2017-08-03, 16:08
Medlem
foool13s avatar
Och nu backar den franska ligaföreningen PSG.. en riktig härva det här.

Citat:
BREAKING: FRENCH LEAGUE LFP BACKS PSG

"The LFP is amazed and does not understand the refusal of the Liga to simply accept the payment of the liberatory clause of the player Neymar.

"The LFP asks La Liga to abide by the FIFA rules and its responsibilities.

"The LFP supports Paris Saint-Germain and wishes Neymar to join the Ligue 1 championship.

"The legal services of the LFP are in support and at the disposal of Paris Saint-Germain so that the Neymar contract is approved as soon as possible."
Citera
2017-08-03, 17:04
Medlem
Roibots avatar
Den ecuadorianske anfallaren Felipe Caicedo värvas från Espanyol till Lazio för €2.5m. Han slog igenom som tonåring i Basel innan Svennis värvade honom till Man City under den kortvariga Shinawatra-eran runt 2007-2008. Han misslyckades i PL och blev utlånad till en massa klubbar i Spaniel & Portugal. Spelade även i Ryssland & Förenade Arabemiraterna ett tag.

I Espanyol verkar han ha gjort det helt ok men är ändå lite förvånad att ett topp-10 lag i Serie A väljer att värva en 28-årig anfallare som i genomsnitt (sett över hela karriären) gör mål var fjärde match...

http://www.football-italia.net/107048/official-lazio-sign-caicedo
Senast redigerad av Roibot 2017-08-03 kl. 17:23.
Citera
2017-08-03, 17:11
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Neymar ska alltså få 1 miljard under 5 år efter skatt från PSG om löneuppgifterna som cirkulerar stämmer.

Jo för barca och real är verkligen etiska och fina klubbar. Hur mycket pengar har inte spanska banker supportat real med? Trots att landet gått dåligt ekonomiskt. Barca sitter på en massa smutsiga qatar pengar ( är det inte kul hur barca fansen gnäller på just dessa smutsiga arab pengar när man själva drar in dem). Real var i allra högsta grad med och drog upp lönepriserna. För att inte säga transferpriserna.

Fast kan ändå förstå ancelotti, och även mou som sagt likadant. Om lukaku och pogba är värda 100 m pund så ser jag inga problem med 195 m pund för neymar. Dubbelt så bra som dessa herrar, minst. Eller 4 gånger priset för stones eller walker tex. Tycker inte priset blir lika sjukt då. Men marknaden är sjuk.
Skillnaden är att de är medlemsägda klubbar din fåne, med en styrelse som kan bli ekonomiskt ansvarig vid minsta misskötsel. Viss skillnad mot att ägas av någon pengatvättande oljeapa.
Citera
2017-08-03, 18:19
Medlem
Det märkliga i sammanhanget av girighet, maktspel och astronomiska summor, är att det trotts allt handlar om sport.
Men tydligen så är intresset så pass högt, trotts att fotboll har blivit en medial fars i och utanför planen.
Citera
2017-08-03, 18:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Skillnaden är att de är medlemsägda klubbar din fåne, med en styrelse som kan bli ekonomiskt ansvarig vid minsta misskötsel. Viss skillnad mot att ägas av någon pengatvättande oljeapa.
Förstår jag väl själv vad skillnaden är men du försöker få det och låta som att barca och real är några slags moraliska klubbar som fokuserar på det sportsliga i en fotbollsvärld som blir allt mer pengagalen. Där är båda två i högsta grad inblandade i. Och inte bara med sina egna pengar som ekonomisk doping handlar om utan man sitter och tar pengar från banker i ett land som är i en djup ekonomisk kris som drabbar vanligt folk för att värva för, ja vad var det 2-3 miljarder som real gjorde. Deras lönenivåer är dessutom i samma nivå som övriga lag och där var man med och drog igång allt.

Samma med barca som sitter och skriver shady deals med neymar hans farsa och santos för att kringå spanska staten. Plockar oljepengar från qatar. Roligt så länge man själv var herre på täppen men nu när andra är med och leker är det inte kul längre.

