2017-08-02, 17:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag syftade på att JM inte vill att den ska flyta iväg och ev locka dit oroliga före lämplig tid, och att den ingår i hennes "hopp-i-land"-scenario, som inte blir ett lika åskådligt vykort om båten inte syns till.

Sen figurerar den i hennes larmsamtal på ett sätt som låter genomtänkt.

Och damen slipper genera sig med att helikopter och större sökinsats inkallas och kroppen inte hittas förrän framme vid lunchtid. Och hembygdsförening o guvet kommer på fötter.

Den här drunkningen är en sak mellan henne och några uniformer.

Jag tror båten ligger förtöjd hela natten.
Det var precis det jag menade! - Och skyddade AP från att synas uppifrån...
Citera
2017-08-02, 17:56
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var precis det jag menade! - Och skyddade AP från att synas uppifrån...

Var det?

Men det finns en liten vits att dölja liket, även om sannolikheten att nån ska gå förbi är minimal.
Citera
2017-08-02, 18:53
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev:

Finner en annan sak märklig.
Anmälan 8/8 kl 14.52 från polis MEH på plats:
"Vid 20:30-tiden gick Johanna upp för att natta barnen. Aki skulle lägga ut fiskenät i vattnet. Vid 22:55 vaknade Johanna till, då hade inte Aki kommit in. Hon skickade ett sms till honom men fick inget svar. Johanna somnade om. När hon vaknade på morgonen hade han inte kommit in."

Polisens primärrapport dödsfall:
"Den avlidne skulle lägga i fiskenät efter kl 20.30 den 7/8-15 enligt makan. Makan hade somnat och på morgonen 8/8-15 hade den avlidne aldrig kommit hem."

Vid namnförtydligande står polis ML. Avrapporterande polismans namnteckning saknas.
Underskrift Gruppchef LR. Jag undrar om den nämna polisen läst igenom detta, en namnteckning ska väl bekräfta ett sorts godkännande att det är korrekt återgivet?

I en jämförelse är det ordval som faller bort från den andra polisens platsrapport. Vad jag menar är att det sammantaget verkar underligt att en maka vet att sin man lägger ut nät från en båt, skickar sms vid 23-tiden, får inget svar och bara somnar om.
Sen står det att han uppges ha druckit 2 öl och lite Baileys enligt JM, att hon inte uppfattade honom som onykter. Men sen inkommer svar rättskemisk analys att han de facto har 1.46 promille och läkaren som konstaterar dödsfallet uppger att han varit död en längre tid.
En halv Bailey's står på bryggan. Är det relevant att tro att han halsat brännvin som storfiskare på förnatten?
Börjar man sen titta på vad det sörjande makan sen säger i förhör 18:e om sin nyss avlidne make ("han var ingen trevlig person", "kvinnomisshandlare","knarkare") samt ljuger att hon kontaktat den nya kvinnan ("narkoman") som inte betydde nåt, bara var en lek:

Ding-dong.

Det du skriver borde varit alarmerande för JM i nästan lika hög grad som när han inte svarade på SMS på morgonen. 07:05 – 08.21 skickar JM fem SMS till Aki utan att få något svar. Det är inte mer anmärkningsvärt för henne än att hon 08:30 kan ringa AB och föreslå att hon kommer ut till Granliden senare på dagen, som om inget hänt. 25 minuter senare "ser hon båten" och ringer därför sos-alarm enligt vad hon uppger i förhör. I samtalet uppger hon först att hon inte ser båten, men senare i samtalet säger hon att "nu ser jag båten".

Sammanfattning
JM ljuger väldigt ofta.

Fredagsmys, förkylning och fylla
Jag undrar om du inte läst för mycket förkylningsinlägg om hur packad Aki var?
Enligt obduktionsprotokoll, både från augusti 2015 och från oktober 2016 var det 1,36‰ i Akis blod. Lite över gränsen för bilkörning på Jersey (1,0‰), men långt under gränsen för gångsvårigheter, som börjar ungefär vid 2‰.
Man kanske ska lägga till att en viss jäsning postmortem ofta höjer alkoholhalten något.

Citera
2017-08-02, 18:59
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Men Fossmo har väl inte suttit några 20 år?

Jag tror hon kommer vara en sådan jävla pain in the ass för allt och alla så alla bara vill bli av med henne. Tror inte hon sitter mer än 15 år effektiv tid.

HC Iversen som Helge Fossmo numer kallar sig dömdes 2004 så han har bara suttit 13 år
Mördar-Johanna kommer garanterat att få livstid även i HR och förhoppningsvis så kommer hon att få sitta minst 15 år

OT dessa kända och dömda mördare som byter namn för att de tror att ingen ska veta vem de är, är lätt skrattretande.
Citera
2017-08-02, 19:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
HC Iversen som Helge Fossmo numer kallar sig dömdes 2004 så han har bara suttit 13 år
Mördar-Johanna kommer garanterat att få livstid även i HR och förhoppningsvis så kommer hon att få sitta minst 15 år

OT dessa kända och dömda mördare som byter namn för att de tror att ingen ska veta vem de är, är lätt skrattretande.

