Snapcount, vad är det du tror har hänt med egna ord?
Att du citerar någon text är inget att läsa, vad är det som har hänt enligt dig?
Nå, hon har ju även berikat sig på det hela som det står..:
As the Russians gradually assumed control of Uranium One in three separate transactions from 2009 to 2013, Canadian records show, a flow of cash made its way to the Clinton Foundation. Uranium One’s chairman used his family foundation to make four donations totaling $2.35 million. Those contributions were not publicly disclosed by the Clintons, despite an agreement Mrs. Clinton had struck with the Obama White House to publicly identify all donors. Other people with ties to the company made donations as well.
And shortly after the Russians announced their intention to acquire a majority stake in Uranium One, Mr. Clinton received $500,000 for a Moscow speech from a Russian investment bank with links to the Kremlin that was promoting Uranium One stock.
Det dit jag vill komma är :
Man silar mygg, men sväljer kameler.
Fru Clinton (som var alternativet) var/är genomkorrupt. Det är bara betänka sig hur alla "bidrag" kom in globalt sett ifrån nationer till bizznis-män till Clinton foundation. Bla svenska postkodlotteriet gav 73 milj, norge över 400 milj (och Jens Stolltenberg blev NATO`s nästa generalsekreterare). Det finns mer, mer och ännu mer.., och det är så häpnadsväckande att.., man föredrar henne..och denna globala maffia-familj..(pay for play)..
Nå, hon har ju även berikat sig på det hela som det står..:
As the Russians gradually assumed control of Uranium One in three separate transactions from 2009 to 2013, Canadian records show, a flow of cash made its way to the Clinton Foundation. Uranium One’s chairman used his family foundation to make four donations totaling $2.35 million. Those contributions were not publicly disclosed by the Clintons, despite an agreement Mrs. Clinton had struck with the Obama White House to publicly identify all donors. Other people with ties to the company made donations as well.
And shortly after the Russians announced their intention to acquire a majority stake in Uranium One, Mr. Clinton received $500,000 for a Moscow speech from a Russian investment bank with links to the Kremlin that was promoting Uranium One stock.
Det dit jag vill komma är :
Man silar mygg, men sväljer kameler.
Fru Clinton (som var alternativet) var/är genomkorrupt. Det är bara betänka sig hur alla "bidrag" kom in globalt sett ifrån nationer till bizznis-män till Clinton foundation. Bla svenska postkodlotteriet gav 73 milj, norge över 400 milj (och Jens Stolltenberg blev NATO`s nästa generalsekreterare). Det finns mer, mer och ännu mer.., och det är så häpnadsväckande att.., man föredrar henne..och denna globala maffia-familj..(pay for play)..
Du uttrycker det väldigt sensationalistiskt. Det du skriver kan skrivas på annat vis så att det låter som en stor fördel i stället. Man kan uttrycka det som att hon har många bra relationer till diverse "ledare" världen över och det ska väl en politiker, i synnerhet en president, ha, tycker du inte det???
Jeff Flake (R-AZ), som jag verkligen inte gillar, är en av få tillsynes faktadrivna republikaner. Han har just skrivit en bok som kan bli hans fall i vilken han går till storms mot hjärndöda Hillary-anklagelser. Hoppas han omvänder nån på den kanten.
Så det finns "inget där", dvs Clintons är "någorlunda" rena om jag begriper er rätt ?
(med någorlunda menar jag då inom rimlighetens gränser, dvs sunt förnuft gäller)
Du uttrycker det väldigt sensationalistiskt. Det du skriver kan skrivas på annat vis så att det låter som en stor fördel i stället. Man kan uttrycka det som att hon har många bra relationer till diverse "ledare" världen över och det ska väl en politiker, i synnerhet en president, ha, tycker du inte det???
Har inte tänkt på det, på de "sättet". När det är sagt så går jag ej till mina "vänner" och förväntar pengar, för att de skall vara mina vänner..
(men det är ju klart, är inte utav den rangen heller skall erkännas.. )
Senast redigerad av Snapcount 2017-08-05 kl. 00:48.
Så hur ska du ha det? Obama har följt de råd han fått experter och han har inte ägnat sig åt några större åthävor ekonomiskt sett. Experter ger i allmänhet rådet att börsen är viktig. De har fått lära sig potemkin-ekonomi på högskolan d.v.s att i en bra ekonomi så går börsen bra, alltså ser vi till att börsen går bra.
Vi får se hur den striden går. Trumps motpart är republikanerna.
