2017-08-04, 23:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag har funderat på något! Vilka tillkallades på söndagen från Helena eller Pernilla ..? Jag tror med säkerhet att Karin måste ha funnits där och hjälpt / tröstat var Klas där också det är frågan?
Och om han inte var där vad har han sagt till polisen eller Karin om vart han var? Mycket som man skulle vilja ha reda på ..
Han kanske har sagt till KB att han sov hos sin syster eller kompis och så även till polisen med mera 92
Sen helt plötsligt när han kommer in på förhör igen så har han rört ihop det ordentligt! Och ytterligare vittnen kanske har placerat honom på olika ställen där han har sagt att han inte var ..

KB blir givetvis helt tagen på sängen och börjar minnas tillbaka! .. osv
Ett par tre år senare så har de gått isär efter ytterligare ett förhör..

Fyll gärna på vad tror ni!? Hur gick samtalen där hemma? Hur gick "samtalen"i Klas huvud ?

Ja dom frågorna skulle man vilja ha svar på.
Jag tror att KB mer och mer började misstänka att KM kunde vara Helena's mördare, och att det är orsaken till att dom separerade. Som bekant var KM på ytterligare förhör 2001, samma år som dom gick skilda vägar.
Citera
2017-08-04, 23:13
Medlem
Stryknings avatar
[quote=Pudelfrillan|61401553]Ja men det är väl inget konstigt med att PU var "helt väck" en lördagsnatt mellan 02-04? KM däremot var ju en HELT annan personlighetstyp och hade ett helt annat umgänge. Jag är övertygad om att KM ljuger när han säger att han inte minns något, tror däremot att PU kan ha minnesluckor på riktigt. Det är det här som är den stora skillnaden mellan KM och PU. =QUOTE]

Man kan tro vad man vill om den saken liksom man kan välja att "minnas" det man finner lämpligt.
Citera
2017-08-04, 23:26
Medlem
Nu när tråden handlar om KM kan inte ni som har koll och fått massa PM som bekräftar massa om honom, skriva ut det?

Som ex de som såg honom hänga efter H, fråga dem hur han var klädd, om han var klädd i hel vitt och shorts, observerade de användandet av pilotglasögon?
De kanske även kan besvara hur berusad han verkade vara?
Kände BW och KM varandra?
Allt kanske har nämnts och jag har missat...om inte varför?
Citera
2017-08-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jasså, minns inte K.M det? Har han sagt det? Nä, du och en till vill sååå gärna att Klas ska vara pilot. Vi andra kallar pilot för pilot i detta läge. Har någon en annan uppfattning så skriver du massa inlägg fort som fan. så dom inte ska uppmärksammas.
Tycker också att vi ska skilja på pilot och KM sålänge som det inte är konstaterat att de är samma person.
Citera
2017-08-04, 23:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Märk dock att PU enligt Lalajlaj ljög om klinkersläggningen i hallen som skedde mitt på dan på lördagen. Märk också att PU i typ mars i år helt plötsligt i detalj mindes vad han gjorde efter den taxiresa som från början beredde honom många problem att återge. Från ingenstans kunde han minnas många saker, bland annat en sådan sak som att S*sanne Bl*mqvist skulle ha anslutit till en efterfest. Om detta sa PU inte ett ord när holmgången pågick mellan honom och PK 2012 samt i alla de frågor som han fick från Prinzezzan, Lalajlaj med flera.

Ja det går givetvis inte att lita på PU, däremot kan jag mycket väl tänka mig att han faktiskt inte kommer ihåg vad han gjorde mellan kl. 02-04 den aktuella kvällen, för mig är det varken något konstigt eller osannolikt med det.

Att KM inte minns vad han gjorde mellan kl 02-04 är däremot betydligt mer konstigt.
Citera
2017-08-04, 23:30
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det är väl mer en tolkning av det faktum att han vägrade advokat och varit så hemlig, finns inget uttalande om att han var känd vad jag vet.

Hej.

Märkligt, är övertygad att jag sett/läst detta att pilot hävdat ett nekande av advokat samt han var "känd".

Bortsett från min övertygelse så utgår info om att KM skulle vara pilot/GM.

Finns det ingen info om honom öht?

Bekräftat via PM är inte bekräftat för mig iaf.

//lugnås
Citera
2017-08-04, 23:33
Medlem
Är det ingen från Mariestad som kan tala om varför BWs uppgifter inte togs med i serien?
Vilken färg hade bilen BW körde den natten?
Var parkerade han? Har han observerat KM? Kände han KM?
Är det mer känsligt att granska BW på samma nivå som KM?
Isfl varför?
Citera
2017-08-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det går givetvis inte att lita på PU, däremot kan jag mycket väl tänka mig att han faktiskt inte kommer ihåg vad han gjorde mellan kl. 02-04 den aktuella kvällen, för mig är det varken något konstigt eller osannolikt med det.

Att KM inte minns vad han gjorde mellan kl 02-04 är däremot betydligt mer konstigt.
Känner du både PU och KM och vet deras personligheter?
Citera
2017-08-04, 23:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Ursprungligen postat av cleolin
Tack för svar Återvändsgränd.
Känner ändå att jag har tappat bort en del som jag har läst om det har stått i tråden, vilket det kanske ha gjort och jag klarar inte att leta just nu. Skyller på att jag är sjuk (vilket är sant).
Det jag undrar är:
1. Du var på Stadt?
2. Vad gjorde du i så fall emellan Stadt och taxiresan?
3. När ungefär tog ni taxin?
4. Var PK hemma när du kom till hans lägenhet?

