2017-08-04, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Någon nämnde vid tidigare tillfälle i tråden att han ej har någon kontakt alls med sin familj

Enligt VLT så flytta föräldrarna isär för 20 år sen och han stannade då hos sin mamma men bröt sen kontakten, vilket han även gjort med sin pappa.
Citera
2017-08-04, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Pappan hade han kontakt med. Det var honlm han misshandlade i våras efter hoten mot läkaren. Pappan ville ju inte anmäla, rädd för att förstöra deras relation.
Hoten mot läkarna och detta tyder på att han har dålig impulskontroll. Sannolikt var dådet inte planerat. Kanske råkade bo säga något som fick honom att tappa all fattning?
Citera
2017-08-04, 15:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har läst FA:s målförteckning vid Västmanlands tingsrätt. Han är tilltalad i ett mål där saken är hot mot tjänsteman m.m, så det råder knappast någon tvekan om att han är den anhållne.

2012 avslutades ett mål där han var tilltalad för grovt rattfylleri.
Utdrag ur stämningsansökan om hot mot tjänsteman m.m.

1.1 HOT MOT TJÄNSTEMAN
[FA] har angripit läkaren NN med hot om våld när NN utövat myndighetsutövning som läkare. Det hände den 10 mars 2017 på Servicehälsan, Legeringsgatan 2, Västerås stad. [FA] har därvit uttalat hot att han skulle slå och/eller döda NN.

1.2 OLAGA HOT
[FA] har hotat NN2 och NN3 genom att uttala hot att han skulle slå och/eller döda dem. Det hände den 10 mars 2017 på Servicehälsan, Legeringsgatan 2, Västerås stad. Hotet var sådant att NN2 och NN3 kunde förväntas känna allvarlig rädsla för sin personliga säkerhet.

Jag har anonymiserat namnen.
Citera
2017-08-04, 15:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Utdrag ur stämningsansökan om hot mot tjänsteman m.m.

1.1 HOT MOT TJÄNSTEMAN
[FA] har angripit läkaren NN med hot om våld när NN utövat myndighetsutövning som läkare. Det hände den 10 mars 2017 på Servicehälsan, Legeringsgatan 2, Västerås stad. [FA] har därvit uttalat hot att han skulle slå och/eller döda NN.

1.2 OLAGA HOT
[FA] har hotat NN2 och NN3 genom att uttala hot att han skulle slå och/eller döda dem. Det hände den 10 mars 2017 på Servicehälsan, Legeringsgatan 2, Västerås stad. Hotet var sådant att NN2 och NN3 kunde förväntas känna allvarlig rädsla för sin personliga säkerhet.

Jag har anonymiserat namnen.
Man för anta att det är den utländska läkaren då eftersom FA hade uttryckt rasistiska kommentarer och enligt uppgifter även dragit till med Hitler-hälsningar?
Senast redigerad av Tomato 2017-08-04 kl. 15:56.
Citera
2017-08-04, 16:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag hade en bekant som hade inbokade tider för pissprov angående att få tillbaka körkortet.
Det var iofs närmare 10 år sedan.

E: Det står heller inget på transportstyrelsens hemsida om det.
Det står däremot att man kan vända sig till en vårdcentral och jag tror knappast dom har tid att ringa in folk.
Länk:http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/Trafikmedicin/alkohol-droger-till-portalen/Alkohol-droger-och-lakemedel/

Kan ha varit annat för 10 år sedan. Och ja, dom ringer in folk för proverna, max en dag innan. Däremot måste du själv ta första kontakten med vårdcentral för att starta ärendet.

Såg du det jag klistrade in? Från transportstyrelsen egna regler.
Citera
2017-08-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Men va? Hur tänkt du nu?

Visst fasen är det ett trauma för mannen när någon stormar in så.
Men dom hade nog säkert belägg för sina misstankar. (Som nu verkar vara fel)

Ringa ett samtal till han? Vad skal, dom säga? "Hej, vi misstänker du mördat en kvinna. Kan du komma förbi?"

Han hade ju då säkerligen stuckit. Och då hade vi haft en mördare på flykt.
Nu tog dom det säkra före det osäkra.

Nu visade det sig att han var oskyldig.

Han kan säkert få ersättning av något slag.

Dom gör ju säkerligen ej en insats av detta slag. Om det INTE finns misstanke.
Polisen hade väl också inhämtat information från någon granne som uttryckt att 65åringen
uppträtt oroligt efter ett inbrott. Paranoid-var uttrycket som grannen
använt till polisen. Polisen kanske övertolkade grannens beskrivning, då de inte hade någon kännedom själva om vem 65 åringen var eller hurdan hans känslotillstånd var.
Det kan tyckas som ett övertramp av Polisen, men det tycker inte jag.
Det kommer nog inte heller 65åringen att anse när han piggnat till.
65 åringen har förmodligen logiskt tänkande och när han får distans till det hela, så borde hans tankar vara att mordet på hans vän/bekant är det som ska prioriteras.
Men så klart skulle detta vara ett trauma för vem som helst, som är oskyldig.
Han var ju inte hemma när inbrytningen i hans bostad skedde.
När han nu kommit hem och ser förödelsen så är det så klart svårt.
Han klarar det -för det viktiga är ändå hitta rätt mördare.
Senast redigerad av moshes 2017-08-04 kl. 16:12.
Citera
2017-08-04, 16:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelly
Men va? Hur tänkt du nu?

