2017-08-04, 12:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Så du påstår att det är vanligt med underåriga som har fast inkomst/kapital för att kunna äga en fastighet.

Men snälla för att någon äger en fastighet innebär inte att personen har fast inkomst eller kapital. Jag skrev inte att det är vanligt men däremot är det inte ovanligt. En omyndig kan inte själv ingå ett avtal, alltså de kan inte köpa, överlåta eller sälja osv. Men att de ärvt, fått som gåva är inte alls konstigt.
JAG har inte påstått att 17-åringen äger fastigheten utan det är info vi fått utifrån, sant eller inte vet jag inte
Citera
2017-08-04, 12:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Men snälla för att någon äger en fastighet innebär inte att personen har fast inkomst eller kapital. Jag skrev inte att det är vanligt men däremot är det inte ovanligt. En omyndig kan inte själv ingå ett avtal, alltså de kan inte köpa, överlåta eller sälja osv. Men att de ärvt, fått som gåva är inte alls konstigt.
JAG har inte påstått att 17-åringen äger fastigheten utan det är info vi fått utifrån, sant eller inte vet jag inte

Jo det vet du om du läser alla inlägg som postas i tråden. Jag har styrkt genom en artikel att det är Svenska kyrkans lägergård, sluta tjata om det här nu.

EDIT;

Just nu söker polisen med hund kring Svenska kyrkans egendom. Man tar tipset på allvar, borde inte ta så lång tid innan de hittar ett lik om det finns ett i området.
Citera
2017-08-04, 12:32
Medlem
Hundarna är på plats 👌🏼
Citera
2017-08-04, 12:41
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Hundarna är på plats 👌🏼

Skönt då kanske vi kan få något nytt i dag ,men jag tvivlar
Citera
2017-08-04, 12:41
Medlem
Snubban007s avatar
Tillägg

Patrik har alltså fått en utbetalning på 7000kr i våras... troligtvis en check.. sällan man får stipendie utbetalt till ett konto misstänker jag.. utan borde som sagt fått det på en utbetalning check.. en sån som löses in i vilken butik som helst.

Frågan är ju bara NÄR dessa checkar delades ut. Kanske han hade 7000 på fickan när han klev av i Hallsberg...

Vill man hålla sig undan utan att riskera att hittas så kan man således dumpa sina kläder osv och faktiskt köpa nytt... bla..

http://www.musikkonservatoriet.com/nyhet/stipendieregn-over-konservatorieelever/

Fast såg nu att det stod "i fredags..".. (16/6)
Ja men nästa tanke då.. pengarna kanske då sattes in på konto man meddelat tidigare... när kollades Ps konto sist... vad jag förstått gjordes det i samband med försvinnandet... Men efter? Hmm..
Senast redigerad av Snubban007 2017-08-04 kl. 12:46. Anledning: Tillägg
Citera
2017-08-04, 12:42
Moderator
OYs avatar
Jag har blivit ombedd att posta en iakttagelse då vittnet inte vill posta själv, jag respekterar det. Iakttagelserna är gjorda någon gång i juni månad.

Citat;

Vid två tillfällen har jag sett en person som liknar PL i Åmanska parken i Alingsås. Han gick ensam. Vid första tillfället hade personen ljusa byxor och ett örhänge i ena örat (ett hänge som hängde ner 2-3 cm) och ev. något ljust upptill, osäker på det sistnämnda. Då gick personen i riktning från Stationsgatan, observationen skedde när personen gick förbi Estrads entreer och över en träbro som går från Bryggaregatan 2 till Plangatan.
Andra observationen skedde när personen gick vid Estrad, förbi Harrys och i riktning mot Stationsgatan. Då hade personen mellanmörka jeans och en mörk tröja, tror den var blå eller grå och örhänge i ena örat. Andra observationen skedde 1-7 dagar efter första observationen.
Citera
2017-08-04, 12:47
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Var hittar ni på vilka ställen han är skriven?
Enligt ratsit är han skriven på Hult 116
Enligt hitta.se är han skriven på P.Larsgatan

Hela internet är inte synkat så såhär brukar det se ut när man flyttar.

Är det sökmotorer ni använt för att hitta vem som "äger" fastigheterna eller har ni beställt utdrag från fastighetsregistret på de aktuella adresserna?

Han på Hult 116 är 17 år.
Han på Per Larsgatan är 48 år (enligt Eniro, finns ej på ratsit)
Senast redigerad av Grandpa 2017-08-04 kl. 12:52.
Citera
2017-08-04, 12:53
Moderator
OYs avatar
na.se citat;

Just nu är polisen ute med hundar i skogarna kring S:t Olofs kapell på grund av anmälan om konstig lukt i onsdags. En bil är på plats. Efter klockan 12.30 lämnade polisen platsen. Det polisen har hittat är ett kadaver av ett rådjur.

EDIT;

Citat;

Kadavret ska ha luktat rejält och kan ha varit den lukten som anmäldes om beroende på vinden rapporterar NA:s reporter Jonas Eriksson från platsen. Polisen ska inte ha hittat något annat som ska ha kunnat ge ifrån sig lukten.
Området som polisen sökt av var på en kilometer gånger 500 meter.
Senast redigerad av OY 2017-08-04 kl. 12:56.
Citera
2017-08-04, 12:58
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zippzon
Lysande ! nu är det ju lite lättare att förstå Hällabrotten spåret om nu MPS går efter det eller något annat tips .

Ang liklukten hoppas vi att vi kan bli klokare idag om/när polisen vallat runt med hund

såg en kommentar på NA's fb sida om lukten från en H-bergare

kan ligga nått i det men förmodligen bara rasse snack !

Usch då! "Lukten från en Hallsbergare!"

Ja, spänningen är enorm!
Citera
2017-08-04, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Usch då! "Lukten från en Hallsbergare!"

Ja, spänningen är enorm!
Rådjur. Mer spännande än så var det inte
Citera
2017-08-04, 13:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla

Hetaste spåret är åter Hällabrottet och naturligtvis Ettans spårvagn.

Nu när polisen i Hallsberg har lyckats att få tilldelat sig en likhund vore det kanske smart att ta en sväng kring Hällabrottets alla mytiska vattenhål, han ligger kanske där trots allt.
Citera
2017-08-04, 13:05
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdullakastrulla
Jag fick jämt höra när jag var liten:
-"Finns det hopp, finns det liv"

Nu får man verkligen hoppas att det är så!
Vart sjutton kan han ha tagit vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in