2017-08-02, 23:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Personligen tror jag dock att han dumpades från den utskjutande bryggdelen, att han hamnade just där intill bryggan när de försökte välta ner honom i båten för att ta ut honom på sjön och dumpa honom längre ut. Kanske tappade nån taget så att han gled ner i vattnet där intill båten istället?
Det är nog mest troligt, ja, men att han skulle längre ut det tror jag inte.
Här handlar det om försäkringspengar, att hittas snabbt och att hittas öht.
Citera
2017-08-02, 23:11
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack! Ska titta.

Jag har nyligen argumenterat (igen) för att tanken aldrig var att han inte skulle hittas ganska bums.

Vilket inte utesluter att man kanske vile ha it honom några meter till....

En ohittad kropp skulle inte bara leda till försenad försäkringsutbetalning (som andra påpekat först) utan troligen en större sökninsats med betydligt mer människor intresserade av vad som verkligen hade hänt. Helikoptrar etc....
Och kriminalare.

Ja, det har du förstås rätt i, Lönnrot. Kroppen kunde ju absolut inte få försvinna pga de ivrigt inväntade livförsäkringsutbetalningarna!

Jag har inte tänkt lika länge och nyanserat som du och trådens andra regelbundet medverkande så jag har rätt mycket att ta igen när det gäller de bakomliggande motiven runt JM:s agerande och mordplanerande. Ska läsa mer, från trådstarten och framåt, i helgen. Tack till alla här som samlat in så mycket info och gjort så många långa och utmärkta sammanställningar! You rock!
Citera
2017-08-02, 23:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Om hon är störd funderar jag inte över. Ej heller begreppet empatistörd som sådant. Ej heller flacka känslor hos störda personer.
Jag funderar dock över 1. Hur kan nåt så tossigt ha manipulerat folk. 2. Hur kan man vara så absurd utan att fatta det själv.
Med andra ord fascineras jag av begrepp som självbedrägeri, speciellt när det ställs på sin spets som hos JM. Följden blir då hur fan hon bär sig åt för att lura folk. För verbalt eller i skrift imponerar hon då inte.

Pangelius är med LI. Med CD skulle företaget heta Pangea care. Företaget med TC vet jag inte vad det reggades som, det blev inget. JJ skulle vara tolk skrev jag.

Ja, det är snabba ryck vad det än gäller. Företagsam verkar bli arbetsam.

Ok. Tack.

Hon lever nog mycket på "vitesse", på hastighet. Och munläder. Och trycka till folk. Bristen på självinsikt är kanske både orsak och verkan där. Hon övertygar sig själv på kuppen. Till den dan...

Och sen, skit söker skit, eller vad det heter.
Citera
2017-08-02, 23:15
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Teoretiskt kan man väl också knyta honom (sovsäcken) i dragkroken eller bogseröglan och släpa honom ner från stugan med bilen. För att slippa lyfta.

Har du varit inne på bungyjump - ett litet dopp, liiitet för länge - ooopps....
Det har du säkert - släppt hängslena
I Arbogatrakten, inte långt från G-liden finns en alldeles utmärkt brottsplats - inte så den är utmärkt, märkt brottsplats - en får ju ha liiite fatasi....

Efter trevnaden i ICA-butiken och därefter, efter det ödesdigra - det sista hopp som AP fullföljde - så fanns lägligt nog en bil tillgänglig....

https://www.google.se/maps/place/Sturestaden-N%C3%A4stkvarn-H%C3%B6jen,+Arboga/@59.4002278,15.7914488,13z/data=!3m1!4b1!4m12!1m6!3m5!1s0x0:0x2bc0a5d57c9aa79 9!2sICA+Supermarket+Arboga!8m2!3d59.3955522!4d15.8 401092!3m4!1s0x465c27a4a9e7ae9b:0x6eb3396ef3c669ff !8m2!3d59.3973355!4d15.8296465
Citera
2017-08-02, 23:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Ja, det har du förstås rätt i, Lönnrot. Kroppen kunde ju absolut inte få försvinna pga de ivrigt inväntade livförsäkringsutbetalningarna!

Jag har inte tänkt lika länge och nyanserat som du och trådens andra regelbundet medverkande så jag har rätt mycket att ta igen när det gäller de bakomliggande motiven runt JM:s agerande och mordplanerande. Ska läsa mer, från trådstarten och framåt, i helgen. Tack till alla här som samlat in så mycket info och gjort så många långa och utmärkta sammanställningar! You rock!

