2017-08-04, 21:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmej
Hoppas de fortsätter söka med hund.
Hoppas detta får ett slut snart för anhöriga och jag hoppas verkligen att någon av alla som "sett" Patrik är sanning och att han lever!

Det har väl inte gjorts några "Patrikobservationer" på cirka 6 veckor????
Citera
2017-08-04, 21:40
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenkonfirmation
Tekniskt sett är det inte svårt att hålla sig undan, men det kräver ju ändå någon beskyddare som kan tillhandahålla en del praktiska förutsättningar och hur länge orkar denne dra det lasset..
Dessa eventuella kontanta medlen räcker ju inte heller hur länge som helst..
Nej visst. Men den som han skulle kunna bo hos kanske har pengar och kan försörja honom.

Sen tycker jag själv att hans utseende inte sticker ut. Han skulle nog lätt kunna röra sig ibland oss utan att någon faktiskt hajar till att det är han.

Jag tror dom tidigaste obsarna var 100%.iga.. Den av kranförraren och kvinnan som såg honom vid en väg. Men frågan är ju bara vart han var påväg- hade han ett mål eller väntade han på någon.. irrade han bara omkring?

Som sagt, frågetecken är många..
Citera
2017-08-04, 21:41
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Vart på kartan såg kranföraren honom? Vart såg kvinnan honom?

Jag har för mig att det har varit uppe men hittar det inte
Citera
2017-08-04, 21:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Om man väljer att försvinna och få vara i fred så är det nog inte så svårt. Man kan ha kontanta pengar, man kan leva på någon som hjälper en håller sig borta och det är inte så svårt att stoppa ett nytt simkort i en gammal mobil som man får eller får låna.

Dock desto svårare att maskera IME-numret, för att inte säga omöjligt.

Nej, P har sannolikt inte satt i ett nytt SIM-kort i sin mobiltelefon.

Det är IME-numret som är intressant när man spårar mobiltelefoner.
Citera
2017-08-04, 22:11
Medlem
Önskar fortfarande att man sökt igenom hans dator ordentligt då den kanske kan ge svar på vad han surfade på eller vad han sökte på innan han eller någon kastade den.
Om jag förstår det så höll han på med den när killarna kom på tåget. Vart han orolig att de skulle se vad han gjorde då? Var det därför han slog igen den och och klev av? Var det därför han såg besvärad ut enligt kvinnan på tåget?
Jag tror mycket av svar och ev. lösning finns eller fanns i datorn! Har inte läst någonstans att föräldrarna har låtit kunnigt folk gå igenom den. Polisen hade väl ingen rätt då det inte förelåg något brott.
Om de lämnar den till kunnigt folk kan de ju ta fram även sånt som är raderat några varv, det kan inte vanligt folk göra så enkelt då det inte besitter kunskapen och verktygen för det.
Citera
2017-08-04, 22:22
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Dock desto svårare att maskera IME-numret, för att inte säga omöjligt.

Nej, P har sannolikt inte satt i ett nytt SIM-kort i sin mobiltelefon.

Det är IME-numret som är intressant när man spårar mobiltelefoner.
Läs igen! Skrev att om man lånar eller får en gammal mobil.
Citera
2017-08-04, 22:34
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Vart på kartan såg kranföraren honom? Vart såg kvinnan honom?

Jag har för mig att det har varit uppe men hittar det inte

På de uppdaterade kartorna i trådstarten:

✔️ Observationsplats 1 (en kranförare ser en ung man passera över rälsen, samma kväll som försvinnandet) syns på denna karta i ruta 50:
http://sv.tinypic.com/r/orql8l/9

✔️Observationsplats 2 (en kvinna ser en yngling stå vid vägen tidigt på morgonen, morgonen efter försvinnandet) syns på denna karta i ruta 83:
http://sv.tinypic.com/r/jzxl42/9
Citera
2017-08-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
På de uppdaterade kartorna i trådstarten:

✔️ Observationsplats 1 (en kranförare ser en ung man passera över rälsen, samma kväll som försvinnandet) syns på denna karta i ruta 50:
http://sv.tinypic.com/r/orql8l/9

✔️Observationsplats 2 (en kvinna ser en yngling stå vid vägen tidigt på morgonen, morgonen efter försvinnandet) syns på denna karta i ruta 83:
http://sv.tinypic.com/r/jzxl42/9

Var det inte också så att någon sett P (?) sitta utanför stationen, typ där ersättningsbussarna går, under måndagseftermiddagen, fipplandes på sin mobil...? Hur säker/osäker är den observationen?
Citera
2017-08-04, 22:46
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Var det inte också så att någon sett P (?) sitta utanför stationen, typ där ersättningsbussarna går, under måndagseftermiddagen, fipplandes på sin mobil...? Hur säker/osäker är den observationen?

Hans telefon har enligt polisen inte varit igång efter att han lämnade stationen.
Citera
2017-08-04, 22:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hans telefon har enligt polisen inte varit igång efter att han lämnade stationen.

Nähe!?

Har man lämnat stationen om man sitter där ersättningsbussarna går, betraktas det inte som stationsområdet?
Citera
2017-08-04, 22:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nähe!?

Har man lämnat stationen om man sitter där ersättningsbussarna går, betraktas det inte som stationsområdet?

Om vi säger så här då: Senaste gången Patriks mobil startades och stängdes av, är strax efter han lämnade tåget.
Citera
2017-08-04, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Om vi säger så här då: Senaste gången Patriks mobil startades och stängdes av, är strax efter han lämnade tåget.

Bra, då vet vi det.

Kan du definiera strax efter, vad innebär det i minúter och sekunder?

Utesluter det att han kan ha suttit vid ersättningsbussarna och micklat med sin mobiltelefon?

Och han försökte kanske få igång sin mobiltelefon trots att den enligt mobilnätet var avstängd, kanske det han pysslade med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in