2017-08-03, 17:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Blev full i skratt mitt i det groteska för jag såg en snopen JM framför mig som vill utveckla ett epicentrum, en hondjävuls matrix, ett slags flyktingimperium ... men riskerar hamna i en husbil.

Finns alltid en risk att hamna i husbil!

De djärva synteser och dristiga tankediagonaler som detta ämne ofta kräver, ställer stora krav på ansiktsmusklerna ibland.

JM:ar kräva dessa rycken.
Citera
2017-08-03, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Nja... Det har inte fastställts att han inte är över 21.

Det har fastställts att han är över 18.
Det har inte kunnat fastställas om han är över eller under 21.
RMVs undersökning bevisar inte att MR är över 21.
Han kan vara 25, men det kan inte bevisas utgående från RMVs undersökning.

Om inga nya bevis framkommer, som t.ex. födelsebevis, om han "vet var han är född", så tror jag att tingsrätten kommer att gå på den inlämnade handlingen som säger att han var 20 vid mord och mordförsök.

De medicinska metoderna att bestämma ålder är naturligtvis behäftade med osäkerhet. Experterna talar om ett åldersintervall. Kan du möjligen rota fram en mera vetenskaplig kvalificering med konfidensnivåer och fördelningsfunktion ? Det vore ju intressant att kunna säga att MR med sannolikheten p var minderårig vid brottets begående eller liknande.
Citera
2017-08-03, 17:22
Medlem
Reimers avatar
Lite citat från Expressen om LGWP,s tankar om hur det kommer att dömas angående Rajabi.

Citat:
Nu – på torsdagen – har svaren från testerna vid Rättsmedicinalverket lämnats in till Västmanlands tingsrätt. Resultatet visar att allt talar för att han är "18 år eller äldre" men resultatet "tillåter ingen slutsats huruvida han är över eller under 21 år".

Polisprofessor Leif GW Persson tror därmed att domstolen inte kommer att komma fram till att han är 21 år eller äldre, vilket krävs för att dömas till livstids fängelse.

– Inte om man har är ett sådant utlåtande. Det vanliga är att är det osäkert så väljer man den mildare varianten. Domstolen kommer nog att säga som så att eftersom det inte finns någon enkel och entydig bevisning på att han skulle vara 21 år, säger Leif GW Persson.

Men det kan ändå bli ett långt fängelsestraff för Mohammad Rajabi.

– Det talar för att han får ett tidsbestämt straff på kanske tio år.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/svaren-i-sista-stund-om-rajabis-alder/
Citera
2017-08-03, 17:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Manipulativ och störd så ända in i helvete men det är hennes brist på planering som skickat henne till sitt kommande livstidsstraff, jag tror ju att det mesta skett på ren impuls egentligen, uppfinningsrik men utan en egentlig strategi för hur hela kedjan ska kunna hålla.

Nåväl, nu kommer det att bli väldigt intressant med hur domen kommer att formuleras, domskäl kan vara nog så giftiga och verkansfulla när en dom ska försvaras av åklagare.
Jag ser inte minsta impuls över det hela - jag ser instrumentellt agerande. Det samma anges i RPU.
Hon ser till att de mördas vid en tidpunkt hon vet de är där och är som mest sårbara. Hon har bearbetat MR.
Däremot i det stora hela;
Det är bråttom (mord föräldrar) - mäklaren står i farstun. Strategin och planen finns där redan (instrumentellt beteende) - samla ihop miljoner, vänta in belopp och köpa loss Granliden.
Den vind som blåser i seglen gällande Aki ter sig som full storm. Hur detta inte blev en Fu övergår som sagt mitt förstånd med cymbaler som varningsklockor. Manipulativ liten kvinnlig varelse?
Senast redigerad av develi 2017-08-03 kl. 17:32.
Citera
2017-08-03, 17:31
Medlem
Citat:
Lite citat från Expressen om LGWP,s tankar om hur det kommer att dömas angående Rajabi.

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/svaren-i-sista-stund-om-rajabis-alder/

Vore deprimerande om det stannar vid blott 10 år. Ett brutalt överfall med över 40 knivhugg på ett sovande pensionärspar. Gillar GW men här hoppas jag innerligt att han har fel. 14 år hoppas jag det blir! Så blev ju straffen för de med den åldern i Långshyttanmordet och nyss mordet i Uppsala där GM var 20 år, andra tingsrätter men ändå.
Senast redigerad av diva59 2017-08-03 kl. 17:35.
Citera
2017-08-03, 17:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag ser inte minsta impuls över det hela - jag ser instrumentellt agerande. Det samma anges i RPU.
Hon ser till att de mördas vid en tidpunkt hon vet de är där och är som mest sårbara. Hon har bearbetat MR.
Däremot i det stora hela;
Det är bråttom (mord föräldrar) - mäklaren står i farstun. Strategin och planen finns där redan (instrumentellt beteende) - samla ihop miljoner, vänta in belopp och köpa loss Granliden.
Den vind som blåser i seglen gällande Aki ter sig som full storm. Hur detta inte blev en Fu övergår som sagt mitt förstånd med cymbaler som varningsklockor. Manipulativ liten kvinnlig varelse?

Ok, planerande men impulsiv i sitt agerande, är det mer lämpligt tycker du?

