2017-08-03, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Fel person! Hans syster A-K B är gruppchef på SOS Alarm i V-ås och finns på fejjan men han verkar sakna facebook själv.

Japp han verkar tydligen ej finnas med på Fejjan!! Sökt som en galning men utan resultat, ej hittat föräldrarna heller, bara systern
Citera
2017-08-03, 21:36
Medlem
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej ingenting är bekräftat. Enligt AB åtalades han dock i juni för mordhot osv, vilket gör att jag än så länge ställer mig skeptisk till uppgiften att han skulle haft ett jobb och en tjänstebil i tisdags.
Åtalet i juni gällde det mot denna nu mördade skollärarinnan? För i så så fall skulle hon ju haft ett skydd av besöksförbud för MGM.
Citera
2017-08-03, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Åtalet i juni gällde det mot denna nu mördade skollärarinnan? För i så så fall skulle hon ju haft ett skydd av besöksförbud för MGM.

Just ja! För det har väl inte kommit fram vem han mordhotat? Eller det vara kanske den där läkaren eller receptionskvinnan, som inte vågade gå ut förrän hon hörde en bil rivstarta iväg!!
Citera
2017-08-03, 21:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Japp han verkar tydligen ej finnas med på Fejjan!! Sökt som en galning men utan resultat, ej hittat föräldrarna heller, bara systern

Hur kan du hitta systern om du inte vet vem han är av alla FA?
Citera
2017-08-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hur kan du hitta systern om du inte vet vem han är av alla FA?

Någon nämnde i tråden att systern var gruppchef på sos alarm i Västerås, fick träff på google som länkades till yrkesprofil och hennes facebook.
Citera
2017-08-03, 22:11
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Citat:
Just ja! För det har väl inte kommit fram vem han mordhotat? Eller det vara kanske den där läkaren eller receptionskvinnan, som inte vågade gå ut förrän hon hörde en bil rivstarta iväg!!
Jo, det har framkommit. Det var samtliga anställda på en vårdcentral som han mordhotade. Det hade inget som helst att göra med den nu mördade lärarinnan.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-08-03 kl. 22:13.
Citera
2017-08-03, 22:16
Medlem
PW-Gerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej ingenting är bekräftat. Enligt AB åtalades han dock i juni för mordhot osv, vilket gör att jag än så länge ställer mig skeptisk till uppgiften att han skulle haft ett jobb och en tjänstebil i tisdags.

Att han åtalades för en tid sedan behöver väl inte ha något att göra med om han har jobb nu eller ej?

Han kan struntat i att berätta det för sin arbetsgivare. Det kan röra sig om år från det att åtal väcks tills dess att han ska avtjäna sitt straff, förutsatt att han döms.
Citera
2017-08-03, 22:20
Medlem
Tomatos avatar
Jag har inte sett bilderna på ingången där poliserna grep 30-åringen.
Går det att avgöra om det är 5b eller 5c?

Det verkar finnas 5 lägenheter på varje plan, hur är de placerade i huset?
Dörren på bilderna i pressen verkar vara lgh 02 eller 03. Man ser en dörr till vänster, frågan är om det finns en dörr hitom den som vetter ut mot framsidan?

Anledning till undran är att jag inte kan släppa lgh 1202 i 5C
Senast redigerad av Tomato 2017-08-03 kl. 22:22.
Citera
2017-08-03, 22:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag tror att det är bra att polisen tränar i ( det som du kallar) värsta scenariet.
Polisen vet att idag har man att göra med en massa störda våldsmän och inte bara med det gamla små -buset. Det är väl bara bra att de tränar in rutiner tills ...
nästa tillfälle kommer
och då kan det gälla någon av våra närstående som drabbats av en galen mördare.
Polisen blir ofta orättvist kritiserad, i hela detta fallet har polisen hanterat allt ok.
Synd om 60åringen-visst. Men är han oskyldig så kommer han om några dagar att förstå att det är logiskt att just han plockades in som tänkbar mördare,först.
(Han är förmodligen oskyldig och släpptes utan skråmor.
Gripandet gick lugnt till, förhören lugnt osv)
De vidtog åtgärder utifrån den information de fått om 60åringen.

Tror du missförstod mig lite. Jag skrev det inte som kritik, jag tycker också att det är jätte bra att polisen tränar samspel, rutiner mm. Den dagen kommer då de kommer att behöva sin kunskap. Absolut ingen kritik mot polisen
Citera
2017-08-03, 22:21
Medlem
Om det stämmer att A-K B är hans syster så är hennes lillebror Fredrik uppvuxen i Skultuna tillsammans med henne och mamman. Såg aldrig till någon pappa iallafall
Citera
2017-08-03, 22:25
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Någon nämnde i tråden att systern var gruppchef på sos alarm i Västerås, fick träff på google som länkades till yrkesprofil och hennes facebook.

Okej, inget namn att skriva ut här så klart men kan du PM:a mig?
Citera
2017-08-03, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Okej, inget namn att skriva ut här så klart men kan du PM:a mig?

Frågade själv om detta innan, eller ville mest åt MGM och inte systern, de har ju inte med detta att göra & skall ej hängas ut. Vill man får man gräva själv, det gjorde jag och fann rätt person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in