Citat:
Ursprungligen postat av
fredda78
Känner ingen doft alls. Faktiskt ingen här och letar. Bara några bilar som kollat runt lite...
Citat:
Ursprungligen postat av
NinaBe
Det är sant!
Ännu är inte mycket bekräftat angående "stanken!"
Någon gång på 1990-talet så stod det någon liten notis i lokaltidningen att något "mystiskt" pågick i en glänta i skogen, inte lång ifrån där jag då bodde.
Jag åkte till platsen och gick in i skogen och följde stigen. Ganska snart känner jag en vedervärdig stank. Detta var under under högsommaren och temperaturen låg nog närmare 30 grader och det var helt vindstilla. På en sten i skogen stod en öppnad rödvinsflaska med hälften kvar av vinet.
Jag åkte hem och berättade för min far om stället och han ville också kolla in platsen. Vi kom dit och farsan konstaterade direkt att det var ett kadaver som låg och ruttnande alldeles i närheten, vilket jag själv hade gissat på.
Men när vi kom till platsen så var vinflaskan borta, men stanken låg kvar... Det tog 15-20 minuter att åka hämta farsan, under den tiden hade någon varit där och hämtat flaskan. Det fanns lite andra prylar på platsen och vi förstod att det hade pågått någon invigningsritual natten tidigare. Fick det bekräftat av en vän som var medlem i någon "hemlig klubb."
Långt inlägg, men man kan knappast ta fel på lukten från en ruttnande kropp.