Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Intressant! JJ en framtidsman. TCAp med fingrarna i fel syltburk.
Först Big Mama om sin roll gällande flyktingkillarna gällande hemmet som fick stänga ner i Arboga (feb 2016) efter IVO-anmälan:
"Det var fruktansvärt, killarna grät. Dem hade efter flera år på flykt fått en familj. Dem kallade mig mamma o Laura o Adam för sina syskon."
JM kontaktar Akis arbetsgivare TC och frågar om han har några kontakter inom soc i maj 2016.
Han får dock varningar att inte starta företag med henne bl.a:
" fan det där, henne ska du hålla dig borta för hon håller på och knullar Afghaner."
TC till JM:"Eh men du är ju rökt här, du kan ju inte stå in nån styrelse" varav JM sen då svarar
" (..) då fixar jag någon. Och det var första gången jag såg det här namnet, vad nu hennes dotter heter."
Sen skickar hon sms den 14 juli:
"Fick brev från försäkringsbolaget. De betalar inte ut försäkringarna för Aki."
Samt ber honom säga att han hjälpte honom (Aki) med försäkringarna.
"De försöker komma undan" skriver JM. Sen föreslår hon att han ska kontakta IF och säga att de behöver startkapital till företaget. Han svarar att han redan haft kontakt med IF, att det inte vore trovärdigt. Sen fortsätter JM att han då ska säga att det är han som uppmuntrat Aki att teckna försäkring när de gifte sig. Han ber henne fokusera på att de ska tjäna pengar istället.
Sen så händer mordet och JM smsar till honom från Thailand:
"ska jag samarbeta med dig så räknar med din hjälp."
Den 10 augusti träffas de på Mac donalds i Strängnäs. Då säger hon att han har ADHD. Han hade nyss kommit hem från en USA-resa och pratade om resan och hon tycker han ska fokusera istället. Han hade visat henne ett foto och JM svarar att du ska inte umgås med svartskalletjejer. Sen ger hon honom reklamblad som ska delas ut samt visitkort.
NU kommer JJ in via ett brev som JM skrivit till Fhl i december.
[märk väl hur hon talar om sin fars mord]
"Jag startar upp ett företag tillsammans med Julia o Jafar o Tomas C.
Julia ska lära sig via mig och Jafar skulle vara tolk. Han jobbade som tolk åt oss.
I och med den 3/8 förlorade vi alla placering. 16 barn x 1900 x 30 dygn det är mycket pengar. Företaget var till salu, köpare fanns på 3-5 ggr oms/år.
Väldigt mycket pengar. "
Sen fortsätter hon berätta att hon lyssnat på så mycket tragedier som flyktingkillar berättat att det har påverkat hennes gränser gällande människovärde (hon skriver dock som en kratta men andemeningen går inte att missa):
"känns det som mina egna gränser för en människas värde egentligen har.
Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödar varje dag i de länder killarna kommer från."
Med tanke på hennes fond i sin pappas namn så blir det intressant, empatistört resonemang.