2017-07-29, 16:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag kan ju säga också (om nån jävel skulle tro på mej härinne) att henne jag pratade med igår visste INTE vem Klas är... Hon kände bara till Kjell. Som jag. Klas är nog ganska obetydlig. En som knappt märks. Min fråga är då: Varför var han så rädd att hans identitet skulle komma ut 98, och även nu. Han är totalt okänd i Mariestad verkar det som. När folk som "umgås" med hans systrar inte ens vet att han finns.... Nä, det här stämmer inte. Pilotmannen såg "tärd" ut enl. Radio skaraborg... På de bilder jag sett ser Klas ganska "välmående" ut. Jag säger inte att det INTE är han. Men inget stämmer in. Skulle inte ens tro han var på stadt den kvällen. Jag vågade inte fråga henne mer, för hon blev skitförbannad. Även på mej, för att jag spred skit i stort sett. Så jag tänker fan inte fråga nån mer.

Återigen: Det är Pernillas totalomvändning att efter ett visst datum inte längre svara på frågan om "pilotmannen" har nämnts i tråden som ligger KGM i fatet. Svaret (typ att "jag kommenterar inte detta längre") kommer efter det att KGM nämndes i tråden. Antingen tänkte sig Pernilla inte för eller så var hennes svar att betrakta som ett "tyst medgivande" om att "pilotmannen" nu är nämnd. Om Pernilla av misstag/dålig koll på tråden råkade ge detta för KGM lite märkliga svar och KGM verkligen inte är "pilotmannen" borde Pernilla återkomma i mejl till dem som mejlat henne och frågat och dementera "missen". Men å andra sidan kan hon inte dementera heller om KGM nu faktiskt är "pilotmannen", för hur skulle det då bli med hennes trovärdighet - plus att hon väl ändå vill ha hjälp av oss i den mån vi nu kan hjälpa?!
Bara Pernilla kan avfärda KGM som "pilotmannen" och så länge som hon inte gör det känns det som att det är så det är. Dessutom verkar ju tillräckligt många ha fått bekräftelser av olika slag. Det är väl bara att hoppas att bekräftelserna är sanna och att användarna inte "trollar" oss.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-29 kl. 16:25.
Citera
2017-07-29, 16:33
Medlem
Stryknings avatar
Jag har så här långt inte sett en enda vettig bekräftelse på att KGM skulle vara den som kallas "pilot" här på Flashback. Varsågod: Överraska mig gärna med PM om ni har något som håller. So far är det bara lösa rykten och helvilda spekulationer.
Citera
2017-07-29, 16:36
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Återigen: Det är Pernillas totalomvändning att efter ett visst datum inte längre svara på frågan om "pilotmannen" har nämnts i tråden som ligger KGM i fatet. Svaret (typ att "jag kommenterar inte detta längre") kommer efter det att KGM nämndes i tråden. Antingen tänkte sig Pernilla inte för eller så var hennes svar att betrakta som ett "tyst medgivande" om att "pilotmannen" nu är nämnd. Om Pernilla av misstag/dålig koll på tråden råkade ge detta för KGM lite märkliga svar och KGM verkligen inte är "pilotmannen" borde Pernilla återkomma i mejl till dem som mejlat henne och frågat och dementera "missen". Men å andra sidan kan hon inte dementera heller om KGM nu faktiskt är "pilotmannen", för hur skulle det då bli med hennes trovärdighet - plus att hon väl ändå vill ha hjälp av oss i den mån vi nu kan hjälpa?!
Bara Pernilla kan avfärda KGM som "pilotmannen" och så länge som hon inte gör det känns det som att det är så det är. Dessutom verkar ju tillräckligt många ha fått bekräftelser av olika slag. Det är väl bara att hoppas att bekräftelserna är sanna och att användarna inte "trollar" oss.

