2017-08-04, 19:30
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Trump och hans klan är förstås ren underhållning att följa. Dock finns det en allvarligare sida av detta, och det är att han formellt sitter på kärnvapenkoderna. Nu finns det förvisso andra dårar i USA som jag än mindre skulle vilja hade dem, t ex fd. FN-ambassadören för USA, John Bolton, som häromdagen talade sig varm för en militärattack mot DFR Korea – en attack som med gissningsvis 98% säkerhet skulle leda till kärnvapenkrig, också på amerikansk mark.

Men Trump är inte stabil, och detta är mitt främsta bekymmer med honom. Nu har jag förvisso ganska så hög tillit till de generaler som han omger sig av och jag är ganska övertygad att det är de och inte Trump som har sista ordet då det kommer till kärnvapenanvändning. Men osäkerheten finns ändå där. Jag tar därför hellre Pence.
Trump måste väl ändå anses betydligt "stabilare" än galningarna som hetsar med sanktioner och alla medel de kan mot Ryssland!?

För att inte tala om den statskupp de försöker genomföra..
2017-08-04, 19:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Trump och hans klan är förstås ren underhållning att följa. Dock finns det en allvarligare sida av detta, och det är att han formellt sitter på kärnvapenkoderna. Nu finns det förvisso andra dårar i USA som jag än mindre skulle vilja hade dem, t ex fd. FN-ambassadören för USA, John Bolton, som häromdagen talade sig varm för en militärattack mot DFR Korea – en attack som med gissningsvis 98% säkerhet skulle leda till kärnvapenkrig, också på amerikansk mark.

Men Trump är inte stabil, och detta är mitt främsta bekymmer med honom. Nu har jag förvisso ganska så hög tillit till de generaler som han omger sig av och jag är ganska övertygad att det är de och inte Trump som har sista ordet då det kommer till kärnvapenanvändning. Men osäkerheten finns ändå där. Jag tar därför hellre Pence.

Att Bolton vill starta krig med Nordkorea är inget annat en vinstaffär för USA. Nej. Nordkorea kommer inte kunna skada USA något.

Däremot kan USA ta över Nordkorea utan att ens bestiga marken.

Trump är bättre än Pence för Pence bryr bara sig om Jesus. Trump ska motverka invandring och ställa krav på befolkningen.
2017-08-04, 20:54
Medlem
Citat:
Lombardi’s main role, he said, was to run an unofficial, guerilla-style social media operation that aimed to amplify the candidate’s message online. At its height, Lombardi said the operation included sites and Facebook pages for many niche groups of Trump supporters such as “Bikers for Trump,” “Latinos for Trump” and “Veterans for Trump.”

“In June of 2015, I told Donald, ‘I’d love to help,’” said Lombardi. “‘But I can’t work directly for the campaign because I have all kinds of rules and regulations. I will take care of unofficial media. I will take care of students. I will take care of bikers. I will take care of all the crazies … There is no official connection so [no] liability.’ He said, ‘Great.’”

Citat:
By the end of the campaign, Lombardi said he was curating some 500 online groups that were run by a network of volunteers. He said he had started some of them but did not specify how many.

It was not possible to verify this claim or Lombardi’s link to the websites. Several of the groups cited by Lombardi had garnered more than 100,000 “likes” on Facebook and featured pro-Trump memes and stories from little-known news sources.

Vem fasen är Lombardi?

Citat:
Lombardi, who describes himself as a real estate investor with rightward political leanings, said that throughout the presidential campaign he fielded calls from representatives of a veritable Who’s Who of the European Right,

including French far-right leader Marine Le Pen — who was spotted in Trump Tower Thursday — Hungarian Prime Minister Viktor Orbán, members of Austria’s Freedom Party, as well as the center-right French Républicains party who all wanted to meet with Trump.

Det var väl någon i tråden som skrev att Marine Le Pen var i Trump Tower, någon som minns när? Hur länge var Lombardi med på tåget och var är han nu?

Har aldrig hört talas om denne kille förut. Hittade texten när jag klickade mig vidare från Louise Mensch, alltså hennes twitter.
2017-08-04, 21:07
Medlem
Citat:
Sources with links to the Five Eyes intelligence communities report that the entire meeting that Donald J Trump Jr and Jared Kushner took with Russian intelligence over Hillary Clinton’s hacked emails is on tape. Multiple recordings and transcripts exist. At least one set of these is in the hands of British intelligence at GCHQ.

