2017-08-04, 21:39
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Inte ens om Trumpen skulle själv filma ett mord han begår med en gopro camera och lägga upp det i realtid på sin insta så skulle han åka dit.

Ni är rätt roliga ni....spekulera ni i 3 år till. Trumpen sitter kvar och när jag kommer hit igen om över 3 år så sitter ni som aspergers och snackar samma gojja ....

Muller...hohoho. Ni är värre än FI.

Tror ni på allvar att han blir avsatt för ryssgrejen?? finns inte en chans i helvetet.

Trumpen kommer sitta kvar hela tiden, och kanske mer.

Varför skulle han inte åka dit? Menar du att USA redan är en diktatur.
Dessbättre ser det inte så ut. De balanserande krafterna verkar fungera och latoxen i Vita Huset blir allt mer snöpt.
2017-08-04, 21:41
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Helvete vad denna Mueller verkar vara en riktig gris.
Hade jag varit Trump så hade jag försökt avskaffa senaten.

Att ha möte med rysk advokat är inte olagligt. Troligtvis händer det inget.

Enligt Wikipedia är han två år äldre än Trump och född på Manhattan. https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Mueller Trump är också han född i New York. Kan det påverka något månntro?
2017-08-04, 21:44
Medlem
Citat:
Inte ens om Trumpen skulle själv filma ett mord han begår med en gopro camera och lägga upp det i realtid på sin insta så skulle han åka dit.

Ni är rätt roliga ni....spekulera ni i 3 år till. Trumpen sitter kvar och när jag kommer hit igen om över 3 år så sitter ni som aspergers och snackar samma gojja ....

Muller...hohoho. Ni är värre än FI. Ni är värre än UFO-nördar, ni är värre än Jehovas!

Tror ni på allvar att han blir avsatt för ryssgrejen?? finns inte en chans i helvetet.

Trumpen kommer sitta kvar hela tiden, och kanske mer.

Vadå för ryssgrej?
2017-08-04, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Varför skulle han inte åka dit? Menar du att USA redan är en diktatur.
Dessbättre ser det inte så ut. De balanserande krafterna verkar fungera och latoxen i Vita Huset blir allt mer snöpt.

Nä men jag håller med dig till viss del, trumpen har ej haft nån bra tid efter sin utlandsession i slutet av maj.

Men det är helt otänkbart att han blir avsatt, jag fattar inte ens att ni håller på spekulera i det...ni vet hur gamet spelas...

Finns ingen som helst evidens historisk att en president blir avsatt på detta. Demokraterna vet att dom skulle få en mardröm framöver om dom avsatte en president på saker som gemene avarage joe skiter fullständigt i...

Det är ju nog jävla skakigt mellan flybystates och de liberala strongholdes på östkust och California.

Blir ju inbördeskrig om han åker på sånt här "svammel". Demokraterna vet om det...

är ju faan värre än random avsnitt av Billions
Senast redigerad av peheis666 2017-08-04 kl. 21:49.
2017-08-04, 21:48
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nästa nummer av Newsweek har Trump på omslaget.
Inte fake! Undrar om han ramar in det och sätter upp det i sina hotell?
Sammanfattar genialt hans gärning som president hittills:
LAZY BOY TRUMP

https://www.google.se/search?q=newsweek+lazy+boy&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwjz1PTgpb7VAhXKPFAKHXtHDBgQ_AUICigB&b iw=1354&bih=618#imgrc=wJoyqewyYTp-OM:
Det där var ju en helt ok zinger, och ganska träffande beskrivning!

Jag menar... en president som inte ens kan driva igenom något hans egna parti kampanjat på i över sju år, när han har precis alla delar av den federala regeringen under sig? Detta måste faktiskt ses som något av ett historiskt inrikespolitiskt misslyckande.

