2017-08-05, 00:35
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag vet inte men om du går tillbaka på tråden för ca tre veckor sedan kan vara mer eller mindre då var det I alla fall för några av oss tre fyra dagar som var väldigt intensiva med mycket arbete.
Jag och ugglan arbetade parallellt under en dag med att jämföra i från olika källor information utan att avslöja mina källor och detsamma gällde för ugglan.
Jag vet att lubbe och pudel frillan också jobbade hårt med att få fram information.

Under dessa timmar och dagar var det mycket telefonsamtal till vänner och bekanta !! Genom att jag kände Helena mycket väl så har jag också givetvis vänner som kände Helena väl och folk som var utanför den närmsta vänkretsen.

Så får jag mycket PM här ifrån Helenas vänner! Och hur jag vet det kanske du tänker? För de berättar saker som bara vi vet.

Efter många timmar över tre dagar så hade jag också fått bekräftat ifrån " en för mig och några av våra vänner en hundraprocentigt säker källa att Klas M var pilot

Men som diskuterats förut detta är ju en anonym sida och jag kan inte röja mina källor!

Hej.

Uppskattar ditt svar och är förstående i ditt övertygande svar ang KM som pilot.

Men min andra fundering/fråga är huruvida pilot benämnt sig som känd?
Kan iofs släppa den trivialiteten och fokusera på viktigare frågor men detta är nämnt i tråden då BB var på tapeten.

BB.dä

//lugnås
Citera
2017-08-05, 00:36
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det handlar ej om behov av medhåll utan jag vill be andra tänka en extra gång på vad de vet och vad de tror sig veta

Du undvek kärnan: Du tuggar om och om igen om att KM inte är/kan vara "pilotmannen".
Citera
2017-08-05, 00:38
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Du undvek kärnan: Du tuggar om och om igen om att KM inte är/kan vara "pilotmannen".
Kan du bara snäll att visa vart jag skrivit att han inte ÄR/KAN vara det tack?!
Citera
2017-08-05, 00:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Uppskattar ditt svar och är förstående i ditt övertygande svar ang KM som pilot.

Men min andra fundering/fråga är huruvida pilot benämnt sig som känd?
Kan iofs släppa den trivialiteten och fokusera på viktigare frågor men detta är nämnt i tråden då BB var på tapeten.

BB.dä

//lugnås

Jag förstår inte vad du är ute efter. Är det KM som skulle vara "känd"? Eller menar du just "BB"? Det är rörigt. Jag hade för ett tag sedan tankar om att åklagaren kan ha låtit "pilotmannen" slippa advokat och därmed undvika att få sitt namn offentliggjort på grund av att "pilotmannen" kunde vara känd, men detta var ju långt innan KM kom på tal. Är det i detta mitt resonemang som du står?
Citera
2017-08-05, 00:42
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kan du bara snäll att visa vart jag skrivit att han inte ÄR/KAN vara det tack?!

Du har hela tiden diskret men ack så tydligt mellan raderna visat denna din ståndpunkt.
Citera
2017-08-05, 00:43
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Du har hela tiden diskret men ack så tydligt mellan raderna visat denna din ståndpunkt.
Det var inte vad du "anklagade" mig för.....
Citera
2017-08-05, 00:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nej jag drar inga likhetstecken. Jag frågar dig hur du kan veta att den enas minnesluckor är sanna och den andres minnesluckor är lögn?

Bra.
Det är en fråga som inte behöver ställas eftersom jag aldrig har påstått att jag VET detta, läs om, läs rätt.
Citera
2017-08-05, 00:47
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Det var inte vad du "anklagade" mig för.....

Suck ... Du vet vad jag menar. Du har om och om igen tuggat om att KM inte är/kan vara "pilotmannen" - men inte rakt ut "på det sättet" utan mer diskret och mellan raderna. Men din ståndpunkt har inte gått att ta fel på. Basta.
Citera
2017-08-05, 00:53
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du är ute efter. Är det KM som skulle vara "känd"? Eller menar du just "BB"? Det är rörigt. Jag hade för ett tag sedan tankar om att åklagaren kan ha låtit "pilotmannen" slippa advokat och därmed undvika att få sitt namn offentliggjort på grund av att "pilotmannen" kunde vara känd, men detta var ju långt innan KM kom på tal. Är det i detta mitt resonemang som du står?

Hej.

Ber om ursäkt för mitt otydliga svar/fråga.

Ja, jag menar att jag sett/läst att i förbindelse med förhör med pilot så har käranden hänvisat till sitt kändisskap och samtidigt avvisat en advokat till sitt förfogande.

Detta kom upp samtidigt som P4 släppte sin dokumentär och då var ju BB.dä som bekant pilot.

Kan även vara jag som blandar ihop saker, håller med dig, snurrigt i tråden just nu.
Citera
2017-08-05, 00:55
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Suck ... Du vet vad jag menar. Du har om och om igen tuggat om att KM inte är/kan vara "pilotmannen" - men inte rakt ut "på det sättet" utan mer diskret och mellan raderna. Men din ståndpunkt har inte gått att ta fel på. Basta.
Jag ser vad du skriver och tar det för dina ord. Tanken har inte slagit mig att leta mellan raderna, du får ursäkta. Ska tänka på det i samröre med dig. Har aldrig sat detta varken på eller mellan raderna då det ej är min åsikt. Min åsikt är att vem som helst kan vara skyldig. Jag har bara efterfrågat lite mer tyngd i halten sanning om Klasse för att själv ha något att utgå efter. Tydligen fungerar du och jag väldigt olika så det är en jävla tur att det inte hänger på oss 😁
Citera
2017-08-05, 00:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Du får väl vara mer nogrann i dina efterforskningar innan du sprutar eld, jag har delgivit det och ett upprepande nu är ganska oviktigt i sammanhanget. Jag är inte här för medhåll och behöver därmed inte tugga in min åsikt. Det räcker att säga det en gång. Är öppen för fler teorier då inget är spikat. Tråkigt det där med gnällandet, hemskt när man upplever människor så. Hoppas du står ut lite till!

Ok vad bra. Är det någon här som sprutar eld så är det väl du, för något nytt kommer du ju uppenbarligen inte med.
Men du tuggar ju din åsikt hela tiden, hur tänker du nu?
Eller så undviker jag bara att läsa dina meningslösa inlägg, tror inte jag missar något.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 00:59.
Citera
2017-08-05, 01:00
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok vad bra. Är det någon här som sprutar eld så är det väl du, för något nytt kommer du ju uppenbarligen inte med.
Men du tuggar ju din åsikt hela tiden, hur tänker du nu?
Eller så undviker jag bara att läsa dina meningslösa inlägg, tror inte jag missar något.
Tänker nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in