Livstidsdomen kommer att stå sig även i HR gällande mordet på GM och mordförsöket på AM, det som kan komma att ändras är ju tyvärr A*i-delen men jag hoppas att så inte blir fallet med tanke på A*i,s anhöriga som i så fall får leva med den känslan som L*nda Ch*n,s anhöriga måste känna, de är säkra på vad som har hänt men får ingen juridisk rättvisa.
Citera
2017-08-02, 19:33
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk

HC Iversen -- låter som en dansk hockeyförening. Vad var det för fel på Norge?

JM kommer säkert byta också. Vad sägs om Fossmo, det är väl ledigt då? Och känt och färdigt redan innan?

Skulle tro JM byter till något mer värmländskt, eller varför inte finnskogsfinskt?

Skulle passa bra med en slutförvaring nånstans North-by-Northwest Sysslebäck, upp mot norska gränsen, i Finnskogarna. Skulle liksom göra alla glada. Borde finnas ngt avfolkat torp efter ngn sektledare som kunde hängnas in. Duggregn och köpcentrum.

Så hon har nått att se fram emot.

Jag kan förstå namnbyte på flera sätt och det är kanske inte mycket att säga om. Har man sonat så har man. Även de anhöriga kan säkert uppskatta det på olika sätt.

Och det är ju inte heller Inglorious Bastards det här.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-02 kl. 19:47.
Citera
2017-08-02, 20:12
Medlem
powderfuckers avatar
har inte följt på ett tag. e datum för HR fastställt?
Citera
2017-08-02, 20:46
Medlem
Citat:
Om fru M har sex barn och synbarligen strävsamma föräldrar med stort sommarställe på landet med eka och brygga så kan man nog föreställa sig att hon inte är rädd för att ta i för egen del. Hon verkar inte som den pjåskiga typen innerst inne. Att hon vill ha folk till att göra saker åt henne beror inte på att hon inte klarar av dem själv, inom hennes fysiska gränser.

På liknande sätt som det går att tänka ut hur man får andra att göra saker så går det att tänka ut hur man kan utföra dem själv.

Sen är det klart att muskelstyrkan kan sätta gränserna för lågt för henne när det gäller vissa ofrånkomliga lyft o.a. Mycket i tillvaron är s.a.s. avpassat för karlar, av förklarliga skäl. Om än påhittat av fruntimmer (&#128516.
Jag skulle ha sagt, att transport med bil kan låta bekvämt, men att man då glömmer i- och urlastning.
Citera
2017-08-02, 20:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Jag skulle ha sagt, att transport med bil kan låta bekvämt, men att man då glömmer i- och urlastning.

Svar, ja.
Citera
2017-08-02, 21:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Intressant! JJ en framtidsman. TCAp med fingrarna i fel syltburk.
Först Big Mama om sin roll gällande flyktingkillarna gällande hemmet som fick stänga ner i Arboga (feb 2016) efter IVO-anmälan:
"Det var fruktansvärt, killarna grät. Dem hade efter flera år på flykt fått en familj. Dem kallade mig mamma o Laura o Adam för sina syskon."

JM kontaktar Akis arbetsgivare TC och frågar om han har några kontakter inom soc i maj 2016.
Han får dock varningar att inte starta företag med henne bl.a:
" fan det där, henne ska du hålla dig borta för hon håller på och knullar Afghaner."

TC till JM:"Eh men du är ju rökt här, du kan ju inte stå in nån styrelse" varav JM sen då svarar
" (..) då fixar jag någon. Och det var första gången jag såg det här namnet, vad nu hennes dotter heter."

Sen skickar hon sms den 14 juli:
"Fick brev från försäkringsbolaget. De betalar inte ut försäkringarna för Aki."
Samt ber honom säga att han hjälpte honom (Aki) med försäkringarna.
"De försöker komma undan" skriver JM. Sen föreslår hon att han ska kontakta IF och säga att de behöver startkapital till företaget. Han svarar att han redan haft kontakt med IF, att det inte vore trovärdigt. Sen fortsätter JM att han då ska säga att det är han som uppmuntrat Aki att teckna försäkring när de gifte sig. Han ber henne fokusera på att de ska tjäna pengar istället.

Sen så händer mordet och JM smsar till honom från Thailand:
"ska jag samarbeta med dig så räknar med din hjälp."

Den 10 augusti träffas de på Mac donalds i Strängnäs. Då säger hon att han har ADHD. Han hade nyss kommit hem från en USA-resa och pratade om resan och hon tycker han ska fokusera istället. Han hade visat henne ett foto och JM svarar att du ska inte umgås med svartskalletjejer. Sen ger hon honom reklamblad som ska delas ut samt visitkort.

