2017-08-04, 18:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Alltså t r o r:

Iran medverkar inte eftersom de är rasister och inte erkänner hans medborgarskap såsom afghan.

Afghanistan anser att han är iransk medborgare.

Säkerheten i Afghanistan kommer f ö att vara för låg för utvisning dit.

Mera spekulativt: han bedöms av sin släkt på religiösa grunder ha begått en dödssynd, vilket av svenska myndigheter ses som en hotbild.

Ren gissning: om han inte kan utvisas vid slutligt avtjänat straff, så kan han aldrig utvisas (någon i tråden redde ut de här Moment 22-lagarna). Han kan inte heller få påbackning med återtagande av straffrabatten, eftersom rabatten bygger på presumerad utvisning.

Mina fördomar: av ovanstående skäl kommer det anses föreligga grund för PUT.

Intressant. Tja, vi får se. Låter väl inte omöjligt ändå att utvisa till Iran men andra förhållanden runtomkring kan kanske ställa till det.

Men hans familj skickade ju honom hit (möjlig dödssynd?) så då får de väl grunna på om de kan omvärdera sina dödssyndssyner.
Citera
2017-08-04, 19:08
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tar Eskilstuna-syndromet varje dag veckan, men det verkar som om de är fler än Arbogaborna och kanske opponerar sig. Dessutom kanske de tycker att Arboga inte har så mycket annat brösta sig för.

Men jag har inget emot "Eskilstuna-syndromet". Det vore ju hederligare mot det unga kronvittnet, för vilket Eskilstuna borde kunna känna stolthet.
Det är ju lite sorgligt för lilla Arboga att bli ökänt pga dessa två kvinnliga mördarpsykopater.
Kanske rubriksättarna tänker: "Arboga är ju redan kört, alla tänker bara på Arbogamorden så vi kan ju lika gärna kalla Möllerskan för Arbogakvinnan så slipper fler små hålor få det hemska ryktet".

De har nog inget val där i Arboga. Kan ju inte direkt gå "man ur huse" och demonstrera mot den orättvisa mordmobbingen mot orten.

Kunde då bli ungefär såna här vädjande plakat:

Mördar-Johanna hör ej till vår lilla ort.
Allt är svineri som hon gjort.
Vi skäms över att sammankopplas med henne.
Hon som tror att hon är intressant för varje svenne.
Detta måste få ett slut.
På det vill vi alla lägga allt vårt krut.
Hon kommer ju ej från oss.
Från en annan planet är hon, förstås.
Där mörkret och girigheten är ständig gäst.
Snälla, befria oss från henne som är pest.
Citera
2017-08-04, 19:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
(..) så måste den nye advokaten också få JM att vara diskret (..)
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Eller hur?
Bara att får tyst på Johanna kommer ju att kräva en nästan omänsklig arbetsinsats (..)
Hahahahahaha. Lånar snarlikt ordval via Lonnrot:
Hennes existens är en försvårande omständighet.
Citera
2017-08-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsFold
För att se diskussionen utifrån vad poliserna utrett så har vi T*ve som man har plockat ihop en del lösryckta citat från,
Vilka lösryckta citat tänker du på?

Citat:
liksom JB och DB vilka man helt utan fog, lösryckt och delvis ljuger om när man pressar JJ, JB och DB.

Vad menar du mer exakt?

Citat:
T*ve har i sin tur suttit och skvallrat med Amanda på sjukhuset och tillika med DB.

Var hittar du den informationen?

Citat:
Det finns inte ett uns av bevisning utan polisen skapar motsägelser utifrån rena lögner i sina förhör. Det är en misstanke mot dessa tre som helt saknar grund, endast viskningslek och skvaller de mellan.

Vad bygger du detta på?

Citat:
MR tänker jag inte ens kommentera då han läst sig till allt i slaskpressen, han saknar all trovärdighet såvida inte tshirt och inspelning kommer fram i ett nafs men det är ingen som tror.

Här är jag med bättre.
Senast redigerad av Refraktor 2017-08-04 kl. 20:22.
Citera
2017-08-04, 20:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes advokat får ensam köra racet mot alla andra, inklusive JM, där hon själv är det största hotet, den svåraste motståndaren ever.

Frivillig till uppdraget?

Inger Rönnbäck är ju van att köra sitt eget race, utan att låta sig påverkas allt för mycket av klienten. Med egenkomponerade alternativscenarion och respektlöshet inför offer, deras anhöriga, mot polis och åklagare - låter lite som JM-style, kan det vara nåt?