Bayern har jag inte koll på lika bra men kan säkert finnas något smutsigt bakom kulisserna där ochså. Finns inte många i toppfotbollen som kan moralisera över det som pågår. Alla bär ansvar för det.
Citera
2017-08-03, 18:46
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Förstår jag väl själv vad skillnaden är men du försöker få det och låta som att barca och real är några slags moraliska klubbar som fokuserar på det sportsliga i en fotbollsvärld som blir allt mer pengagalen. Där är båda två i högsta grad inblandade i. Och inte bara med sina egna pengar som ekonomisk doping handlar om utan man sitter och tar pengar från banker i ett land som är i en djup ekonomisk kris som drabbar vanligt folk för att värva för, ja vad var det 2-3 miljarder som real gjorde. Deras lönenivåer är dessutom i samma nivå som övriga lag och där var man med och drog igång allt.

Samma med barca som sitter och skriver shady deals med neymar hans farsa och santos för att kringå spanska staten. Plockar oljepengar från qatar. Roligt så länge man själv var herre på täppen men nu när andra är med och leker är det inte kul längre.

Bayern har jag inte koll på lika bra men kan säkert finnas något smutsigt bakom kulisserna där ochså. Finns inte många i toppfotbollen som kan moralisera över det som pågår. Alla bär ansvar för det.
Vad faan yrar du om, var har jag skrivit något om att de skulle vara moraliska? Jag skrev att de inte var dopade i mening att de är klubbar och inte har ägare som skjuter till obegränsat med pengar. Sluta apa dig.
Citera
2017-08-03, 18:51
Medlem
NirvanAs avatar
Nu åkte Neymars representanter direkt till Barcelona och betalade klausulen på Barcas kontor..... så man behöver inte göra det på ligakvarteret då?

Taskig googletranslate
Citat:
The lawyers of the Brazilian went to the offices of the Camp Nou to pay the amount of his clause. The measure comes after LaLiga has not accepted the clause at its headquarters Thursday morning
Citera
2017-08-03, 18:58
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nu åkte Neymars representanter direkt till Barcelona och betalade klausulen på Barcas kontor..... så man behöver inte göra det på ligakvarteret då?

Taskig googletranslate

Det verkar som om det är helt OK..

Citat:
LaLiga: We aren't blocking Neymar's move as he has other ways of paying his clause

Neymar's move to Paris Saint Germain won't be stalled by LaLiga, as the player could make the payment in alternative ways.The Brazilian forward could pay the 222 million euros of the termination clause directly to Barcelona, or otherwise deposit the money to the public notary's office in the name of the Blaugrana entity.

Sources at Spanish football's governing body indicated to MARCA that they won't participate in an operation that violates the financial 'Fair Play.'
http://www.marca.com/en/football/barcelona/2017/08/03/59833a9be5fdeaa7428b4567.html
Citera
2017-08-03, 19:02
Medlem
foool13s avatar
Det här tror jag hade varit en väldigt bra transfer..

Citat:
Marca: Barcelona want Real Sociedad centre-back Inigo Martinez.
Since La Real are not willing to negotiate a transfer, in a similar way to Barcelona's handling of the Neymar situation, the Blaugrana must pay the 32 million euro release clause if they want to sign Martinez.

Har alltid varit imponerad av Inigo. Kanske dags att börja fasa ut Mascherano... har ju fortfarande Pique och Umtiti i mittförsvaret dock, så kanske inte så nödvändig transfer.
Senast redigerad av foool13 2017-08-03 kl. 19:05.
Citera
2017-08-03, 19:08
Medlem
Hunden007s avatar
https://www.fcbarcelona.com/football/first-team/news/2017-2018/fc-barcelona-communique-on-neymar-jr-buyout-clause

barca verkar bekräfta allt.
Citera
2017-08-03, 19:11
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Det här tror jag hade varit en väldigt bra transfer..

Har alltid varit imponerad av Inigo. Kanske dags att börja fasa ut Mascherano... har ju fortfarande Pique och Umtiti i mittförsvaret dock, så kanske inte så nödvändig transfer.

City har/är intresserade utav honom också läste jag för några dagar sen. Läste även att en klubb (som man inte ville nämna) hade lagt ett bud på honom om jag inte är ute på hal is nu..
Citera
2017-08-03, 20:15
Medlem
foool13s avatar
Vilket jävla gäng..

Citat:
Neymar's buyout clause paidNeymar's lawyers went to the Camp Nou to pay his 222 million euro release clause.
Länk bild: http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2017/08/03/15017787378128.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in