2017-08-04, 21:54
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det måste ses som mycket märkligt att KM inte minns vad han gjorde mellan kl 02:00 och 04:00 den här natten.

Det är flera som inte minns vad de sysslat med den aktuella natten. Herr PU t.ex. har påtagligt dåligt minne just vid den tiden...
Citera
2017-08-04, 21:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Det är flera som inte minns vad de sysslat med den aktuella natten. Herr PU t.ex. har påtagligt dåligt minne just vid den tiden...

Ja, enligt PU själv i tråden har minnet varit minst sagt svagt efter det att stadshotellet stängde.
Citera
2017-08-04, 22:02
Medlem
Citat:
Pilot kanske menar att hans nuvarande sambo L och sonen inte vet om att han är en av de huvudmisstänkta i Helena fallet och att han har varit inne på förhör ang. detta 1998 och 2001, det behöver väl inte vara märkligare än så? Däremot kände förmodligen hans dåvarande sambo KB till det, då även hon bör ha blivit förhörd -98 ang. KM's förehavanden den aktuella kvällen/natten.

När Mats säger att polisen har varit i kontakt med anhöriga så kanske det handlar om att man var i kontakt med KB samt KM's syskon och föräldrar i samband med något av dom mer djupgående förhören -98 eller -01.

Ja, så tror jag att det låg till! .. givetvis så tänkte Mats på Karin och även kanske systrarna.. nu däremot så vet nog hela km s familj.. eftersom i alla fall halva Mariestad pratar om det.
Citera
2017-08-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, nej! Samma person som var med att ta livet av "Hannas" son var med att ta livet av Gabriel.
Ja det var det jag menade.. alltså Henrik H.
Citera
2017-08-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det är väl mer en tolkning av det faktum att han vägrade advokat och varit så hemlig, finns inget uttalande om att han var känd vad jag vet.

Nej, det finns inga uttalanden från pilot att han var känd. Jag tror att precis som jag spekulerade om tidigare i tråden om jag var KM och mördat någon så hade jag studerat mina rättigheter väldigt noga inför mera förhör.
Citera
2017-08-04, 22:40
Medlem
Vad jag är mest fundersam över är varför man väljer att frakta bort en kropp i stället för att bara lämna den om man nu taget livet av någon, det är en stor risk att bli upptäckt. Det känns som att detta var planerat eller att GM haft tanker om att röva bort H en tid, förvisso kan bortfraktningen varit en panikreaktion men det rimmar illa med en GM som vore rädd för att bli upptäckt, det faller helt på orimlighet i mitt tycke. Jag tror hon fördes bort någon annanstans och att hon var vid liv, men antagligen medvetslös. Som andra skrivit tidigare borde GM begett sig till en plats där den kände sig trygg och visste om att den kunde befinna sig ostört.
Citera
2017-08-04, 22:40
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Rudge mfl - det handlar inte om att trycka ner - men skriva att Kl*s är oskyldig utan ett enda motargument.
OM kl*s nu är den som var efterhängsen på HA på Statt och HA - avvisade honom - då är han i mina ögon en stark kandidat - kom igen nu - bli förbannade håller inte.
Nej DET är inte att trycka ner Att inte vara av samma åsikt och i det ändå mötas är häftigt.
Jag har flera gånger efterlyst de fakta som pekar på "Klasse" men inte fått ett enda För mig känns det som när två barn envisas med "Jo!" "Nä!" "Jo!" med en envishet att få igenom sitt "Jo" eller "nä"
När allt pekar på honom, kan "ni" då inte hjälpa till och förklara? Det är allt jag bett om!
Att bara ge sig efter någon på känn när det faktiskt påverkar denne massor, det känns inte bra!
Jag skyddar inte "Klasse" personligen, ser bara inte självklarheter som många andra verkar se.
Citera
2017-08-04, 22:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning

Ja men det är väl inget konstigt med att PU var "helt väck" en lördagsnatt mellan 02-04? KM däremot var ju en HELT annan personlighetstyp och hade ett helt annat umgänge. Jag är övertygad om att KM ljuger när han säger att han inte minns något, tror däremot att PU kan ha minnesluckor på riktigt. Det är det här som är den stora skillnaden mellan KM och PU.
Citera
2017-08-04, 22:54
Medlem
Jag har funderat på något! Vilka tillkallades på söndagen från Helena eller Pernilla ..? Jag tror med säkerhet att Karin måste ha funnits där och hjälpt / tröstat var Klas där också det är frågan?
Och om han inte var där vad har han sagt till polisen eller Karin om vart han var? Mycket som man skulle vilja ha reda på ..
Han kanske har sagt till KB att han sov hos sin syster eller kompis och så även till polisen med mera 92
Sen helt plötsligt när han kommer in på förhör igen så har han rört ihop det ordentligt! Och ytterligare vittnen kanske har placerat honom på olika ställen där han har sagt att han inte var ..

KB blir givetvis helt tagen på sängen och börjar minnas tillbaka! .. osv
Ett par tre år senare så har de gått isär efter ytterligare ett förhör..

Fyll gärna på vad tror ni!? Hur gick samtalen där hemma? Hur gick "samtalen"i Klas huvud ?
Citera
2017-08-04, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Har du ingen skolkatalog för 1987/1988?
Det är möjligt att den katalogen finns inom hemmets väggar, vet dock inte vad det ska bevisa? Bevisligen kände HA och KB varandra, det är ganska ointressant om de gick i samma gymnasieklass eller inte.
Citera
2017-08-04, 23:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Det måste ses som mycket märkligt att KM inte minns vad han gjorde mellan kl 02:00 och 04:00 den här natten.

Jasså, minns inte K.M det? Har han sagt det? Nä, du och en till vill sååå gärna att Klas ska vara pilot. Vi andra kallar pilot för pilot i detta läge. Har någon en annan uppfattning så skriver du massa inlägg fort som fan. så dom inte ska uppmärksammas.
Citera
2017-08-04, 23:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja men det är väl inget konstigt med att PU var "helt väck" en lördagsnatt mellan 02-04? KM däremot var ju en HELT annan personlighetstyp och hade ett helt annat umgänge. Jag är övertygad om att KM ljuger när han säger att han inte minns något, tror däremot att PU kan ha minnesluckor på riktigt. Det är det här som är den stora skillnaden mellan KM och PU.

Märk dock att PU enligt Lalajlaj ljög om klinkersläggningen i hallen som skedde mitt på dan på lördagen. Märk också att PU i typ mars i år helt plötsligt i detalj mindes vad han gjorde efter den taxiresa som från början beredde honom många problem att återge. Från ingenstans kunde han minnas många saker, bland annat en sådan sak som att S*sanne Bl*mqvist skulle ha anslutit till en efterfest. Om detta sa PU inte ett ord när holmgången pågick mellan honom och PK 2012 samt i alla de frågor som han fick från Prinzezzan, Lalajlaj med flera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in