Mitt bidrag här är blygsamt jämfört med de verkliga hjältarna, men oförtjänt beröm har kraftigare smak...
Citera
2017-08-02, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Klart att hon ville att kroppen skulle hittas bums. Varje minut av ett sökande skulle ju ha fördröjt försäkringspengarna. Girigheten och brådskan gör att det inte blir mer avancerat än så. Var ju knappast så att hon hade tänkt sig ett scenario där han hade dumpats långt ut i vattnet, inte hittats omgående, anmälts försvunnen och så hade både kriminalare, Missing People m.fl kanske till slut trampat omkring i området. Nej, det är inte JM-style.
Nej, Gu bevars om MPS invaderat Granliden, hahahahha. Hon utstrålade ju att de (räddningstjänst, polis) skulle dra därifrån och mörkade om närvaron på stället.
Citera
2017-08-02, 23:26
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
.......
Han får dock varningar att inte starta företag med henne bl.a:
" fan det där, henne ska du hålla dig borta för hon håller på och knullar Afghaner."

Sen skickar hon sms den 14 juli:
"Fick brev från försäkringsbolaget. De betalar inte ut försäkringarna för Aki."
Samt ber honom säga att han hjälpte honom (Aki) med försäkringarna.
"De försöker komma undan" skriver JM. Sen föreslår hon att han ska kontakta IF och säga att de behöver startkapital till företaget. Han svarar att han redan haft kontakt med IF, att det inte vore trovärdigt.
Sen så händer mordet och JM smsar till honom från Thailand:
"ska jag samarbeta med dig så räknar med din hjälp."

Den 10 augusti träffas de på Mac donalds i Strängnäs. Då säger hon att han har ADHD. Han hade nyss kommit hem från en USA-resa och pratade om resan och hon tycker han ska fokusera istället. Han hade visat henne ett foto och JM svarar att du ska inte umgås med svartskalletjejer. Sen ger hon honom reklamblad som ska delas ut samt visitkort.

NU kommer JJ in via ett brev som JM skrivit till Fhl i december.
[märk väl hur hon talar om sin fars mord]

"känns det som mina egna gränser för en människas värde egentligen har.
Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödar varje dag i de länder killarna kommer från."
Akis chef alltså...ringer inga VARNINGSKLOCKOR redan från första samtalet?
Och sen, när hon föreslår att han ska kontakta IF och säga att de "behöver startkapital till företaget", hur sjukt är inte det? Och varför drar han sig inte ur, snabbt som fan?

Det här hon hade sagt om mordet på pappan är nog bland det sjukaste, vidrigaste jag hört:
"Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödar varje dag i de länder killarna kommer från."

Tror hon att folk ska tänka "vafan, ett mord spelar väl ingen roll, tänk på alla flyktingars situation". Liksom rikta fokus på annat. Hur äckligt och empatistört som helst.
Passar sen fint att starta fond till minne av pappan där pengar ska gå till flyktingarna.

Och så framstår Johanna Möller själv som den ultimata rasisten, men pengar på flyktingarna ska hon tjäna och mord, misshandel och andra tjänster ska de utföra. Men, det är väl en tanke bakom det också, att hon vet att dessa flyktingar kommer från områden där dödande och kriminalitet är vardag.
Morduppdrag och annat ter sig inte så omöjligt då.

Jag FATTAR inte hur JM har kunnat få med sig folk, som Akis chef där en period.
Hajar inte normala människor att hon är störd? Räcker ju att höra henne prata mer än två meningar.

PS: Kände knappt igen er här nu när jag loggade in, ser att en par "bytt skepnad" hehe.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-02 kl. 23:40.
Citera
2017-08-02, 23:31
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Jag såg jag skrev upp det ett snäpp.
Maken är rejält packad enligt provsvar, men inte mer än han kan gå.
Oavsett om han vore spik nykter är det så urbota dumt att klockorna stannar att inte ringa, inte gå ut och ropa eller gå ner och kolla.
Fortsättningsvis är hon som änkan från helvetet i hur hon beskriver sin nyss avlidne man i förhör.
Hon måste vara manipulativ via att inte prata i för långa meningar? Eller ha tonvis med hållhakar? Använder kroppspråket? Ser oskyldig ut?
Sett i längre sammanhang (förhör, brev, längre samtal osv) är det väl sällan eller aldrig man ser nån prata så skruvat, det finns ju ingen finess i vissa lägen. Hon vet inte ett dugg hur man ska föra sig, vad som är läge att säga, att inte prata mot sig själv eller skena iväg som hon gör i fablernas värld.

