2017-08-04, 23:04
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Var det inte också så att någon sett P (?) sitta utanför stationen, typ där ersättningsbussarna går, under måndagseftermiddagen, fipplandes på sin mobil...? Hur säker/osäker är den observationen?

Jag vet inte!
Jag såg den nämnas här för inte så längesedan.
Jag vet inte vem, som gjorde den iakttagelsen och inte vem, som vidarebefordrat den.
Har Du frågat Piavik och Lisaflash????
Citera
2017-08-04, 23:08
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra, då vet vi det.

Kan du definiera strax efter, vad innebär det i minúter och sekunder?

Utesluter det att han kan ha suttit vid ersättningsbussarna och micklat med sin mobiltelefon?

Och han försökte kanske få igång sin mobiltelefon trots att den enligt mobilnätet var avstängd, kanske det han pysslade med?

Mamman sa i HP att hans mobil stängdes av i samband med deras sista samtal. Så OM det var han som satt vid busstationen ringde han kanske till sin mor. Eller tvärtom.
Citera
2017-08-04, 23:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Mamman sa i HP att hans mobil stängdes av i samband med deras sista samtal. Så OM det var han som satt vid busstationen ringde han kanske till sin mor. Eller tvärtom.

Detta har polisen och föräldrarna sagt:

1) Sista samtalet var inne i tåget.
2) Mobilen startades och stängdes av i samband med att Patrik klev av tåget.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2017-08-04 kl. 23:12.
Citera
2017-08-04, 23:11
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Känner ingen doft alls. Faktiskt ingen här och letar. Bara några bilar som kollat runt lite...
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Det är sant!
Ännu är inte mycket bekräftat angående "stanken!"

Någon gång på 1990-talet så stod det någon liten notis i lokaltidningen att något "mystiskt" pågick i en glänta i skogen, inte lång ifrån där jag då bodde.

Jag åkte till platsen och gick in i skogen och följde stigen. Ganska snart känner jag en vedervärdig stank. Detta var under under högsommaren och temperaturen låg nog närmare 30 grader och det var helt vindstilla. På en sten i skogen stod en öppnad rödvinsflaska med hälften kvar av vinet.

Jag åkte hem och berättade för min far om stället och han ville också kolla in platsen. Vi kom dit och farsan konstaterade direkt att det var ett kadaver som låg och ruttnande alldeles i närheten, vilket jag själv hade gissat på.

Men när vi kom till platsen så var vinflaskan borta, men stanken låg kvar... Det tog 15-20 minuter att åka hämta farsan, under den tiden hade någon varit där och hämtat flaskan. Det fanns lite andra prylar på platsen och vi förstod att det hade pågått någon invigningsritual natten tidigare. Fick det bekräftat av en vän som var medlem i någon "hemlig klubb."

Långt inlägg, men man kan knappast ta fel på lukten från en ruttnande kropp.
Citera
2017-08-04, 23:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu hänger jag inte riktigt med. Menar du att han först lämnat sitt bagage inklusive datorn, sedan sovit utomhus alternativt trappuppgång och på morgonen tänkt åka med en ersättningsbuss utan att ha en biljett (bankkortet har ju inte använts efter han klev av tåget)?

Då föreslår jag att du häller ut det sista du har av groggen och försöker nyktra till, läs det inlägg som jag svarade på och försök åtminstone att förså mitt inlägg i den kontext det är skrivet.

Vad jag menar förstår du om du är nykter och följer med i tråden och det jag har kommenterat.

Det som du har skrivit efter det jag har fetat är nog det mest fantasifulla jag någonsin skådat, var får du allt ifrån?
Citera
2017-08-04, 23:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Någon gång på 1990-talet så stod det någon liten notis i lokaltidningen att något "mystiskt" pågick i en glänta i skogen, inte lång ifrån där jag då bodde.

Jag åkte till platsen och gick in i skogen och följde stigen. Ganska snart känner jag en vedervärdig stank. Detta var under under högsommaren och temperaturen låg nog närmare 30 grader och det var helt vindstilla. På en sten i skogen stod en öppnad rödvinsflaska med hälften kvar av vinet.

Jag åkte hem och berättade för min far om stället och han ville också kolla in platsen. Vi kom dit och farsan konstaterade direkt att det var ett kadaver som låg och ruttnande alldeles i närheten, vilket jag själv hade gissat på.

Men när vi kom till platsen så var vinflaskan borta, men stanken låg kvar... Det tog 15-20 minuter att åka hämta farsan, under den tiden hade någon varit där och hämtat flaskan. Det fanns lite andra prylar på platsen och vi förstod att det hade pågått någon invigningsritual natten tidigare. Fick det bekräftat av en vän som var medlem i någon "hemlig klubb."

Jag har känt lukten av rutten köttfärs och håller helt med dig. Vidrigt.
Citera
2017-08-04, 23:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då föreslår jag att du häller ut det sista du har av groggen och försöker nyktra till, läs det inlägg som jag svarade på och försök åtminstone att förså mitt inlägg i den kontext det är skrivet.

Vad jag menar förstår du om du är nykter och följer med i tråden och det jag har kommenterat.

Det som du har skrivit efter det jag har fetat är nog det mest fantasifulla jag någonsin skådat, var får du allt ifrån?

Jag är nykterist och trodde det var på tisdagmorgonen iakttagelsen gjorts. Så enkelt var det.
Citera
2017-08-04, 23:18
Medlem
Citat:
Det har väl inte gjorts några "Patrikobservationer" på cirka 6 veckor????
Nä, Batikhäxorna är på bali och suger paraplydrinkar nu, så dom har liksom inte haft tid att fråga Terry Evans. Men vänta du bara så ramlar det nog inte snart igen...
Citera
2017-08-04, 23:25
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Detta har polisen och föräldrarna sagt:

1) Sista samtalet var inne i tåget.
2) Mobilen startades och stängdes av i samband med att Patrik klev av tåget.

Okej. Då har han pratat med mamman precis innan han klev av. Kanske hon var "puss och kram-samtalet" i så fall.
Citera
2017-08-04, 23:30
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv

NU var det ett kadaver - ett rådjurskadaver! Bor Runar S i närheten???
Citera
2017-08-04, 23:38
Medlem
Citat:
NU var det ett kadaver - ett rådjurskadaver! Bor Runar S i närheten???
Tror att de hittade rådjurskadavret ca. 25 m väster om järnvägen, för när jag gick förbi där så kändes en doft av kadaver. Då hade man redan städat undan rådjuret, jag gissar på att det kan ha blivit påkört av en bil eller ett tåg. Båda är lika sannolika. Lite OT men ...ändå.
Nu är vi tillbaka på ruta ett och den stora frågan är vad som kan ha hänt. Varför lämnade han väskorna ?
Citera
2017-08-04, 23:46
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
På de uppdaterade kartorna i trådstarten:

✔️ Observationsplats 1 (en kranförare ser en ung man passera över rälsen, samma kväll som försvinnandet) syns på denna karta i ruta 50:
http://sv.tinypic.com/r/orql8l/9

✔️Observationsplats 2 (en kvinna ser en yngling stå vid vägen tidigt på morgonen, morgonen efter försvinnandet) syns på denna karta i ruta 83:
http://sv.tinypic.com/r/jzxl42/9

Tack! 👍 Tyckte väl att jag sett dom nånstans men jag som knappt hittar nyckeln i min egen ficka ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in