2017-08-03, 20:55
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Ja, ha varit, men det jobbet blev han av med står det alldeles före din fetning.
Ja sant. Alla idiothantverkare åker ju runt i samma typ av bilar så att det var just en VVS-bil skulle inte jag stirra mig blind på.
Citera
2017-08-03, 20:57
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Snickare? Man ska vara pluskund för och läsa. Stod det något annat matnyttigt? Som AB eller Expressen publicerat?
Det står lite om hans (föredetta enligt honom) missbruk, vad han gör på fritiden om du vill läsa om det?
Citera
2017-08-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Det står lite om hans (föredetta enligt honom) missbruk, vad han gör på fritiden om du vill läsa om det?

Läste att han haft drogproblematik, behövde sömntabletter, höll sig för sig själv, beskrev väl sig som en ensamvarg! Skilda föräldrar sedan 20år, flyttade med Mamman, men ingen kontakt idag osv
Citera
2017-08-03, 21:03
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Läste att han haft drogproblematik, behövde sömntabletter, höll sig för sig själv, beskrev väl sig som en ensamvarg! Skilda föräldrar sedan 20år, flyttade med Mamman, men ingen kontakt idag osv
Ja precis samma i denna artikel. Han är en enstöring enligt egen utsago och gillar tv-spel.
Citat:
Parallellt med förundersökningen har Kriminalvården gjort en personutredning. Där beskriver sig 30-åringen som lite av en enstöring. Han bor i egen lägenhet som han haft i 6-7 år och ägnar fritiden åt att spela TV-spel.
Citat:
30-åringen uppger vidare att han de senaste året inte missbrukat narkotika, men att han gjort det tidigare och att alkoholkonsumtionen inskränker sig till några starköl, en gång i månaden.
Beträffande den psykiska hälsan redogör 30-åringen för att han har svårt att sitta stilla och att han emellanåt blir arg.
Citera
2017-08-03, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det är väl numera snarare regel än undantag att polisen griper första bästa och personen i fråga släpps först då det står utom varje rimligt tvivel att denne inte utfört mordet, alternativt en annan gärningsman dykt upp. Några exempel.

• I det så kallade sommarstugemordet i Arboga på Göran Möller greps och anhölls först den mördades hustru trots att hon själv blivit utsatt för mordförsök och fått många knivhugg.

• En pappa greps och häktades för mord på sin hustru och tre barn i Gårdsten för någon vecka sedan trots att vittnen sett honom på sitt jobb vid tiden för branden. Han släpptes först sedan obduktionen på kvinnan visat att det inte var något mord utan att skadorna var självtillfogade.

• Och nu i detta fall grips och anhålls en man som man vet umgåtts med kvinnan och så släpps han för att man helt plötsligt hittat en ny gärningsman.

Visst har jag förståelse för att polisen snabbt måste gripa människor för att säkra utredningen, men det måste kännas jobbigt för helt oskyldiga människor som kanske mist någon familjemedlem, att bli misstänkta för dådet och få sitt namn utspritt på Flashback och i sociala medier och utpekad som skyldig.

Här spekuleras det vilt ser jag.
Tänk om folk kunde tänka till innan man outar folk till höger å vänster.
Har känt den 65-åriga mannen i fråga i 20+ år och kan bara säga att en lugnare människa finns inte.
Kom inte dragandes med den dom någon publicerade här tidigare om bärandes om något tillhygge eller något annat vapenliknande föremål. Där finns det ngn annan bakomliggande orsak jag ej kommer att gå in på.

Så håll tangentbordet rent från spekulationer och outanden innan kött på benen finns.
Tänk på att folk ska ha ett liv efter ett sånt här äventyr oxå efter att man har suttit i förvar utan ngt som helst bevis för att man är skyldig.