Den uppenbara förklaringen är att hon sedan åtskilliga timmar redan visste att Aki var död. Hon avvaktade bara att de sista arrangemangen, med var Akis prylar fanns, hur bordet på bryggan såg ut och att båten hade petats ut, så att den inte låg förtöjd vid bryggan, var klara. När hon tyckte att allt såg bra ut och hon var redo att ta emot räddningstjänst och polis, så var det bara att ringa sos-alarm.
Tyvärr missar hon så många detaljer så att det blir uppenbart att hon ljuger om vad som hänt.
"– Nu ser jag båten!"
Personer med grandios personlighet brukar nog verka skruvade, men hon är gränsöverskridande även på det området…

Citera
2017-08-03, 00:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Akis chef alltså...ringer inga VARNINGSKLOCKOR redan från första samtalet?
Och sen, när hon föreslår att han ska kontakta IF och säga att de "behöver startkapital till företaget", hur sjukt är inte det? Och varför drar han sig inte ur, snabbt som fan?

Det här hon hade sagt om mordet på pappan är nog bland det sjukaste, vidrigaste jag hört:
"Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödar varje dag i de länder killarna kommer från."

Tror hon att folk ska tänka "vafan, ett mord spelar väl ingen roll, tänk på alla flyktingars situation". Liksom rikta fokus på annat. Hur äckligt och empatistört som helst.
Passar sen fint att starta fond till minne av pappan där pengar ska gå till flyktingarna.

Och så framstår Johanna Möller själv som den ultimata rasisten, men pengar på flyktingarna ska hon tjäna och mord, misshandel och andra tjänster ska de utföra. Men, det är väl en tanke bakom det också, att hon vet att dessa flyktingar kommer från områden där dödande och kriminalitet är vardag.
Morduppdrag och annat ter sig inte så omöjligt då.

Jag FATTAR inte hur JM har kunnat få med sig folk, som Akis chef där en period.
Hajar inte normala människor att hon är störd? Räcker ju att höra henne prata mer än två meningar.

PS: Kände knappt igen er här nu när jag loggade in, ser att en par "bytt skepnad" hehe.
Jamen, hahahahaha, det är ju bjällerklang överallt när man kollar runt henne. Så DÄRFÖR funderar jag ju då på vad hon gör och om det är kroppspråket, hållhakar, ser läcker ut, pippar eller hur fan hon tar sig fram?
Man ser/hör ju hur pantat snacket är. Jag är ärligt bekymrad över företagsverksamheten när man läser hur lösa boliner det är på. Såg nyss ett handskrivet kontrakt - företag - som såg ut som om nåt några pundare skrivit ihop över en holk.

Hon är åt alla håll exakt på samma gång - ena stunden är hon ett slags matrix för alla flyktingar, en sorts urmoder vars smärta hon bär som en atlas på axlarna.
I nästa andetag är de svartskalletjejer, apor och gu' vet vad.
Sen är det mer synd om MR och alla afganer - där är det antalet lidande som anses värre än mordet på sin far.
Hon är så empatistörd att hon skämmer ut andra personlighetsstörda - och då är det illa.
Citat:
Fin va? Tog en selfie.
https://i.ytimg.com/vi/6anbB3nxbXo/hqdefault.jpg
Senast redigerad av develi 2017-08-03 kl. 00:40.
Citera
2017-08-03, 00:20
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Jamen, hahahahaha, det är ju bjällerklang överallt när man kollar runt henne. Så DÄRFÖR funderar jag ju då på vad hon gör och om det är kroppspråket, hållhakar, ser läcker ut, pippar eller hur fan hon tar sig fram?
Man ser/hör ju hur pantat snacket är. Jag är ärligt bekymrad över företagsverksamheten när man läser hur lösa boliner det är på. Såg nyss ett handskrivet kontrakt - företag - som såg ut som om nåt några pundare skrivit ihop över en holk.