Så vad gör han för att försöka komma tillrätta med detta? Engagerar sig med partiet för att försöka få till en överenskommelse? Sätter sig in i frågans natur och förhandlar om den så den blir genomförbar?
Nej, han åker och golfar och gubb-gnäller på twitter...
http://trumpgolfcount.com/
Citat:
Trump Golf Count: 41
Cost to Taxpayer: At least $55,618,164

Nej, det kommer nog inte bli någon presidentperiod värd att minnas, det här...
http://foreignpolicy.com/2017/07/31/even-trump-supporters-will-have-a-red-line/
Citat:
Donald Trump Is Already a Lame Duck
The White House is in a tailspin, and even the president's fans are starting to realize it.

In another case of projection, President Trump routinely refers to the New York Times as “failing.” In reality the Times is seeing record subscription numbers. It is the White House that is failing.
Trump can’t get the repeal of Obamacare, or any other legislative priority, through a Republican-controlled Congress. He has had no real achievements other than the confirmation of Justice Neil Gorsuch. It turns out that a president with under-40 percent approval ratings can’t strong-arm legislators into doing his will, and Trump’s clumsy attempts to do so have predictably backfired.
2017-08-04, 21:48
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Enligt Wikipedia är han två år äldre än Trump och född på Manhattan. https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Mueller Trump är också han född i New York. Kan det påverka något månntro?

Allt handlar om att det finns ingen information om Trump och Ryssland. Trump kommer inte fällas för detta.

Allt handlar om att media och Mueller ska ge sig själv rättigheter att titta i Trumps skattedeklerationer och se om de kan hitta något skumt.

Troligtvis kommer de märka att Trump har fuskat med skatten, på ett lagligt sätt. Det vill säga igenom att kvitta förluster emot vinst. Trump har gjort många lyckade affärer, men även en del misslyckade också. Detta är normalt inom affärsvärlden.

Om man misslyckas med sina affärer så kan man kvitta förlusterna mot vinsten och därmed betala mindre skatt. Detta kan man även göra i Sverige också, men det är något enklare i USA då I USA har ingen rätt, inte ens domstol, att titta i privatas skattedeklerationer.

Allt tyder på att fler än Trump undviker skatt. Men skulle det vara så att Mueller gör Trumps skattedeklerationer offentliga så tyder allt på det jag sade...han är en gris som hela tiden jobbar åt Demokraterna.

Demokraterna har tjatat på Trump att han ska släppa sina skattedeklerationer.
2017-08-04, 22:05
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Nä men jag håller med dig till viss del, trumpen har ej haft nån bra tid efter sin utlandsession i slutet av maj.

Men det är helt otänkbart att han blir avsatt, jag fattar inte ens att ni håller på spekulera i det...ni vet hur gamet spelas...

Finns ingen som helst evidens historisk att en president blir avsatt på detta. Demokraterna vet att dom skulle få en mardröm framöver om dom avsatte en president på saker som gemene avarage joe skiter fullständigt i...

Det är ju nog jävla skakigt mellan flybystates och de liberala strongholdes på östkust och California.

Blir ju inbördeskrig om han åker på sånt här "svammel". Demokraterna vet om det...

är ju faan värre än random avsnitt av Billions

Och jag håller med om detta. Om Trump lyft bort i förtid kommer det att splittra och polarisera USA ytterligare. Hans faktaresistenta väljarbas kommer att se det som en "statskupp". Och dom kommer att förvandla honom till martyr. Om han bara fått sitta kvar, bla, bla, bla.
Det bästa vore om han satt sin tid ut. Då skulle alla fattiga vita som röstade på honom se att han inte gjort ett skit för dom. Inga nyöppnade gruvor, inga bilfabriker. Och som så många populister före honom skulle han försvinna i ett moln av missnöje.
Men tyvärr agerar han så idiotiskt att det inte är säkert att han lyckas klamra sig fast så länge.
2017-08-04, 22:08
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Allt handlar om att det finns ingen information om Trump och Ryssland. Trump kommer inte fällas för detta.

Allt handlar om att media och Mueller ska ge sig själv rättigheter att titta i Trumps skattedeklerationer och se om de kan hitta något skumt.

Troligtvis kommer de märka att Trump har fuskat med skatten, på ett lagligt sätt. Det vill säga igenom att kvitta förluster emot vinst. Trump har gjort många lyckade affärer, men även en del misslyckade också. Detta är normalt inom affärsvärlden.

