2017-08-03, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vem som helst som var i närheten när mordet skedde kan ha fått blodspår på sig inte minst på sina skosulor spår som de sedan fört med sig in i bilen. Jag undrar om mordvapnet - vad det än var - har hittats.

Jag med!
Stickvapen kan ju vara allt från kniv till skruvmejsel
Citera
2017-08-03, 20:32
Medlem
Citat:
Jag såg det nu. Jag förstår inte hur den här typen av person, en psyksjuk galning som hotat läkare och gått bärsärka offentligt osv ens fått behålla ett jobb än mindre sitt körkort och sin tjänstebil. Ju fler artiklar i media jag läser desto mindre begriper jag av den här historien. Och om han nu stuckit BO med kniv, varför skulle det finnas blodspår från BO i hans tjänstebil. Han stack väl ned henne på gatan och inte i sin bil?
Men efter attacken så tog han sig förmodligen snabbt in i bilen-och körde därifrån därav blodspåren.
Han har säkerligen blodbesudlingar på sina kläder ocks- om han nu inte hunnit elda upp plaggen.
Är han skyldig så finns bevisen, där kvar.
Citera
2017-08-03, 20:36
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Jag såg det nu. Jag förstår inte hur den här typen av person, en psyksjuk galning som hotat läkare och gått bärsärka offentligt osv ens fått behålla ett jobb än mindre sitt körkort och sin tjänstebil. Ju fler artiklar i media jag läser desto mindre begriper jag av den här historien. Och om han nu stuckit BO med kniv, varför skulle det finnas blodspår från BO i hans tjänstebil. Han stack väl ned henne på gatan och inte i sin bil?

Stackars tidigare kunder till denna VVS firma som har haft denna galning hemma
Citera
2017-08-03, 20:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luciiifer
Aftonblaskan och Kexpressen skriver det.

Men det mest komiska i det hela är väl ändå att man griper in med en instatsstyrka mot en gammal farbror som om det vore en halvtaskig Beckfilm.
Medans man går in och hämtar en psyksjuk galning i 30 års åldern som om ingenting hade hänt.

Misstänker att insatsstyrkan redan var på plats att antingen var de på helspänn eller så tar de tillfället i akt för att träna värsta scenariet
Citera
2017-08-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Stackars tidigare kunder till denna VVS firma som har haft denna galning hemma

Är det bekräftat att det var en vvs firma? Vet man vilken isf?
Citera
2017-08-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luciiifer
Aftonblaskan och Kexpressen skriver det.

Men det mest komiska i det hela är väl ändå att man griper in med en instatsstyrka mot en gammal farbror som om det vore en halvtaskig Beckfilm.
Medans man går in och hämtar en psyksjuk galning i 30 års åldern som om ingenting hade hänt.
Den där "gamle farbrorn" visade sig ha utseende som en 30åring- ansåg många.
Han uppfattades´så av de som känner honom de ansåg minsann inte att han var en gammal-rullators- gubbe, alls.
Han anses också ha mördarfrilla-alltså så låntg från gammal utsliten gubbe man kan komma.
Dessutom hade han ertappats med kniv- och en knölpåk- nåja en påk i alla fall.
Citera
2017-08-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Fast om han hade benso på recept så kan han ju käka hur mycket illegala tabletter han vill, eller? De mäter väl inte halterna på drogtest? Snarare endast förekomst. Om du har en giltig anledning att ha benso i systemet så kan man ju köpa mer piller på gatan/nätet. Det märks väl ej på pissproven?
Naturligtvis är det så.

(Om han varit inlagd för abstinens har han med all säkerhet behandlats med Oxascand på schema.)
Citera
2017-08-03, 20:48
Medlem
Badios avatar
Ser att VVS-spåret lever vidare. Han ska dock ha varit snickare enligt VLT:
Citat:
Bakgrunden till detta var att han 2012, i samband med rattfylleridomen, blev av med körkortet. Det resulterade i sin tur att han blev av med jobbet som snickare i Stockholm. Men 30-åringen har sedan dess skött sina åtaganden vad gäller att lämna prover hos vårdcentralen och han hade nu fått tillbaka sitt körkort.
Efter en kontrovers med såväl vårdcentralen som Transportstyrelsen tappade 30-åringen fattning vid ett besök på vårdinrättningen i mars i år. Han ska ha hotat att slå ihjäl inte bara den undersökande läkaren utan alla i personalen på vårdcentralen. Polis tillkallades efter att 30-åringen bland annat uppges ha skrikit "Jag ska slå ihjäl er allihopa era jävlar".
http://www.vlt.se/vastmanland/surahammar/den-misstankte-30-aringen-tidigare-atalad-for-dodshot-jag-ska-sla-ihjal-er-allihopa
Citera
2017-08-03, 20:49
Medlem
Det går hur bra som helst att köra bil utan körkort. Bilen behöver för övrigt inte vara försäkrad, besiktigad eller skattad. Lyckas man bara stjäla soppa till den så. Mitt tips är att GM varken hade jobb eller tjänstebil. Däremot läste jag tidigt "den bil han hade tillgång till". Finns många sätt att få tillgång till en bil.
Citera
2017-08-03, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyfiken91
Är det bekräftat att det var en vvs firma? Vet man vilken isf?
Nej ingenting är bekräftat. Enligt AB åtalades han dock i juni för mordhot osv, vilket gör att jag än så länge ställer mig skeptisk till uppgiften att han skulle haft ett jobb och en tjänstebil i tisdags.
Citera
2017-08-03, 20:50
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
http://www.vlt.se/vastmanland/surahammar/den-misstankte-30-aringen-tidigare-atalad-for-dodshot-jag-ska-sla-ihjal-er-allihopa
Ja, ha varit, men det jobbet blev han av med står det alldeles före din fetning.
Citera
2017-08-03, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badio

Snickare? Man ska vara pluskund för och läsa. Stod det något annat matnyttigt? Som AB eller Expressen publicerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in