Hon är åt alla håll exakt på samma gång - ena stunden är hon ett slags matrix för alla flyktingar, en sorts urmoder vars smärta hon bär som en atlas på axlarna.
I nästa andetag är de svartskalletjejer, apor och gu' vet vad.
Sen är det mer synd om MR och alla afganer - där är det antalet lidande som anses värre än mordet på sin far.
Hon är så empatistörd att hon skämmer ut andra i personlighetsstörda - och då är det illa.
Fin va? Tog en selfie.
https://i.ytimg.com/vi/6anbB3nxbXo/hqdefault.jpg
Mitt fetade.
Svar, när det gäller manliga samrbetspartners: En kombination av pippande, hållhakar och löften om snabba cash.
Svar, när det gäller kvinnliga samarbetspartners: En kombination av löften om snabba cash, att hon väljer ut någon likasinnad - lika pengakåt och nästan lika skrupelfri.
MEN har ändå svårt att förstå!? De som joinar henne kan knappast tillhöra gräddan av intelligenta människor i området.

Måste ju vara så att den lukrativa flyktingbranchen lockar till sig de värsta av de värsta.
Är ett rent helvete att det blivit så. Hoppas att det förbättras något sen JM:s tid, men det handlar ju om så stora förtjänster så inte så svårt att räkna ut vilken typ av människor som dras dit.

Ja, "selfien" är finfin. Eller som de skriver på facebook, "fina du <3"
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-03 kl. 00:27.
Citera
2017-08-03, 01:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Försök sansa ert hat och er avsky så öppet. kanske PM sinsemellan? Det är extrakilon, det är röst, det är utseende, det är fitta, det är promiskiös, det är påhopp på hennes barn ja t o m JBs val av namn på sin son skall det mobbas om. Sen ondgör ni er också på JM för att hon anklagar sina barn för medverkan de barn ni själva hånar i tråden dagar och nätter och förevigt lämnar ut på nätet som skyldiga. Kom med dom utlovade karamellerna ist och fokusera inte så mycket på att göra er "roliga" på andras utseende. Sen skrivs det brev med t media från er där ni angriper pressen för vad dom orsakar familj o barn. Media är 1000 ggr mildare i sina kommentarer än vad ni är. Skärpning ni är pinsamma.
Om jag nu använder mig av JM:s vokabulär och kallar dig för IDIOT så ursäktar du mig väl? Du högaktar ju henne och allt hon presenterat hittills, som brev där hon inleder med att kalla någon för "idiot".

Jag kommenterade hur JM lät när hon ljög om när hon försökte muta häktesvakten, inget annat. Det är faktiskt nästan plågsamt att lyssna på henne. Hon överbetonar vissa ord, pratar som barnspråk - ja, hon låter ungefär som en programledare på Bollibompa som berättar sagor för småbarn, som anpassar rösten, språket och hur hon betonar orden utifrån det.

"Fitta, promiskuös, påhopp på barnen"? Vad fan får du det ifrån? Det är ju bara DU som skriver om det, och du som tog upp hennes pattar också.

Är du seriös när du jämför hur hon kastat sina barn till vargarna med när vi diskuterar fallet på nätet? Hon som försöker få ena dottern att framstå som psykfall och sonen som "otäck" och mördare, den "mamman" försvarar du?
"Hånar och lämnar ut"? Du hittar på, överdriver och feltolkar "mellan raderna".
För att du tror att du blir mer trovärdig då när du i själva verket inte har något att komma med i ditt patetiska, agressiva skygglapps-försvar av den kallblodiga Mördar-Johanna. Är det någon som har kränkt och hängt ut sina barn och svärson, så är det ju hon.
Frågan är varför du låtsas som att du inte förstår det?

Är inte konstigt alls om vi diskuterar om JB är inblandad, eller i vart fall vet hur det gick till - när det gäller Aki-mordet. Är inte så att det är en hemlighet att hon verkar veta mer än hon sagt.

Enligt dig är det tydligen FÖRBJUDET att diskutera JB:s eventuella inblandning. Gör man det så blir du skogstokig, kommer med lögner och personangrepp.
DET är inte lite skumt.
Det är MYCKET skumt.
Skärpning Du pinsamma.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-08-03 kl. 01:36.
Citera
2017-08-03, 01:36
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om du tänker på just liklukt så har jag intrycket att likhundar kan identifiera sådant som de flesta av oss skulle uppfatta som omöjligt. Jag hoppas att JMs gamla Volvo v50 testats med avseende på liklukt.

http://forumbilder.se/FAPCJ/image

Bilden har lagts upp av skribenten Nutter tidigare i tråden. Bilden togs efter att DB (utan körkort och kanske påverkad) kvaddat den, sommaren 2016.

Framför dragkroken ser det ut att sitta rester av rep eller liknande. Undrar vad det kan vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in