Visst fasen är det ett trauma för mannen när någon stormar in så.
Men dom hade nog säkert belägg för sina misstankar. (Som nu verkar vara fel)

Ringa ett samtal till han? Vad skal, dom säga? "Hej, vi misstänker du mördat en kvinna. Kan du komma förbi?"

Han hade ju då säkerligen stuckit. Och då hade vi haft en mördare på flykt.
Nu tog dom det säkra före det osäkra.

Nu visade det sig att han var oskyldig.

Han kan säkert få ersättning av något slag.

Dom gör ju säkerligen ej en insats av detta slag. Om det INTE finns misstanke.

Okej kanske inte ringa, det är nog inte smart i så grova fall.

Men kanske lite span för att kolla var han är eller nåt så man slipper skicka insatsstyrkan med automatvapen till honom.

Klart man ska få göra så men då förväntar jag mig att man har bra på fötterna från polisens sida.

Det som jag tycker är katastrof är att man inte ens hade nog för att hålla honom anhållen. Och ändå gjorde man på detta vis.
Citera
2017-08-04, 16:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Polisen hade väl också inhämtat information från någon granne som uttryckt att 65åringen
uppträtt oroligt efter ett inbrott. Paranoid-var uttrycket som grannen
använt till polisen. Polisen kanske övertolkade grannens beskrivning, då de inte hade någon kännedom själva om vem 65 åringen var eller hurdan hans känslotillstånd var.
Det kan tyckas som ett övertramp av Polisen, men det tycker inte jag.
Det kommer nog inte heller 65åringen att anse när han piggnat till.
65 åringen har förmodligen logiskt tänkande och när han får distans till det hela, så borde hans tankar vara att mordet på hans vän/bekant är det som ska prioriteras.
Men så klart skulle detta vara ett trauma för vem som helst, som är oskyldig.
Han var ju inte hemma när inbrytningen i hans bostad skedde.
När han nu kommit hem och ser förödelsen så är det så klart svårt.
Han klarar det -för det viktiga är ändå hitta rätt mördare.

Ja grannen tyckte han var paranoid för han installerade larm efter ett inbrott.

Jag tycker absolut inte man ska få göra såhär mot oskyldiga. Jag hade väl köpt det ifall man haft nog med bevis mot honom för häktning på den högre graden. Men nu kunde man inte ens ha honom anhållen på den lägre graden.
Citera
2017-08-04, 16:27
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
En av anledningarna till att den nu anhållne ska ha blivit vansinnig på läkaren var att det var en kvinnlig läkare. Verkar som han verkligen har en skruv lös, han verkar störd på ett djupare plan. Inte bara vanligt benso-aggressivitet får man förmoda.
Citat:
Kort därpå ska han ha kommit tillbaka och varit arg för att det var en kvinnlig läkare som ringt upp. Han ska ha skrikit ”jag ska döda henne” och ”jag ska döda er alla”.
Citat:
I förhör säger 30-åringen att ”du kan kalla mig psykopat för jag skiter i vad andra tycker och känner ... du kan sätta dit mig för rasistbrott också för jag sa säkert något rasistiskt”.
Han verkar ju sakna alla spärrar!
Citat:
I det yttrande som frivården kom med efter att åtal hade väckts framgår att 30-åringen är arg på myndigheter och har svårigheter att hantera ilska.
Karln har antagligen uppmärksamhetsstörning och drogmissbruk. Han sade ju i samma kriminalvårdsutredning att han hade svårt att sitta still.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/mordmisstankta-30-aringen-tidigare-atalad-for-dodshot
Citera
2017-08-04, 16:38
Medlem
kanelipullas avatar
Vem är GM?
Citera
2017-08-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja grannen tyckte han var paranoid för han installerade larm efter ett inbrott.

Jag tycker absolut inte man ska få göra såhär mot oskyldiga. Jag hade väl köpt det ifall man haft nog med bevis mot honom för häktning på den högre graden. Men nu kunde man inte ens ha honom anhållen på den lägre graden.
Utifrån uppgifterna som kom fram så tolkade nog Polisen -det som att detta var en desperado.
Det kan kanske drabba oss alla nån gång att vi blir oskyldigt utpekade, och hamnar i cell för förhör-men är man oskyldig och det gäller att klara upp ett mord på ens nära-så upplever man det nog lite annorlunda. Han har farit illa, visst - men målet är större- så tror jag att han ser det.
Och kränkt skulle jag nog istället bli av allt som skrivits här i tråden.
Vi ser olika på det här.
Citera
2017-08-04, 16:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Vem är GM?
Det får vi hoppas en domstol kommer fram till runt jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in