Har också funderat på det där. Kan man tidsmässigt precisera PW's uttalande så att det endast kan vara KGM's namn det stämmer på. Det nämndes ju fler namn i ungefär samma veva, tänker framförallt på seglaren Å****, men även andra mer lr mindre höftskjutare, t.ex spjutkatare.
Citera
2017-07-29, 16:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Jag har så här långt inte sett en enda vettig bekräftelse på att KGM skulle vara den som kallas "pilot" här på Flashback. Varsågod: Överraska mig gärna med PM om ni har något som håller. So far är det bara lösa rykten och helvilda spekulationer.

Men som tidigare har nämnts: Hur ska någon kunna bekräfta så att du blir övertygad när vi alla sitter här anonyma? Det hjälper ju inte hur mycket någon än tar i. Eller?
Citera
2017-07-29, 16:41
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Har också funderat på det där. Kan man tidsmässigt precisera PW's uttalande så att det endast kan vara KGM's namn det stämmer på. Det nämndes ju fler namn i ungefär samma veva, tänker framförallt på seglaren Å****, men även andra mer lr mindre höftskjutare, t.ex spjutkatare.

Då gör vi så här: Ni som har mejlat Pernilla, kan ni vänligen återkomma med datum för hennes svar och om ni själva har klart för er vilka namn som har nämnts efter det datumet? Det ramlar in så många inlägg nu att det är omöjligt att leta sig fram till dessa uppgifter.

Sedan har ju Pernilla - som sagt - möjligheten att på eget bevåg mejla tillbaka och dementera KGM som "pilotmannen". Frågan är ju bara i vilken sits hon sitter ...
Citera
2017-07-29, 16:43
Medlem
En del av er undrade varför familjemedlemmar eller Klas själv inte kommer in här och dementerar jag tror att det beror på att han helt enkelt har berättat för sina närmsta anhöriga
Citera
2017-07-29, 16:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Nu har han beskrivits som dels "vältränad", dels "tärd". Vad har vi då? Jo, en maratonlöpare. Det ligger som du säger långt från hans nuvarande, enligt bilden ganska fylliga gestalt.

Någon, har inte koll på vem, påstår i tråden att 175-180 cm och vältränad stämmer på KGM, underförstått i dåtid. Gör det verkligen det? Är han vältränad inom uthållighetssport (typ maraton) ser han antagligen inte ut så att det beskrivs "vältränad" som signalement. Är han en hockeyspelare däremot, är det osannolikt att han beskrivs som tärd.

Är det ett vittne bakom både tärd och vältränad? Hur får vittnet ihop det?

Nej det är givetvis 2 olika vittnen och 25 år mellan vittnesmålen.

Det var mannen som sågs på sjukhusparkeringen runt 04:20 som beskrevs vara ca. 1.75-1.80 cm lång, vita shorts, blont hår, men om han även var vältränad låter jag vara osagt. Man har tidigare velat rikta misstankar mot personer som gick på gym vid tidpunkten för H-A's försvinnande, det kan möjligen ha "lagts" till i beskrivningen i efterhand. Men vem vet, KGM kanske tränade styrketräning ibland när han var i 20-25 års åldern, det finns väl inget som säger att det är en omöjlighet.
Sen behöver man ju inte dra allt till sin spets, så nej KGM måste inte ha varit en maratonlöpare för att beskrivas som vältränad i sin ungdom.

Som sagt, det är 2 olika vittnesmål bakom vältränad och tärd.
Vederbörande var vältränad enligt vittnet 1992 (om nu mannen på sjukhusparkeringen var KGM? detta är ej bekräftat, men det finns vissa likheter)
25 år senare, 2017 beskrivs "pilot" som en "tärd" man av PW och Mats i radiointervjun.

Väldigt mycket kan hända med en vältränad persons kropp på 25 år det vet alla. Är man dessutom en av de huvudmisstänkta att vara inblandad i HA's förvinnande, kan även tänkas att personen i fråga har misskött sig under lång tid genom att tröstäta och dricka onyttigt för att lindra sin ångest.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-29 kl. 16:53.
Citera
2017-07-29, 16:49
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Då gör vi så här: Ni som har mejlat Pernilla, kan ni vänligen återkomma med datum för hennes svar och om ni själva har klart för er vilka namn som har nämnts efter det datumet? Det ramlar in så många inlägg nu att det är omöjligt att leta sig fram till dessa uppgifter.

