2017-08-03, 17:57
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Att skrota en bil betyder inte att den avgregistreras och omedelbart försvinner. Hade en bilskrot på 90-talet fått in en lite nyare bil i hyggligt skick, hade den blivit stående i många år innan pressning eller sålt vidar till en ny ägare.

Så är det, alla bilar försvinner absolut inte på direkten! Bättre bilar kan stå kvar i många år och deras delar säljs begagnade. Hoppas att polisen gjorde allt 1998 för att försöka hitta eventuella rester av bilen.
Citera
2017-08-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fundersammy
Tänkt lite på det med BW.
När frågor ställdes till Pernilla W, då hon dementerade vissa personer som "Pilot", frågade någon om just B.W?

Det där med att "aldrig blivit nämnd i tråden" behöver ju inte vara sant. Eller?

Jag förstår verkligen inte varför inte BW.s iakttagelser togs upp i programserien. Kan någon kunnig svara på mina frågor?

Känns förövrigt som mycket pekar på denne KM, om det nu ligger sanning i senaste veckornas uppgifter.

Kanske BW kan kvala in på delad första plats som pilot?
Hans iakttagelser och uppgifter vid kontakten med Helena, tillförde inte utredningen något enlig PW!
Lite underligt kan tyckas. Om han är pilot då förstår jag läget att inte ta med honom i serien.
Eller så har han bett att inte bli omnämnd. Eftersom han är vän med de berörda och att de som höll i serien inte är opartiska, då respekterades önskemålet.
Eller vad tror ni ?
Citera
2017-08-03, 17:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag kan inte hjälpa till med just systrarnas bil, men den bilen som killarna på Hällristningsvägen såg var ljus i färgen (troligen vit) och hade typ ett sluttande, "avhugget" bakparti. Om man googlar på Nissan Micra av typ 1988 eller 1990 års modell så skulle den modellen möjligen kunna passa in.

Ja, Nissan Micra är en halvkombi vilket betyder att den har en stor lucka baktill, men Micra är en väldigt liten bil. Och det fotot på en vit bil som finns på Radio Skaraborgs sida (tror jag det var) visar definitivt inte en Nissan Micra.

Det måste vara en större halvkombi/hatchback om nu fotot visar en korrekt bild.
Citera
2017-08-03, 18:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, Nissan Micra är en halvkombi vilket betyder att den har en stor lucka baktill, men Micra är en väldigt liten bil. Och det fotot på en vit bil som finns på Radio Skaraborgs sida (tror jag det var) visar definitivt inte en Nissan Micra.

Det måste vara en större halvkombi/hatchback om nu fotot visar en korrekt bild.

Jo, jag vet. Frågan är bara om bilen som Radio Skaraborg visade upp i fotomontaget är en som liknar den som "killarna" beskrev, eller om Radio Skaraborg typ "bara tog en lämplig, tidstypisk bil ur högen". Jag svarade på ditt inlägg bara för att du i det inlägget hade tankar om att systrarna kanske hade en Nissan Micra - och en Nissan Micra har i alla fall "rätt" bakparti.
Citera
2017-08-03, 18:14
Medlem
Citat:
Lite OT, men idag är det så lätt att få tag i pengar. Vi överöses med låneerbjudanden och kraven för att få lån är inte särskilt högt ställda. Hörde jag ordet lånebubbla?
Sant!
Vem erbjuder sig att åka upp till en bunker i Kumla och sätta sig och leta!?? Jag avstår! Vi kanske kan fråga systrarna direkt! Någon som känner för det?.. tror inte att det ger något.
Citera
2017-08-03, 18:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Jag såg nu att Karin B:s facebook är tillbaka. För den var väl stängd ett tag? Ville bara upplysa om det.
Citera
2017-08-03, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Jag brukar inte klaga på hur folk skriver. Oftast förstår man texten. Men din text är omöjlig att förstå. Snälla, läs igenom och sätt ut punkter och kommatecken så texten blir läsbar.
Kan vara hålla med dig tyvärr . 😂
Citera
2017-08-03, 18:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag kan inte hjälpa till med just systrarnas bil, men den bilen som killarna på Hällristningsvägen såg var ljus i färgen (troligen vit) och hade typ ett sluttande, "avhugget" bakparti. Om man googlar på Nissan Micra av typ 1988 eller 1990 års modell så skulle den modellen möjligen kunna passa in.

Nissan Micra började säljas -83, jag tycker nog att alla modeller mellan åren 1983-1991 kan passa in på beskrivningen eftersom det är inte är någon större skillnad på årsmodellerna.
Citera
2017-08-03, 18:50
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nissan Micra började säljas -83, jag tycker nog att alla modeller mellan åren 1983-1991 kan passa in på beskrivningen eftersom det är inte är någon större skillnad på årsmodellerna.

Så är det: Det hände inte mycket mellan 1983 och fram till 1991/1992.
Citera
2017-08-03, 18:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag tänker att man kanske behöver kolla på en äldre modell, bilen ska ha skrotats innan 1998, inte skrotar du en så ny bil? I så fall känns det verkligen misstänksamt.

Om man har fraktat ett lik i bilen så kanske man blir riktigt nojig när man plötsligt inser att polisen är en på spåren... Tipset från "brovittnet" hade hittats och KM kallades med anledning av detta in på förhör 1998 (vet man verkligen med säkerhet att bilen skrotades innan 1998?). Annars finns det ju en möjlighet att det är polisens ökade misstankar som är orsaken till att bilen skrotades, antingen strax innan förhöret eller kanske mer troligt, direkt efter förhöret, när han blev varse att ett vittne hade sett honom tillsammans med HA på Marieholmsbron. Plötsligt var KM en av de huvudmisstänkta i utredningen, säkrast då att göra sig av med bilen som ev. skulle kunna binda honom till mordet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-03 kl. 19:13.
Citera
2017-08-03, 19:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om man har fraktat ett lik i bilen så kanske man blir riktigt nojig när man plötsligt inser att polisen är en på spåren... Tipset från "brovittnet" hade hittats och KM kallades med anledning av detta in på förhör 1998 (vet man verkligen med säkerhet att bilen skrotades innan 1998?). Annars finns det ju en möjlighet att det är polisens ökade misstankar som är orsaken till att bilen skrotades, antingen strax innan förhöret eller kanske mer troligt, direkt efter förhöret, när han blev varse att ett vittne hade sett honom tillsammans med HA på Marieholmsbron. Plötsligt var KM en av de huvudmisstänkta i utredningen, säkrast då att göra sig av med bilen som ev. skulle kunna binda honom till mordet.

Jag håller med dig, och det därför som jag tidigare idag ställde frågan om att det skulle vara mycket intressant att få veta exakt när bilen skrotades, eftersom skrotningsdatumet skulle kunna ge värdefull information om Kl*s är "pilotmannen".
Citera
2017-08-03, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Sant!
Vem erbjuder sig att åka upp till en bunker i Kumla och sätta sig och leta!?? Jag avstår! Vi kanske kan fråga systrarna direkt! Någon som känner för det?.. tror inte att det ger något.

bunker i Kumla, why not. Jag får fundera på saken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in