Vet inte varför jag inte hittat och läst den här sidan förut. Det vore ju skojigt om detta vore sant men man får se. Och om det är sant, vad händer då med det hela?
2017-08-04, 21:20
Medlem
frank-costellos avatar
CNN skriver att utredningen om Trumps eventuella kontakter med Ryssland i samband med förra års presidentval intensifieras, i samband med att specialåklagaren från justitiedepartementet Robert Muller har lämnat in en stämningsansökan angående Donald Trump Jr.´s möte med en rysk advokat i Trump Tower förra året. http://edition.cnn.com/2017/08/04/politics/trump-mueller-political-argument/index.html
2017-08-04, 21:22
Medlem
Slottsherres avatar
Nästa nummer av Newsweek har Trump på omslaget.
Inte fake! Undrar om han ramar in det och sätter upp det i sina hotell?
Sammanfattar genialt hans gärning som president hittills:
LAZY BOY TRUMP

https://www.google.se/search?q=newsweek+lazy+boy&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwjz1PTgpb7VAhXKPFAKHXtHDBgQ_AUICigB&b iw=1354&bih=618#imgrc=wJoyqewyYTp-OM:
2017-08-04, 21:24
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
CNN skriver att utredningen om Trumps eventuella kontakter med Ryssland i samband med förra års presidentval intensifieras, i samband med att specialåklagaren från justitiedepartementet Robert Muller har lämnat in en stämningsansökan angående Donald Trump Jr.´s möte med en rysk advokat i Trump Tower förra året. http://edition.cnn.com/2017/08/04/politics/trump-mueller-political-argument/index.html

Helvete vad denna Mueller verkar vara en riktig gris.
Hade jag varit Trump så hade jag försökt avskaffa senaten.

Att ha möte med rysk advokat är inte olagligt. Troligtvis händer det inget.
2017-08-04, 21:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Vad ni bråkar om vad som händer i USA. Vi bor väl i Sverige för sjutton gubbar. För mig har Trump redan uppfyllt mina önskningar: att sätta P för CIA:s orättfärdiga proxykrig i Syrien. Jag kan bara önska honom lycka till med USA:s inrikespolitik.
2017-08-04, 21:33
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Du vill med andra ord ha en diktator. Det medger inte den amerikanska konstitutionen.
Då måste Trump avskaffa även den.
Det blir nog alltför mycket jobb för latoxen.
2017-08-04, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Nästa nummer av Newsweek har Trump på omslaget.
Inte fake! Undrar om han ramar in det och sätter upp det i sina hotell?
Sammanfattar genialt hans gärning som president hittills:
LAZY BOY TRUMP

https://www.google.se/search?q=newsweek+lazy+boy&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwjz1PTgpb7VAhXKPFAKHXtHDBgQ_AUICigB&b iw=1354&bih=618#imgrc=wJoyqewyYTp-OM:

Inte ens om Trumpen skulle själv filma ett mord han begår med en gopro camera och lägga upp det i realtid på sin insta så skulle han åka dit.

Ni är rätt roliga ni....spekulera ni i 3 år till. Trumpen sitter kvar och när jag kommer hit igen om över 3 år så sitter ni som aspergers och snackar samma gojja ....

Muller...hohoho. Ni är värre än FI. Ni är värre än UFO-nördar, ni är värre än Jehovas!

Tror ni på allvar att han blir avsatt för ryssgrejen?? finns inte en chans i helvetet.

Trumpen kommer sitta kvar hela tiden, och kanske mer.
Senast redigerad av peheis666 2017-08-04 kl. 21:40.
2017-08-04, 21:35
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du vill med andra ord ha en diktator. Det medger inte den amerikanska konstitutionen.
Då måste Trump avskaffa även den.
Det blir nog alltför mycket jobb för latoxen.

Nej, det vill jag inte. Men jag vill inte ha en senat som hela tiden inte går folkets intressen.
2017-08-04, 21:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vad ni bråkar om vad som händer i USA. Vi bor väl i Sverige för sjutton gubbar. För mig har Trump redan uppfyllt mina önskningar: att sätta P för CIA:s orättfärdiga proxykrig i Syrien. Jag kan bara önska honom lycka till med USA:s inrikespolitik.

Men det fattas mer också. Mur? Låta Ryssland få Syrien? ObamaCare? Kasta ut massa invandrare?

Mycket av jobben är inte klara! Jag vill ha mer! Jag vill att Trump ska vara en stark ledare där politikerna tillber Trump.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in