2017-08-05, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Är det för övrigt någon som frågat Pw om de kan avslöja glasögon vs solglasögon? Jag kan pröva annars.

En reflektion: piloter har väl inte vanliga glasögon? Ska de inte ha bra syn utan korrigering? Därför har jag alltid tolkat det som solglasögon.
Citera
2017-08-05, 01:03
Medlem
Ok! Om vi gör så här då !!! Om vi utgår ifrån att KM är pilot ...kan han har fått hjälp av någon som PU RT osv!! Vilka kände han!! Det är viktig information just nu tycker jag!

Kan det vara så att KM bevittnade detta och var tvungen att hjälpa!

Har KM och någon annan gjort detta?

Jag har fått en massa PM där användare frågar om olika personer som är nämnda i tråden kände K M ...

Jag själv har svårt för att koppla ihop km med vissa men å andra sidan så verkar denna man har många personligheter!

Kopplingen till Lockerud och systrarna är för mig av jättestort intresse! Vilka var systrarnas pojkvänner / vänner under denna tid?
Citera
2017-08-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Bra.
Det är en fråga som inte behöver ställas eftersom jag aldrig har påstått att jag VET detta, läs om, läs rätt.

Fair enough.
Det som är väldigt intressant är att både pilot och PU har minnesluckor inom samma tidsram. Om KM är piloten och om PK talar sanning ang. PU så skulle händelseförloppet kunnat vara som så att både KM och PU var intresserade av Helena. Den ena slår följe med henne och den andre får svartsjukesyndrom. PU hämtar bilen kör ifatt "paret" ,antingen plockar upp dem eller möter upp vid dungen. Tjafs och kanske rent av slagsmål uppstår mellan de båda herrarna, "så får ni inte göra" skriker HA för att stoppa dem. Det har redan svartnat för ögonen på PU som ger henne ett slag i ansiktet därav blodet på skorna. Hon illskriker och allt eskalerar och HA mister livet. Allt pga svartsjuka. KM är inblandad och vet vad som hände och gjorde inget för att förhindra dråpet. Detta skulle mycket väl kunna vara vad som hände där den kvällen.
Citera
2017-08-05, 01:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag svarade med inlägg från tidigare i tråden som klart visar att PU 2017 minns "exakt" vad han gjorde i alla fall från cirka 03:00 som ett svar på ditt resonemang om att man inte kunde begära att PU skulle minnas något mellan just 02:00 och 04:00. 2012 mindes han ingenting, så något måste ju ha hänt med PU:s minne under de senaste fem åren. Det vara bara det.

Ja jag förstår, och för min del får PU väldigt gärna minnas saker som hände under dessa timmar. Jag har aldrig resonerat om att "man inte kan begära att PU skulle minnas något", det är helt felaktigt. Vad jag däremot har sagt är att jag varken skulle bli förvånad eller uppleva det som konstigt om PU inte mindes något, och det är en väsentlig skillnad.
Citera
2017-08-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fair enough.
Det som är väldigt intressant är att både pilot och PU har minnesluckor inom samma tidsram. Om KM är piloten och om PK talar sanning ang. PU så skulle händelseförloppet kunnat vara som så att både KM och PU var intresserade av Helena. Den ena slår följe med henne och den andre får svartsjukesyndrom. PU hämtar bilen kör ifatt "paret" ,antingen plockar upp dem eller möter upp vid dungen. Tjafs och kanske rent av slagsmål uppstår mellan de båda herrarna, "så får ni inte göra" skriker HA för att stoppa dem. Det har redan svartnat för ögonen på PU som ger henne ett slag i ansiktet därav blodet på skorna. Hon illskriker och allt eskalerar och HA mister livet. Allt pga svartsjuka. KM är inblandad och vet vad som hände och gjorde inget för att förhindra dråpet. Detta skulle mycket väl kunna vara vad som hände där den kvällen.

Ja då är det ju viktigt att försöka få reda på om dessa två motpoler kände varandra, fast det kanske de inte behövde göra i ovan beskrivning.
Citera
2017-08-05, 01:20
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det handlar ej om behov av medhåll utan jag vill be andra tänka en extra gång på vad de vet och vad de tror sig veta

Varför är du så engagerad i just dessa frågor?
Citera
2017-08-05, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja då är det ju viktigt att försöka få reda på om dessa två motpoler kände varandra, fast det kanske de inte behövde göra i ovan beskrivning.
Om det var ett bråk mellan herrarna som urartade så behöver de inte ha haft någon anknytning till varandra. Det kan vara därför som det också har varit svårt att lista ut vilka två som eventuellt var med eftersom man letat bland två med vänskapsband.
Citera
2017-08-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Ja, jag menar att jag sett/läst att i förbindelse med förhör med pilot så har käranden hänvisat till sitt kändisskap och samtidigt avvisat en advokat till sitt förfogande.

