2017-08-05, 17:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han gjorde även Hitler - hälsningar och skrek rasistiska saker, enligt artikeln. Kanhända Flashback förlorat en flitig användare.

Det tror jag inte, du kommer att fortsätta länge till. Han är ju helt klart sjuk och läkaren hade tydligen varnat för att kunde döda.
Citera
2017-08-05, 21:32
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JKDSLNU
Nej närmsta vägen går inte via Ramnäs. Den går när du kör 66:an mot Västerås och efter ett antal km kör du in till vänster mot Slaggårda och kommer sen fram via Skultuna kyrka. Strax innan kyrkan rinner Svartån. Ska du köra via Ramnäs får du köra åt fel håll en bra bit först.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Det går väl alldeles utmärkt att köra 66:an till Litslunda, svänga vänster mot Skultuna kyrka? Jag skulle nog ta den vägen hellre.

Tack för ordet!

Ni har helt rätt, mitt misstag! Länge sen jag bodde i bergslagen!
Citera
2017-08-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det tror jag inte, du kommer att fortsätta länge till. Han är ju helt klart sjuk och läkaren hade tydligen varnat för att kunde döda.
Om hade hetat Mohammed och skrikit allahuakbar medans han hotade läkare och annan vårdpersonal så hade du antagligen inte bedömt honom som sjuk. Jag tror inte att han är sjuk. Han är en ond nazist som hatar kvinnor.
Citera
2017-08-05, 22:21
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Den i dag häktade mannen förnekade brott och krävde att bli frisläppt under förhandlingarna i rätten. Åklagaren säger att bevisningen stärkts ytterligare sedan han greps.
Citat:
På lördagen hölls häktningsförhandlingarna mot 30-åringen i Västmanlands tingsrätt. Mannen förnekar brott och bestred även häktningen.

Efter förhandlingar bakom lyckta dörrar beslutade rätten att 30-åringen ska häktas på sannolika skäl misstänkt för mord.

– Som det ser ut nu så ser bevisläget bra ut. Misstankarna har stärkts, säger kammaråklagare Carin Lantorp.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/30-aring-haktas-misstanks-ha-mordat-kvinna-pa-oppen-gata

Återstår då bara att avskriva 64-åringen från ärendet. De väntar tydligen på vissa provsvar innan de formellt kan avföra honom.

Om det nu är den i dag häktade mannen som är skyldig och det visar sig vara ett vansinnesdåd där GM inte hade någon koppling till BO så får man ju säga att det är ett ruskigt ovanligt typ av brott som inträffade. Om inte 30-åringen varit så självmarkerande innan dådet så kan man undra om snuten ens fått korn på honom.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-08-05 kl. 22:26.
Citera
2017-08-05, 22:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Om hade hetat Mohammed och skrikit allahuakbar medans han hotade läkare och annan vårdpersonal så hade du antagligen inte bedömt honom som sjuk. Jag tror inte att han är sjuk. Han är en ond nazist som hatar kvinnor.

Är det friskt att vara ond och hata kvinnor menar du?
Citera
2017-08-05, 22:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jodå, fast sjukdomen hade kanske haft ett namn. Gärna ett bevis på att är nazist.
Citera
2017-08-05, 22:39
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvision
Vem är människan?! 😱
(FB) Surahammar: Elena Soubbota Åsberg misshandlad till döds på öppen gata, 2017-08-01
Fredrik Andersson

Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
FA begärd häktad: https://minfil.org/rbG0e6ceb0/170804_H_ktningsbeg_ran_Fredrik_Andersson.pdf
Citera
2017-08-06, 00:02
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Kan ju ha gått ganska snabbt så ingen hann ingripa? Några knivhugg t.ex. Jag tror inte det var någon utdragen process...

Om en kniv användes så är det självklart annorlunda. Uppfattade det som att hon blev ihjälslagen.
Citera
2017-08-06, 00:11
Medlem
Verkar vara en väldigt otäck typ. Rätt uppenbart sjuk i huvudet.
Citera
2017-08-06, 03:19
Medlem
Ska bli spännande att se bild på Fredrik.

För flera år sedan umgicks jag med en person som jag fann väldigt märklig. Han åkte runt i en skåpbil och han hette Andersson i efternamn, förnamnet var inte Fredrik utan ett annat enlig honom, men just den namnkombinationen han gav fanns inte på ratsit, enligt honom pga han velat vara anonym på nätet. När jag bad om att se hans körkort hade han glömt det.
Några gånger var vi i en lägenhet som tillhörde hans kompis, men jag noterade att man troligtvis inte beter sig som han gjorde hos sin kompis när lghts-innehavaren är borta, dvs lånar dusch och underkläder av sin kompis och rensar kylskåp m.m.
Lägenheten vi var i låg just på Stentorpsgatan, antingen B eller C.
Han bör vara 30 idag.

Vi slutade umgås pga att han betedde sig märkligt och att jag inte ens hade verifierat ett namn på honom. Men tankarna föll direkt på honom när jag läste var Fredrik hade blivit tagen någonstans.

Om det är Fredrik som utgett sig för att vara någon annan vet jag inte, men...
Citera
2017-08-06, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppen123
Ska bli spännande att se bild på Fredrik.

För flera år sedan umgicks jag med en person som jag fann väldigt märklig. Han åkte runt i en skåpbil och han hette Andersson i efternamn, förnamnet var inte Fredrik utan ett annat enlig honom, men just den namnkombinationen han gav fanns inte på ratsit, enligt honom pga han velat vara anonym på nätet. När jag bad om att se hans körkort hade han glömt det.
Några gånger var vi i en lägenhet som tillhörde hans kompis, men jag noterade att man troligtvis inte beter sig som han gjorde hos sin kompis när lghts-innehavaren är borta, dvs lånar dusch och underkläder av sin kompis och rensar kylskåp m.m.
Lägenheten vi var i låg just på Stentorpsgatan, antingen B eller C.
Han bör vara 30 idag.

Vi slutade umgås pga att han betedde sig märkligt och att jag inte ens hade verifierat ett namn på honom. Men tankarna föll direkt på honom när jag läste var Fredrik hade blivit tagen någonstans.

Om det är Fredrik som utgett sig för att vara någon annan vet jag inte, men...
Det måste varit ett väldigt ovanligt förnamn om du inte hittade någon som hette så? För personen ifråga kunde ju varit skriven var som helst i Sverige så fick du inte upp några träffar alls blir man ju lite nyfiken på vad det var för förnamn.
Citera
2017-08-06, 08:34
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

Du har inte fattat att för vissa är det kulturellt betingat att var hotfull och aggressiv. I andra kulturer som vår är det inte så, utan ett sjukt beteende men kanske ändå inte en sjukdom. Vi utgår ändå från det i vår kultur. Sedan får läkarna utreda det.

När det gäller andra kulturer har vi lärt oss att det är ovanligt att aggressivt sjukt beteende är förknippat med sjukdom. Hajar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in