NU kommer JJ in via ett brev som JM skrivit till Fhl i december.
[märk väl hur hon talar om sin fars mord]

"Jag startar upp ett företag tillsammans med Julia o Jafar o Tomas C.
Julia ska lära sig via mig och Jafar skulle vara tolk. Han jobbade som tolk åt oss.

I och med den 3/8 förlorade vi alla placering. 16 barn x 1900 x 30 dygn det är mycket pengar. Företaget var till salu, köpare fanns på 3-5 ggr oms/år.
Väldigt mycket pengar. "

Sen fortsätter hon berätta att hon lyssnat på så mycket tragedier som flyktingkillar berättat att det har påverkat hennes gränser gällande människovärde (hon skriver dock som en kratta men andemeningen går inte att missa):
"känns det som mina egna gränser för en människas värde egentligen har.
Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödar varje dag i de länder killarna kommer från."

Med tanke på hennes fond i sin pappas namn så blir det intressant, empatistört resonemang.
Citera
2017-08-02, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vägen ser torr, fin och jämn ut på de bilder som finns, så, utan att ha inspekterat på plats, drar jag samma slutsats som du – nemas problemas att köra ner med Volvon eller annat fordon.

"I skydd av mörkret" eller i varje fall i skymning tror jag också är det mest troliga.

Synd att ingen granne var ute med båten och kunde vittna om ett plask som av en 90 kg person som dumpas i vattnet. Gärna tillsammans med ett klockslag.

Det behöver ju inte ha plaskat, om man rullade i honom från stranden eller släpade ut honom på en presenning eller bar honom på bår.
Citera
2017-08-02, 21:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Först Big Mama om sin roll gällande flyktingkillarna gällande hemmet som fick stänga ner i Arboga (feb 2016) efter IVO-anmälan:
"Det var fruktansvärt, killarna grät. Dem hade efter flera år på flykt fått en familj. Dem kallade mig mamma o Laura o Adam för sina syskon."

JM kontaktar Akis arbetsgivare TC och frågar om han har några kontakter inom soc i maj 2016.
Han får dock varningar att inte starta företag med henne bl.a:
" fan det där, henne ska du hålla dig borta för hon håller på och knullar Afghaner."

TC till JM:"Eh men du är ju rökt här, du kan ju inte stå in nån styrelse" varav JM sen då svarar
" (..) då fixar jag någon. Och det var första gången jag såg det här namnet, vad nu hennes dotter heter."

Sen skickar hon sms den 14 juli:
"Fick brev från försäkringsbolaget. De betalar inte ut försäkringarna för Aki."
Samt ber honom säga att han hjälpte honom (Aki) med försäkringarna.
"De försöker komma undan" skriver JM. Sen föreslår hon att han ska kontakta IF och säga att de behöver startkapital till företaget. Han svarar att han redan haft kontakt med IF, att det inte vore trovärdigt. Sen fortsätter JM att han då ska säga att det är han som uppmuntrat Aki att teckna försäkring när de gifte sig. Han ber henne fokusera på att de ska tjäna pengar istället.

Sen så händer mordet och JM smsar till honom från Thailand:
"ska jag samarbeta med dig så räknar med din hjälp."

Den 10 augusti träffas de på Mac donalds i Strängnäs. Då säger hon att han har ADHD. Han hade nyss kommit hem från en USA-resa och pratade om resan och hon tycker han ska fokusera istället. Han hade visat henne ett foto och JM svarar att du ska inte umgås med svartskalletjejer. Sen ger hon honom reklamblad som ska delas ut samt visitkort.

NU kommer JJ in via ett brev som JM skrivit till Fhl i december.
[märk väl hur hon talar om sin fars mord]

"Jag startar upp ett företag tillsammans med Julia o Jafar o Tomas C.
Julia ska lära sig via mig och Jafar skulle vara tolk. Han jobbade som tolk åt oss.

I och med den 3/8 förlorade vi alla placering. 16 barn x 1900 x 30 dygn det är mycket pengar. Företaget var till salu, köpare fanns på 3-5 ggr oms/år.
Väldigt mycket pengar. "

Sen fortsätter hon berätta att hon lyssnat på så mycket tragedier som flyktingkillar berättat att det har påverkat hennes gränser gällande människovärde (hon skriver dock som en kratta men andemeningen går inte att missa):
"känns det som mina egna gränser för en människas värde egentligen har.
Hela Sverige skriker över att en person blivit mördad. Hundratals personer dödar varje dag i de länder killarna kommer från."

Med tanke på hennes fond i sin pappas namn så blir det intressant, empatistört resonemang.

"Sen föreslår hon att han ska kontakta IF och säga att de behöver startkapital till företaget."

Det gällde flyktingmottagning (hvb-hem) eller hur? Det som hon sen i stället startade med kvinnan vad hon hette -- LI? Alltså Pangelius? För att få tidslinjen rätt.

Hur går det med din karamell?
Senast redigerad av Lonnrot 2017-08-02 kl. 21:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in