2017-08-04, 18:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Från 15 och uppåt.
Hittar du även småbarnen där?

Vet inte om småbarn står där men dessa barn är 16 och 21 år
Citera
2017-08-04, 18:45
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Körde förbi S:t Olofs kapell för några timmar sedan, såg helt klart ut som att bilen som transporterar specialhunden nu stod på grusvägen på andra sidan landsvägen. Så det verkar inte vara sant att söket är avslutat som SVT säger: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/specialhund-fann-dott-radjur-efter-luktlarm
Citera
2017-08-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Men snälla för att någon äger en fastighet innebär inte att personen har fast inkomst eller kapital. Jag skrev inte att det är vanligt men däremot är det inte ovanligt. En omyndig kan inte själv ingå ett avtal, alltså de kan inte köpa, överlåta eller sälja osv. Men att de ärvt, fått som gåva är inte alls konstigt.
JAG har inte påstått att 17-åringen äger fastigheten utan det är info vi fått utifrån, sant eller inte vet jag inte
Han är säkert bulvan, den riktige ägaren är sannolikt herr Mujkanovic.
Citera
2017-08-04, 19:09
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Körde förbi S:t Olofs kapell för några timmar sedan, såg helt klart ut som att bilen som transporterar specialhunden nu stod på grusvägen på andra sidan landsvägen. Så det verkar inte vara sant att söket är avslutat som SVT säger: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/specialhund-fann-dott-radjur-efter-luktlarm

Borde söket avslutats redan då?
"För ett par timmar sedan" kan dagens arbete ha summerats innan patrullen åkte därifrån.
Citera
2017-08-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Lite dubbla identiteter
20000120 Moh***ed N*im Alh***ak(17) Bor på Hult 116 (Ratsit)
19680824 N*im Moh***ed Alh***ak (48) Bor på Per Larssongatan 22 (Eniro)
19680824 R*mo Mujk***vic (48) Bor på Per Larssongatan 22 (Ratsit)
Luktar mygel och utnyttjad bulvan, lång väg.
Citera
2017-08-04, 19:24
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Luktar mygel och utnyttjad bulvan, lång väg.

Du har säkert rätt. Man blir rätt nyfiken ändå? Nu blev ju detta lite OT
Citera
2017-08-04, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har säkert rätt. Man blir rätt nyfiken ändå? Nu blev ju detta lite OT
Ja, till och med väldigt mycket OT.
Citera
2017-08-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM

Hoppas de fortsätter söka med hund.
Hoppas detta får ett slut snart för anhöriga och jag hoppas verkligen att någon av alla som "sett" Patrik är sanning och att han lever!
Citera
2017-08-04, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmej
Hoppas de fortsätter söka med hund.
Hoppas detta får ett slut snart för anhöriga och jag hoppas verkligen att någon av alla som "sett" Patrik är sanning och att han lever!
Det jag har läst om Patrik, så har han inte använt vare sig mobiltelefon eller bankkort, sedan han försvann. Han var också nedstämd och mådde dåligt, hur kan man då tro att han lever ?
Citera
2017-08-04, 20:52
Medlem
Citat:
Det jag har läst om Patrik, så har han inte använt vare sig mobiltelefon eller bankkort, sedan han försvann. Han var också nedstämd och mådde dåligt, hur kan man då tro att han lever ?
Ja tror gör jag nog inte, men hoppas att det vore så....
Citera
2017-08-04, 20:57
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:

Om man väljer att försvinna och få vara i fred så är det nog inte så svårt. Man kan ha kontanta pengar, man kan leva på någon som hjälper en håller sig borta och det är inte så svårt att stoppa ett nytt simkort i en gammal mobil som man får eller får låna.
Citera
2017-08-04, 21:20
Medlem
ingenkonfirmations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Om man väljer att försvinna och få vara i fred så är det nog inte så svårt. Man kan ha kontanta pengar, man kan leva på någon som hjälper en håller sig borta och det är inte så svårt att stoppa ett nytt simkort i en gammal mobil som man får eller får låna.
Tekniskt sett är det inte svårt att hålla sig undan, men det kräver ju ändå någon beskyddare som kan tillhandahålla en del praktiska förutsättningar och hur länge orkar denne dra det lasset..
Dessa eventuella kontanta medlen räcker ju inte heller hur länge som helst..
Senast redigerad av ingenkonfirmation 2017-08-04 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in