Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Ok, planerande men impulsiv i sitt agerande, är det mer lämpligt tycker du?
Ingen framförhållning utan kör så det ryker, går det så går det känns det mer som, och javisst mordet på GM och mordförsöket på AM är ju lagt till det tillfälle som var mest gynnsamt för förövarna så där var det ju en plan bakom i alla fall.
Och du har helt rätt med facit i hand så är det rent obegripligt hur fan det inte blev en FU på A*i,s död.
Jag är benhård på den biten för det påverkar påföljdsfrågan. Det handlar om begreppet "försvårande omständigheter."
Impulsbrott är nåt helt annat i stundens ögonblick.
I ett planerat förlopp kan det tillstöta saker som skyndar på det hela, att det riskerar bli ett hafsverk. Yttre omständigheter som den planerande inte kan påverka.
Förutom detta bearbetar hon MR friskt, uppenbart samma tjöt som vid andra stämplingar.
Fortsättningsvis ser jag en blodröd tråd mellan morden om Granliden är huvudmotiv (även om det faller inom ramen ekonomiskt motiv på sikt vare sig det gäller kommande arv eller lukrativ verksamhet inom flyktingbranschen). Därav anser jag hur tossig hon än framstår att detta är nåt hon suktat över en längre tid i sin narcissistiska bubbla.