/ kompisen
Citera
2017-08-03, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargfot
Här spekuleras det vilt ser jag.
Tänk om folk kunde tänka till innan man outar folk till höger å vänster.
Har känt den 65-åriga mannen i fråga i 20+ år och kan bara säga att en lugnare människa finns inte.
Kom inte dragandes med den dom någon publicerade här tidigare om bärandes om något tillhygge eller något annat vapenliknande föremål. Där finns det ngn annan bakomliggande orsak jag ej kommer att gå in på.

Så håll tangentbordet rent från spekulationer och outanden innan kött på benen finns.
Tänk på att folk ska ha ett liv efter ett sånt här äventyr oxå efter att man har suttit i förvar utan ngt som helst bevis för att man är skyldig.

/ kompisen

Synd om honom! Hoppas han inte tagit allt för illa vid sig.. Och att han hinner få sörja kvinnan
Citera
2017-08-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Misstänker att insatsstyrkan redan var på plats att antingen var de på helspänn eller så tar de tillfället i akt för att träna värsta scenariet
Jag tror att det är bra att polisen tränar i ( det som du kallar) värsta scenariet.
Polisen vet att idag har man att göra med en massa störda våldsmän och inte bara med det gamla små -buset. Det är väl bara bra att de tränar in rutiner tills ...
nästa tillfälle kommer
och då kan det gälla någon av våra närstående som drabbats av en galen mördare.
Polisen blir ofta orättvist kritiserad, i hela detta fallet har polisen hanterat allt ok.
Synd om 60åringen-visst. Men är han oskyldig så kommer han om några dagar att förstå att det är logiskt att just han plockades in som tänkbar mördare,först.
(Han är förmodligen oskyldig och släpptes utan skråmor.
Gripandet gick lugnt till, förhören lugnt osv)
De vidtog åtgärder utifrån den information de fått om 60åringen.
Senast redigerad av moshes 2017-08-03 kl. 21:18.
Citera
2017-08-03, 21:14
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej ingenting är bekräftat. Enligt AB åtalades han dock i juni för mordhot osv, vilket gör att jag än så länge ställer mig skeptisk till uppgiften att han skulle haft ett jobb och en tjänstebil i tisdags.
Visst är det svårt att läsa i början av tråden där VITTNEN talar om vad det står på bilen MGM kör?
Citera
2017-08-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillhaenKille
Aaaa det äre....Gammelby svenskarna emigrerade dit 1904 å slog sig ned på bördig jordbruksmark öster om Vilnius och utgjorde en enklav som ännu lever kvar. Sossen Laila Freivalds föräldrar växte upp där.
Lite fel fakta där....
Gammalsvenskby ligger med lite god vilja öster om Vilnius ja....närmare bestämt strax norr om Krim-halvön i Ukraina!
1781 tvångsförflyttades ättlingar till svenska bönder från Dagö till Ukraina, där de grundade Gammalsvenskby.
Senast redigerad av brus-nilsson 2017-08-03 kl. 21:25.
Citera
2017-08-03, 21:21
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Ser att VVS-spåret lever vidare. Han ska dock ha varit snickare enligt VLT:
http://www.vlt.se/vastmanland/surahammar/den-misstankte-30-aringen-tidigare-atalad-for-dodshot-jag-ska-sla-ihjal-er-allihopa

Jag undrar om han är Västeråsare från början eller flyttat hit från Sohlman med tanke på att han blivit av med jobbet i huvudstaden efter sin rattfylla.

Finns en FA på fejjan som bor i vås men som är född i sthlm.
Han ser lite ut som en strulpelle
Citera
2017-08-03, 21:26
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag undrar om han är Västeråsare från början eller flyttat hit från Sohlman med tanke på att han blivit av med jobbet i huvudstaden efter sin rattfylla.

Finns en FA på fejjan som bor i vås men som är född i sthlm.
Han ser lite ut som en strulpelle
Fel person! Hans syster A-K B är gruppchef på SOS Alarm i V-ås och finns på fejjan men han verkar sakna facebook själv.
Citera
2017-08-03, 21:30
Medlem
Står att systern är från Nyköping, men bor i E-tuna nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här