Sedan har ju Pernilla - som sagt - möjligheten att på eget bevåg mejla tillbaka och dementera KGM som "pilotmannen". Frågan är ju bara i vilken sits hon sitter ...

Ja, har man möjligheten att hindra att en helt oskyldig med anböriga får shavottera så borde man kanske göra det tycker man. Om ingen gör det så går det ju dessvärre att tolka på både det ena o det andra sättet.

Säger inte heller nu att Pilot nödvändigtvis är densamma som GM.
Citera
2017-07-29, 16:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är inte på något sätt tärd i nutid, enligt länkad bild från sambons Facebook. Han är fyllig och med ett leende på läpparna.

Men den som säger att "vältränad 1992" stämmer bra in på KGM, borde kunna utveckla saken. Vad var det för träning han sysslade med t.ex.?

Med tärd kan menas utsliten och det finns en mängd synonymer till utsliten som skulle kunna passa MYCKET bra in på KGM som t.ex: utnött, förbrukad, försliten, uttjänad, uttjänt, kasserad, gammal; utarbetad, medtagen, tärd, uttröttad, trött, slut, slutkörd, utbränd!!!
Citera
2017-07-29, 16:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej det är givetvis 2 olika vittnen och 25 år mellan vittnesmålen.

Det var mannen som sågs på sjukhusparkeringen runt 04:20 som beskrevs vara ca. 1.75-1.80 cm lång, vita shorts, blont hår, men om han även var vältränad låter jag vara osagt. Man har tidigare velat rikta misstankar mot personer som gick på gym vid tidpunkten för H-A's försvinnande, det kan möjligen ha "lagts" till i beskrivningen i efterhand. Men vem vet, KGM kanske tränade styrketräning ibland när han var i 2a0-25 års åldern, det finns väl inget som säger att det är en omöjlighet.
Sen behöver man ju inte dra allt till sin spets, så nej KGM måste inte ha varit en maratonlöpare för att beskrivas som vältränad i sin ungdom.

Som sagt, det är 2 olika vittnesmål bakom vältränad och tärd.
Vederbörande var vältränad enligt vittnet 1992 (om nu mannen på sjukhusparkeringen var KGM? detta är ej bekräftat, men det finns vissa likheter)
25 år senare, 2017 beskrivs "pilot" som en "tärd" man av PW och Mats i radiointervjun.

Väldigt mycket kan hända med en vältränad persons kropp på 25 år det vet alla. Är man dessutom en av de huvudmisstänkta att vara inblandad i HA's förvinnande, kan även tänkas att personen i fråga har misskött sig under lång tid genom att tröst äta och dricka onyttigt för att lindra sin ångest.

Dags för mycket beröm: Du skriver allt bättre och bättre inlägg, alltid genomtänkta med klara exempel och så vidare!
Citera
2017-07-29, 16:53
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Men som tidigare har nämnts: Hur ska någon kunna bekräfta så att du blir övertygad när vi alla sitter här anonyma? Det hjälper ju inte hur mycket någon än tar i. Eller?

Det blir nog lättare att övertyga mig om typ 3000 andra än att den här mannen har med saken att göra. Sant
Citera
2017-07-29, 17:00
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Med tärd kan menas utsliten och det finns en mängd synonymer till utsliten som skulle kunna passa MYCKET bra in på KGM som t.ex: utnött, förbrukad, försliten, uttjänad, uttjänt, kasserad, gammal; utarbetad, medtagen, tärd, uttröttad, trött, slut, slutkörd, utbränd!!!

Med "tärd" kan ju Pernilla och Mats mena att mannen på dagen för mötet helt enkelt ser trött ut (efter att bara dagar tidigare ha suttit i ett nytt polisförhör), att mannen verkar ha sovit dåligt, att mannen beter sig håglöst, nervöst och allt det där (hans händer skakade ju). Stress syns många gånger väldigt lätt på en person. "Tärd" måste inte betyda "benrangel" eller en "85-årings kropp i en 50-årings kropp".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in