Jag kan inte minnas att det hänvisats till kändisskap. Jag tror det är ett antagande. Jag tror att vilken person som helst, känd eller ej, kan tycka att det är jobbigt att det pratas. Jag tror att det till och med kan vara värre för en okänd person eftersom det enda som den personen blir känd som är just det som den anklagad för.

Alltså, vi ska nog inte fokusera för mycket på kändisskap.

Jag tror också att vi kan lägga BB åt sidan. Jag känner inte honom personligen men jag bodde i samma område under en tid i början av 80-talet. Jag lekte i lekparken med de andra barnen och hade hyfsad koll på folk födda -67 till -78. Spelade kula med BB:s son etc.

Jag sommarjobbade på sjukhuset med Helena sommaren innan hon försvann.

Jag tycker att en kartläggning av vita bilar som KM kan ha haft tillgång till vore bra. Då kan vi möjligen kunna stärka teorin att han är pilot. Avsaknad av vit bil försvagar dessvärre inte denna.

Vore också bra om vi kunde reda ut glasögonen.
Citera
2017-08-05, 01:28
Medlem
Sordins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sviskonboll
En reflektion: piloter har väl inte vanliga glasögon? Ska de inte ha bra syn utan korrigering? Därför har jag alltid tolkat det som solglasögon.

Helt riktigt. Pilotglasögon har tonat glas för flygning i solljus. Är det inte sol flyger dom utan glasögon.
Citera
2017-08-05, 01:34
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Varför är du så engagerad i just dessa frågor?
Rättvisa är.något jag gillar skarpt!
Ursäkta dröjsmålet, trodde inte du skulle se min fråga. Glad att du gjorde det så att jag kunde få förklara mig.
Tack!
Citera
2017-08-05, 01:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Rättvisa är.något jag gillar skarpt!
Ursäkta dröjsmålet, trodde inte du skulle se min fråga. Glad att du gjorde det så att jag kunde få förklara mig.
Tack!

Jag med, då har vi i alla fall en sak gemensamt.
Ingen fara, jag har inte sett någon fråga för du ställde ingen.

Men du, vad har rättvisa att göra med att du "vill be andra tänka en extra gång på vad de vet och vad de tror sig veta"?

Varför är det så angeläget för dig att vi alla ska tänka en extra gång på vad vi tror oss veta?
Citera
2017-08-05, 02:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fair enough.

Så här tänker jag:

KM hade förmodligen haft ögonen på HA ända sen inflyttningsfesten hos PW, alltså redan innan dom kom till Stadt. Att KM följde med på Stadt var troligen för att H skulle dit. Om sambon KB jobbade natt i Skövde och var borta från stan så var det ett perfekt läge att försöka med Helena. Mot slutet av kvällen eller strax innan stängning inser KM att han måste försöka lägga in en stöt, han börjar klänga på H men blir avvisad. När HA strax efteråt lämnar stället och börjar sin promenad hemåt ser KM sin chans och följer efter henne trots att han bor åt helt motsatt håll, bara det är ett MYCKET misstänkt och illavarslande beteende. Och än mer oförklarligt blir hans beteende när man VET att han inte hade en någon som helst chans att få henne, vilket gör hans stalkande ÄNNU mer misstänkt... man börjar redan få dåliga vibbar, varför ska han följa efter henne bort mot Ekudden mitt i natten? vad tror han att han ska få ut av det hela? han följer väl knappast efter henne för att han vill vara snäll och bara göra henne sällskap? han har givetvis en baktanke med det hela och vad kan det i sådant fall vara för baktanke? är han dessutom arg för att han blev bryskt avvisad inför allas ögon på Stadt? känner han sig kränkt? vill han hämnas? Ja något vill KM uppenbarligen eftersom han följer efter Helena. Han hinner ifatt H strax innan bron, dom har nu inte alls långt kvar till skogsdungen/mordplatsen när dom ses av ett vittne på Marieholmsbron.

Men då! när han äntligen är ensam med H och ska prata ut, be henne att inte berätta för sambon KB hur han har hållit på osv. DÅ dyker plötsligt en svartsjuk och skogstokig PU upp från ingenstans och blir hennes baneman! Nej jag tycker att det här är för långsökt, KM/"pilot" finns redan på plats han ses tillsammans med Helena på bron endast 750m från stigen där skorna hittas. Det mest logiska är en ensam GM, jag tycker dessutom att han har motiv, han ville ha Helena men det hela var inte besvarat. Det här är ju en klassiker om vi talar orsak till mord: obesvarad "kärlek". mördaren blev avvisad och kränkt. Varför krångla till det? det är ju när man blandar in en massa andra personer i det här som det blir onödigt krångligt och extremt svårlöst.

Men visst, inget är omöjligt, PU kan givetvis ha dykt upp från ingenstans, spöat KM och mördat Helena men jag har själv svårt att tro det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-05 kl. 03:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in