Hur ska jag ha det? Jag tycker mig ha varit tydlig. Presidentens verktygslåda är begränsad när det gäller den samlade unionens ekonomiska utveckling, om ekonomin inte utsätts för chocker, eller om man inte gör stora omställningar. Trump har inte gjort ett skit.
14 Sep 2010 I just voted for the Johanns Amendment, which I proudly cosponsored. I will continue to fight to repeal & replace Obamacare
29 Sep 2010 Headed to the floor to speak about the new health care regulations related to Obamacare - we must repeal and replace.
23 Mar 2012 On 2nd anniversary of #Obamacare, has anyone seen the healthcare cost curve bent down?
25 Jun 2012 My comments on the floor this afternoon on the White House's sleazy #Obamacare dealmaking
18 Dec 2013 I'll be on the floor next hour to introduce a bill to repeal & replace #Obamacare w/ a common sense health care reform alternative
6 Jan 2016 Must-read @WSJ: "A Victory Over #ObamaCare: Congress puts a repeal bill on the President’s desk
23 Mar 2016 After 6 yrs of broken promises I'm joining millions of ppl to wish Obamacare an unhappy bday
18 May 2016 It's past time Dems wake up to reality that #Obamacare is a failure - I won't stop fighting to repeal & replace it
På Twitter har han enligt min uppfattning varit motståndare till "obamacare". Jag har inte följ så noga det som skedde förra veckan, med omröstningen eller läst eller sett någon intervju med McCain angående omröstningen. Kan det vara så att han röstade nej för att han är förbannad`på Trump för att Trump vid nått tillfälle för två år sedan sa att McCain inte var en krigshjälte?
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-05 kl. 01:06.
Hur ska jag ha det? Jag tycker mig ha varit tydlig. Presidentens verktygslåda är begränsad när det gäller den samlade unionens ekonomiska utveckling, om ekonomin inte utsätts för chocker, eller om man inte gör stora omställningar. Trump har inte gjort ett skit.
Jo det har han. Är du totalt jävla hjärndöd på riktigt?
(enligt moderator verkar det godtagligt att kritisera varandra som personer utan att inlägg tas bort)
DOW låg på 18k från december 2014 - 8 november 2016 (dessutom med ett par dippar däremellan). Idag är DOW över 22k. Har slagit all time highrekord 51 ggr sedan valet.
Låtsas du bara att du är mentalt handikappad eller röstar du på Gudryn Schyman i verkligheten också?
20juli: The Trump administration has withdrawn or delayed 860 proposed regulations in its first five months, the beginnings of a regulatory overhaul meant to bolster economic growth.
Federal agencies have withdrawn 469 proposed regulations compared to a fall 2016 report when Barack Obama was president, according to figures from the White House budget office. This includes 19 regulations with an economic impact of $100 million or more. Another 391 regulations have been delayed for further evaluation and consideration.
Trump delivering biggest cut in regulations since Reagan
9juni: Through last Wednesday, Trump has issued 1,063 rules. During the comparable period, former President Barack Obama issued 1,139 rules.
För den som hellre betalar straffavgift (böter) istället för billigaste sjukförsäkring, eftersom dom inte har råd. Det är ca 7 miljoner som gör det.
Sedan är mycket en definitionsfråga. Är det för dyrt om man måste lägga 15% av sin inkomst på sjukvård? eller 25%? 40%? 60%?
Men det är väl det som är poängen med kritiken mot obamacare, att det var komplicerat och tidskrävande, enligt kritikerna? Jag är inte insatt i obamacare, och jag bor heller inte i USA.
Men det är väl det som är poängen med kritiken mot obamacare, att det var komplicerat och tidskrävande, enligt kritikerna? Jag är inte insatt i obamacare, och jag bor heller inte i USA.
Jag är hyggligt insatt i ACA och har skrivit rätt omfattande om hela paketet i tråden tidigare. Jag ställer hemskt gärna upp som svarare om det är nåt ni undrar.
På Twitter har han enligt min uppfattning varit motståndare till "obamacare". Jag har inte följ så noga det som skedde förra veckan, med omröstningen eller läst eller sett någon intervju med McCain angående omröstningen. Kan det vara så att han röstade nej för att han är förbannad`på Trump för att Trump vid nått tillfälle för två år sedan sa att McCain inte var en krigshjälte?
Nej. Han har en lång historik av att hjälpa motståndarsidan när han har möjlighet till det. Att vara emot Obamacare när Obama är president handlar bara om kampanjande. Obama tänkte naturligtvis inte avskaffa Obamacare medan han var president.