behöva gå i försvarsställning för det. Bevisbördan ligger hos er som är övertygade. Låt oss höra nu? Det är många här som frågat, men ej fått nåt svar?[/QUOTE

Men vänta nu, utan substans säger ni. Twiggy tror på MR och rudge på BB. Vilka stöd har ni för det jämfört med allt det som framkommit runt KM här sedan namnet nämndes? Visst, försiktighet är bra men ni måste väl medge att det är det hetaste den här tråden kommit upp med på mycket länge?! Frågan är om ni någonsin kommer att överväga km som pilot innan det står i tidningen. Vi är flera som jobbar på att förankra och finna fler uppgifter. Vad gör ni för att ge tyngd åt era spår?
Citera
2017-08-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ja det kan nog stämma att det var lite längre shorts, ner till knäna.
Ok, så du menar att när han sågs på parkeringen var HA redan dumpad från en båt? Ja vem vet? det vore intressant om någon i tråden känner till om någon i familjen M hade tillgång till båt -92.

Jag kan tänka mig att han var på väg till systrarna på Lockerudsvägen för att sova ett par timmar, kl. var ju 04:20 och att han tog hand om kroppen senare. Han stressade nog inte på den punkten, hade han gjort det hade hon förmodligen hittats. Att han var sjukskriven veckan efter försvinnandet tror jag kan ha med det att göra, han behövde tid på sig att göra sig av med kroppen. Själv tror jag att han gjorde sig av med kroppen någongång under söndag/måndag, ett par mil utanför Mariestad, jag kan tänka mig att han har grävt ner henne på ett ställe där han VET att inga obehöriga sätter sin fot och ingen således kan hitta henne. Att dumpa kroppen i en sjö kan vara riskfyllt, kroppen kan flyta upp osv. sen är det lätt att begå ödesdigra misstag om jobbar snabbt under stark stress och press.

Hundar markerade under skallgången vid en grop nära golfbanan. Det kan ju ha varit en tillfällig förvaringsplats. (Den grävdes ur, inget hittades). Men man är otroligt kall om man beger sig tillbaka någon natt senare för att plocka fram liket igen.

Var det dessutom inte så att när gropen diskuterades för några år sedan i tråden och någon åkte dit för att kolla så hade det precis brunnit i gropen. Pilot läser ju tråden så han visste ju att den diskuterades. Detta sista tog jag ur minnet och det kan ju vara fel.
Inte så långt från Lockerud heller.
Citera
2017-08-05, 21:58
Medlem
Rudges avatar
[quote=lubbe75|61409726]
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag kan svara dej på det. Namnet K.G.M bara dök upp, helt utan substans. Ett flertal användare, även såna jag faktiskt "litade" på här hade fått namnet i pm. Allt svaldes med hull och hår. Den som pekat ut honom har gjort ett bra jobb. Klas har befunnit sej i Helenas närhet under kvällen, det är allt. Namnet kom ut först. Sen rabblades det upp massa "omständigheter" som talade till hans nackdel. Sen att jag skrev att jag inte tror Klas finns med i utredningsmaterialet, var kanske fel uttryckt. Klas finns såklart med om han var nära Helena. Det räcker att dom va på festen ihop. PILOT finns med i utredningsmaterialet. Det var lite så jag menade. Pilot är inte desamma som Klas för mej. Även om jag är ensam om det så tror jag INTE att Klas är pilot. Jag tycker ej heller att jag ska behöva gå i försvarsställning för det. Bevisbördan ligger hos er som är övertygade. Låt oss höra nu? Det är många här som frågat, men ej fått nåt svar?[/QUOTE

Men vänta nu, utan substans säger ni. Twiggy tror på MR och rudge på BB. Vilka stöd har ni för det jämfört med allt det som framkommit runt KM här sedan namnet nämndes? Visst, försiktighet är bra men ni måste väl medge att det är det hetaste den här tråden kommit upp med på mycket länge?! Frågan är om ni någonsin kommer att överväga km som pilot innan det står i tidningen. Vi är flera som jobbar på att förankra och finna fler uppgifter. Vad gör ni för att ge tyngd åt era spår?

Anser du att de fakta som finns kring MR och BB alltså inte är något som har någon substans?
Det var en jävla hetsjakt på MR för omständigheter kring honom av polisen så så galet är väl inte det..
Mina grunder för att känna att BB är en het potatis handlar om många små detaljer som är kända samt personkännedom. Jag lär vara ensam där men nog finns det omständigheter kring honom om du hängt med.
Jag spekulerar, jag för ingen utredning här. Jag behöber inte gräva i hans liv eller få med andra att göra det TROTS att jag tror att polis ska gräva lite i hans förehavanden. Det är vad jag kan göra.
Att bygga på enbart ett namn och att han kan ha varit där den kvällen är vanskeligt. Som någon spann vidare, eftersom det som bekräftats är en trevlig kille, lite egen och en god far, då lägger någon till att han har personlighetsstörning eftersom den som mördade Helena är raka motsatsen. Istället för att tänka till så läser man det på bästa sätt genom att ge honom en störning. Och så fortsätter det, som om man man måste bygga på just honom. Han kan vara världens snällaste men fortfarande orsaka Helenas död ELLER helt oskyldig. Men här har det bara byggts ur fantasin för att få honom att passa in. Det kallar inte jag goda efterforskningar.
Jag friställer inte, anklagar inte, jag säger, var lite humana! Han är en människa och ni vet så lite! Ta reda på mer men sköt det snyggt och var rättvisa!
Senast redigerad av Rudge 2017-08-05 kl. 22:05.
Citera
2017-08-05, 22:13
Medlem
[quote=Rudge|61410940]
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Anser du att de fakta som finns kring MR och BB alltså inte är något som har någon substans?
Det var en jävla hetsjakt på MR för omständigheter kring honom av polisen så så galet är väl inte det..
Mina grunder för att känna att BB är en het potatis handlar om många små detaljer som är kända samt personkännedom. Jag lär vara ensam där men nog finns det omständigheter kring honom om du hängt med.
Jag spekulerar, jag för ingen utredning här. Jag behöber inte gräva i hans liv eller få med andra att göra det TROTS att jag tror att polis ska gräva lite i hans förehavanden. Det är vad jag kan göra.
Att bygga på enbart ett namn och att han kan ha varit där den kvällen är vanskeligt. Som någon spann vidare, eftersom det som bekräftats är en trevlig kille, lite egen och en god far, då lägger någon till att han har personlighetsstörning eftersom den som mördade Helena är raka motsatsen. Istället för att tänka till så läser man det på bästa sätt genom att ge honom en störning. Och så fortsätter det, som om man man måste bygga på just honom. Han kan vara världens snällaste men fortfarande orsaka Helenas död ELLER helt oskyldig. Men här har det bara byggts ur fantasin för att få honom att passa in. Det kallar inte jag goda efterforskningar.
Jag friställer inte, anklagar inte, jag säger, var lite humana! Han är en människa och ni vet så lite! Ta reda på mer men sköt det snyggt och var rättvisa!

Jag har hängt med. Tycker själv att jag och andra fått fram uppgifter som är värda mer än att bli omtalade som fantasier men ok vi får sluta käbbla. Söker fakta på varsitt håll så får vi se var det hamnar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in