Ingen framförhållning utan kör så det ryker, går det så går det känns det mer som, och javisst mordet på GM och mordförsöket på AM är ju lagt till det tillfälle som var mest gynnsamt för förövarna så där var det ju en plan bakom i alla fall.

Och du har helt rätt med facit i hand så är det rent obegripligt hur fan det inte blev en FU på A*i,s död.
Citera
2017-08-03, 17:40
Avslutad
En afghansk våldtäksbastard brutalt mördar en sovande gamling men lyckas lura den svage svensken att han är några år yngre. 10 år och gott uppförande+ 1/3 borta.

Han är nog ute inom 5 år.
Citera
2017-08-03, 17:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Vore deprimerande om det stannar vid blott 10 år. Ett brutalt överfall med över 40 knivhugg på ett sovande pensionärspar. Gillar GW men här hoppas jag innerligt att han har fel. 14 år hoppas jag det blir! Så blev ju straffen för de med den åldern i Långshyttanmordet och nyss mordet i Uppsala där GM var 20 år, andra tingsrätter men ändå.

Ja, jag skulle ju gärna se livstid och verkställighet i Iran för Rajabi men jag får nog nöja mig med max fjorton år tyvärr vilket är åt helvete för litet med tanke på de brott han begått, vi får hålla hoppet levande för åtminstone fjorton år.
Citera
2017-08-03, 17:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok, planerande men impulsiv i sitt agerande, är det mer lämpligt tycker du?

Ingen framförhållning utan kör så det ryker, går det så går det känns det mer som, och javisst mordet på GM och mordförsöket på AM är ju lagt till det tillfälle som var mest gynnsamt för förövarna så där var det ju en plan bakom i alla fall.

Och du har helt rätt med facit i hand så är det rent obegripligt hur fan det inte blev en FU på A*i,s död.

Jag är benhård på den biten för det påverkar påföljdsfrågan. Det handlar om begreppet "försvårande omständigheter."
Impulsbrott är nåt helt annat i stundens ögonblick.

I ett planerat förlopp kan det tillstöta saker som skyndar på det hela, att det riskerar bli ett hafsverk. Yttre omständigheter som den planerande inte kan påverka.
Förutom detta bearbetar hon MR friskt, uppenbart samma tjöt som vid andra stämplingar.

Fortsättningsvis ser jag en blodröd tråd mellan morden om Granliden är huvudmotiv (även om det faller inom ramen ekonomiskt motiv på sikt vare sig det gäller kommande arv eller lukrativ verksamhet inom flyktingbranschen). Därav anser jag hur tossig hon än framstår att detta är nåt hon suktat över en längre tid i sin narcissistiska bubbla.
Senast redigerad av develi 2017-08-03 kl. 17:55.
Citera
2017-08-03, 17:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Jag är benhård på den biten för det påverkar påföljdsfrågan. Det handlar om begreppet "försvårande omständigheter."
Impulsbrott är nåt helt annat i stundens ögonblick.

I ett planerat förlopp kan det tillstöta saker som skyndar på det hela, att det riskerar bli ett hafsverk. Yttre omständigheter som den planerande inte kan påverka.
Förutom detta bearbetar hon MR friskt, uppenbart samma tjöt som vid andra stämplingar.

Fortsättningsvis ser jag en blodröd tråd mellan morden om Granliden är huvudmotiv (även om det faller inom ramen ekonomiskt motiv på sikt vare sig det gäller kommande arv eller lukrativ verksamhet inom flyktingbranchen). Därav anser jag hur tossig hon än framstår att detta är nåt hon suktat över en längre tid i sin narcissitiska bubbla.

Det argumentet böjer jag mig för, varje argument som spikar igen livstidskistan för Johanna Möller godtas som om de vore komna ur den heliga skrift.

Intressant det där med Granliden, vad fan kan ha påverkat henne till att just den platsen var värt det offer som det har blivit av allt.

Obegripligt på ett sätt men kanske fullt logiskt om man tänker som Johanna.
Citera
2017-08-03, 17:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Det argumentet böjer jag mig för, varje argument som spikar igen livstidskistan för Johanna Möller godtas som om de vore komna ur den heliga skrift.

Intressant det där med Granliden, vad fan kan ha påverkat henne till att just den platsen var värt det offer som det har blivit av allt.

Obegripligt på ett sätt men kanske fullt logiskt om man tänker som Johanna.
Tack kära kombattant. Jag fortsätter granskning projekt Granliden för jag funderar som sagt på om en länk blir en stark indicie gällande Aki.
... och vem vet? Kanske det blir dominoeffekt?
För inte fan kan människan som bara väger 60 kg ha lyckats föra ner Aki från gäststugan ensam till sjön, den långa biten?
Senast redigerad av develi 2017-08-03 kl. 18:05.
Citera
2017-08-03, 18:01
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Tack kära kombattant. Jag fortsätter granskning projekt Granliden för jag funderar som sagt på om en länk blir en stark indicie gällande Aki.
... och vem vet? Kanske det blir dominoeffekt?
För inte fan kan människan som bara väger 60 kg ha lyckats föra ner Aki från gäststugan ensam till sjön?

Vill man så kan man, en människa kan uträtta storverk om bara motivationen är den rätta och ville inte Johanna ha sex miljoner för A*i ursprungligen?

Då finns det goda skäl till att en sextiokilos kvinna kan baxa penningpåsen till sjön på egen hand, det var ju sin framtid hon kånkade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in