Om man misslyckas med sina affärer så kan man kvitta förlusterna mot vinsten och därmed betala mindre skatt. Detta kan man även göra i Sverige också, men det är något enklare i USA då I USA har ingen rätt, inte ens domstol, att titta i privatas skattedeklerationer.

Allt tyder på att fler än Trump undviker skatt. Men skulle det vara så att Mueller gör Trumps skattedeklerationer offentliga så tyder allt på det jag sade...han är en gris som hela tiden jobbar åt Demokraterna.

Det verkar komplicerat. Jag hänger inte riktigt med det här med demokrater och republikaner. Trump var ju demokrat tidigare, för att sedan bli republikan. Innan han annonserade att han ställde upp som presidentkandidat 2015 så ska han talat med Bill Clinton på telefon. https://www.nytimes.com/politics/first-draft/2015/08/05/donald-trump-and-bill-clinton-chatted-by-phone-before-trump-announced-candidacy/ Clintons dotter, Chelsea Clinton, är vän med Trumps dotter Ivanka Trump. Det är inte lätt att hänga med i svängarna.
Senast redigerad av frank-costello 2017-08-04 kl. 22:10.
2017-08-04, 22:09
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
"Brottslig, fast på ett lagligt vis..." Ok...

Men om vi för ett ögonblick utgår från att du har helt rätt: Hur kommer det sig att Donald fortfarande är fullkomligt livrädd för att minsta uppgift från hans deklarationer (som han redan flertalet gånger lovat att offentliggöra ) ska bli allmän kännedom? Du säger det ju själv; "det finns inga som helst problem eller avvikelser i dem".

Att ha dessa dokument allmänna borde väl isåfall bara utgöra något sorts fundament, eller iaf. argumentation, för "vilken slipad affärsman" han är, eller hur? ...och trots detta fortsätter han att svika ett löfte han själv avgett!
Men denna bluff är väl bara en bland mängden numera...
2017-08-04, 22:16
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
"Brottslig, fast på ett lagligt vis..." Ok...

Men om vi för ett ögonblick utgår från att du har helt rätt: Hur kommer det sig att Donald fortfarande är fullkomligt livrädd för att minsta uppgift från hans deklarationer (som han redan flertalet gånger lovat att offentliggöra ) ska bli allmän kännedom? Du säger det ju själv; "det finns inga som helst problem eller avvikelser i dem".

Att ha dessa dokument allmänna borde väl isåfall bara utgöra något sorts fundament, eller iaf. argumentation, för "vilken slipad affärsman" han är, eller hur? ...och trots detta fortsätter han att svika ett löfte han själv avgett!
Men denna bluff är väl bara en bland mängden numera...

Trump är rädd för han inte har politiskt makt och Deep State är emot han. Om Deep State anser att du är skyldig, så är du skyldig. Spelar ingen roll om bevis finns eller inte.

Jag uppfattar inte att han har svikit mig.

Deep State är orsaken varför USA krigar hela tiden och även att liberaler inte bryr sig om krig.
2017-08-04, 22:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Vad har du för insyn i

a) Trumps deklarationer?
b) Eventuella Rysslandskopplingar?

Varför tror du att du vet detta?
2017-08-04, 22:21
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Jag för min del hittar inget (än i alla fall) som gör att jag tror att någon ska bli åtalad. Men för all del, att det finns en grand jury nu så finns ju möjligheten i alla fall. Vilket inte fanns innan. Det kommer nog att rotas ett bra tag till.

Vad man skall komma ihåg är att när en åklagare väl inkallar en Grand Jury är det mer än 99% chans att någon blir åtalad, åtminstone om man kolla på statistiken på hur många mål som går till åtal efter att en sådan jury utrett dem.

Dessutom, och det är det viktiga här: Mueller har anställt fler och fler åklagare, och detta rör sig om jurister som knappast skulle åta sig ett liknande fall om det inte skulle leda någon stans. Media kan naturligtvis inte säga att detta kommer leda till åtal då man inte kan vara 100% säker, men det kommer leda till åtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in