Ursäkta tjatet men det är mest för din egen skull och för tydlighetens.

Om du/ni först åkte taxi, du sedan var hos PK och hans tjej och därefter i UK och SB:s lägenhet (vilkas initialer inte säger mig ett dugg, jag är en utböling) - så har jag svårt att se att du skulle ha hunnit att ha något med bortforslandet av Helena att göra.

Till sist för att vara petig: Vilka var de övriga två i UK och SB:s lägenhet?

Edit: Med övriga två menar jag de två du inte nämner, ni var väl 6 pers väl?

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
1. Ja

2. Kan inte redogöra för denna tid exakt, var på stan till jag gick till taxin.

3. Uppskattade tider av mig är: någonstans efter kl 03:00 togs taxin från stan "taxistationen". Jag och J blir dröjandes kvar kanske uppskattningsvis 30 minuter för prat. Går därefter upp till PK, då tiden uppskattningsvis är runt 03:45-04:00. Uppskattar vistelsen som kanske en 30 minuter. Då har kl hunnit bli strax efter 04:00-04:30, därefter går jag upp till UK och SB lägenhet då de var vakna och hade efterfest, inte helt ovanligt att så var fallet på den tiden.

4. Ja PK var hemma och det har Bickan ochså förtydligat med tider.

Sedan kommer vi till något som jag är beredd att få kritik för. Men jag värnar om andras intigritet och är fast besluten att inte lämna ut några uppgifter om vilka dessa killar är/var. Vi var iallafall bekanta varav den ena mer bekant än den andra. Umgicks någorlunda frekvent med den mer bekanta.

Citat:

Inlägget är 11649 på sidan 971 från i år. Läs gärna några sidor före och någon sida efter. Nu minns PU ganska exakt vad han gjorde från ca 03:00. Under 2012 - under holmgången mellan honom och PK samt i alla frågor han fick av diverse användare - mindes han i stort sett ingenting.
Citera
2017-08-04, 23:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jasså, minns inte K.M det? Har han sagt det? Nä, du och en till vill sååå gärna att Klas ska vara pilot. Vi andra kallar pilot för pilot i detta läge. Har någon en annan uppfattning så skriver du massa inlägg fort som fan. så dom inte ska uppmärksammas.

Jag och en till? är vi så få som tror att pilot är KM? och ni andra i tråden kallar alltså pilot för pilot? Ok...

Själv vill du sååå gärna att MR ska vara pilot att du helt enkelt inte står ut med tanken att KM är pilot.

Det sista du skriver är rent förtal. Folk får ha precis vilka uppfattningar dom vill, 'Rudge' t.ex. som verkar upprörd över att KM pekas ut som "pilot" tror ju själv att det är BB som är skyldig, det får hen gärna tro men det leder knappast arbetet framåt i tråden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-04 kl. 23:58.
Citera
2017-08-05, 00:04
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Jag och en till? är vi så få som tror att pilot är KM? och ni andra i tråden kallar alltså pilot för pilot? Ok...

Själv vill du sååå gärna att MR ska vara pilot att du helt enkelt inte står ut med tanken att KM är pilot.

Det sista du skriver är rent förtal. Folk får ha precis vilka uppfattningar dom vill, 'Rudge' t.ex. som verkar upprörd över att KM pekas ut som "pilot" tror ju själv att det är BB som är skyldig, det får hen gärna tro men det leder knappast arbetet framåt i tråden.
Allra viktigast är nog att det heller inte stoppar upp det dr Pudelfrilla!
Citera
2017-08-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Märkligt, är övertygad att jag sett/läst detta att pilot hävdat ett nekande av advokat samt han var "känd".

Bortsett från min övertygelse så utgår info om att KM skulle vara pilot/GM.

Finns det ingen info om honom öht?

Bekräftat via PM är inte bekräftat för mig iaf.

//lugnås

Jag vet inte men om du går tillbaka på tråden för ca tre veckor sedan kan vara mer eller mindre då var det I alla fall för några av oss tre fyra dagar som var väldigt intensiva med mycket arbete.
Jag och ugglan arbetade parallellt under en dag med att jämföra i från olika källor information utan att avslöja mina källor och detsamma gällde för ugglan.
Jag vet att lubbe och pudel frillan också jobbade hårt med att få fram information.

Under dessa timmar och dagar var det mycket telefonsamtal till vänner och bekanta !! Genom att jag kände Helena mycket väl så har jag också givetvis vänner som kände Helena väl och folk som var utanför den närmsta vänkretsen.

Så får jag mycket PM här ifrån Helenas vänner! Och hur jag vet det kanske du tänker? För de berättar saker som bara vi vet.

Efter många timmar över tre dagar så hade jag också fått bekräftat ifrån " en för mig och några av våra vänner en hundraprocentigt säker källa att Klas M var pilot

Men som diskuterats förut detta är ju en anonym sida och jag kan inte röja mina källor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in