Nej, just det. Hon är ju kvinna och det var ju tydligen det som var problemet med AH.
Enligt JM - fancluben.
Nu med bara en medlem.

Får se då vilken advokat det kommer att bli, så småningom.
Kanske JM redan påbörjat massutskick av handskrivna brev till några kändisadvokater.
Med förklaringar, tankekartor, mordplatsskisser, hypoteser.
Där det tydligt framgår att hon är helt oskyldig för hon pallar inte ens att kolla på film där det är våldsamheter med. Och så var det det där med den akuta nattblindheten, eller hur det nu var.
Citera
2017-08-04, 20:22
Medlem
Va tvungen att göra ett test på sovande sambon Ang teorin att Aki låg i en sovsäck, jag tog helt sonika bara tag i bäddmadrassen och virade/rullade in henne och innan hon vaknade satt hon som i ett skruvstäd. Då va hon nykter och sovit nära 10 timmar så de va ändå dax att vakna, om nån undrar så blev hon inte glad.
Men kan säga att det varit lätt att ställt hon på huvudet i typ en diskbalja/slakteriback med vatten i, tror det ligger nära så det gått till då aki mördades..
Nysarn svamlar som alltid, kisselallger kan inte försvinna pga utan snarare kunde det tillförts men nu va de bara så att det inte fanns några kiselallger i Aki vilket gör att han inte kunde ha drunknat där han hittades.
Citera
2017-08-04, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Va tvungen att göra ett test på sovande sambon Ang teorin att Aki låg i en sovsäck, jag tog helt sonika bara tag i bäddmadrassen och virade/rullade in henne och innan hon vaknade satt hon som i ett skruvstäd. Då va hon nykter och sovit nära 10 timmar så de va ändå dax att vakna, om nån undrar så blev hon inte glad.
Men kan säga att det varit lätt att ställt hon på huvudet i typ en diskbalja/slakteriback med vatten i, tror det ligger nära så det gått till då aki mördades..
Nysarn svamlar som alltid, kisselallger kan inte försvinna pga utan snarare kunde det tillförts men nu va de bara så att det inte fanns några kiselallger i Aki vilket gör att han inte kunde ha drunknat där han hittades.

Staackars sambon...
Citera
2017-08-04, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Staackars sambon...

Va ändå dax för frukost som jag ordnat innan testet som hon klarade helt oskadd😊
Citera
2017-08-04, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ja, det kan ju inte vara helt lätt att påvisa några som helst förmildrande omständigheter om Johanna inte förses med munkavle men det är väl inte tillåtet i rättssalen.

Fan vet hur det ska läggas upp av den nye advokaten, vi får väl höra om upplägget vad det lider men åtminstone när det gäller GM och AM så är läget som det är.
Citera
2017-08-04, 21:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Hoppas sambon samtyckte till att vara försökskanin, annars är det möjligen en straffbar gärning...
Hur som helst så tackar vi er båda för det mycket intressanta resultatet.
Det visar ju att både bäddmadrass och sovsäck är bra sätt att immobilisera en sovande och förhindra skador på kroppen. Skulle vara intressant att höra om AM saknade någon bäddmadrass eller sovsäck när de röjde ur Granliden för försäljning. Rimligen borde dessa ha blivit blöta.
Citera
2017-08-04, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Var du inte bekymrad då du skulle släppa loss henne? Ett slags morrande där inne?
Hur som haver fick det mig att tänka på vadderat överkast. Det borde heller inte vara största problemet att vira runt en dyngfull person. Det lär handla om att få armarna på insidan så han inte kan värja sig.
Det kommer högst troligt bara grymta lite och vilja somna om, kanske tycker det blir deilig og litt koselig da.

I skrivande stund vill jag påminna (andra skeptiker) om hennes mor för att återgå till allvar. Hon var inte i närheten av den promillehalten, nåt runt 0.10 om jag inte minns fel. Hon trodde först att GM knuffade på henne för att hon snarkade - då hade MR huggit maken i sängen bredvid med över 20 hugg. GM hade försökt fösa bort MR, försökt ta sig ur sängen och även frågat vad han gör. Sen gav han sig på AM.
Senast redigerad av develi 2017-08-04 kl. 21:10.
Citera
2017-08-04, 21:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Uppmärksam kille där. Jag blinkade och måste ha missat just bäddmadrassvarianten. Den är som klippt och skuren, den tar vi.

Synd på sambon men det tjänade ju ett högre syfte.

Hoppas du inte tvekade för länge innan du släppte henne lös igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in