2017-08-02, 21:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag fick ut Johannas 10 sidor långa brev och RPU:n i måndags. Finns det redan i tråden eller vill ni ha dessa?
Skulle verkligen vara Inressant att få ta del av, vänligen lägg upp det. Tack på förhand.
Citera
2017-08-02, 21:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
"Sen föreslår hon att han ska kontakta IF och säga att de behöver startkapital till företaget."

Det gällde flyktingmottagning (hvb-hem) eller hur? Det som hon sen i stället startade med kvinnan vad hon hette -- LI? För att få tidslinjen rätt.
Hvb-hemmet i Arboga var med henne, las ner via IVO-anmälan.
http://www.bblat.se/vastmanland/arboga/de-startar-nytt-hvb-hem-efter-tvangsstangningen
Sen är det nya tag tills hon blir aktör på film.
Samt företaget där JB ingår och tydligen JJ vilket jag inte hört förut.
Sen mördas hennes far och hon sitter på grenen hon själv sågat av. Pang.
Citat:
Hur går det med din karamell?
Bra.
Citera
2017-08-02, 22:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det du skriver borde varit alarmerande för JM i nästan lika hög grad som när han inte svarade på SMS på morgonen. 07:05 – 08.21 skickar JM fem SMS till Aki utan att få något svar. Det är inte mer anmärkningsvärt för henne än att hon 08:30 kan ringa AB och föreslå att hon kommer ut till Granliden senare på dagen, som om inget hänt. 25 minuter senare "ser hon båten" och ringer därför sos-alarm enligt vad hon uppger i förhör. I samtalet uppger hon först att hon inte ser båten, men senare i samtalet säger hon att "nu ser jag båten".

Sammanfattning
JM ljuger väldigt ofta.

Fredagsmys, förkylning och fylla
Jag undrar om du inte läst för mycket förkylningsinlägg om hur packad Aki var?
Enligt obduktionsprotokoll, både från augusti 2015 och från oktober 2016 var det 1,36‰ i Akis blod. Lite över gränsen för bilkörning på Jersey (1,0‰), men långt under gränsen för gångsvårigheter, som börjar ungefär vid 2‰.
Man kanske ska lägga till att en viss jäsning postmortem ofta höjer alkoholhalten något.
Jag såg jag skrev upp det ett snäpp.
Maken är rejält packad enligt provsvar, men inte mer än han kan gå.
Oavsett om han vore spik nykter är det så urbota dumt att klockorna stannar att inte ringa, inte gå ut och ropa eller gå ner och kolla.
Fortsättningsvis är hon som änkan från helvetet i hur hon beskriver sin nyss avlidne man i förhör.
Hon måste vara manipulativ via att inte prata i för långa meningar? Eller ha tonvis med hållhakar? Använder kroppspråket? Ser oskyldig ut?
Sett i längre sammanhang (förhör, brev, längre samtal osv) är det väl sällan eller aldrig man ser nån prata så skruvat, det finns ju ingen finess i vissa lägen. Hon vet inte ett dugg hur man ska föra sig, vad som är läge att säga, att inte prata mot sig själv eller skena iväg som hon gör i fablernas värld.
Citera
2017-08-02, 22:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det behöver ju inte ha plaskat, om man rullade i honom från stranden eller släpade ut honom på en presenning eller bar honom på bår.
Eller om man släpade ut honom i en sovsäck, en bär vid huvudändan, en vid fotändan. De går ut en bit från stranden, öppnar sovsäcken och låter kroppen glida ur den. Inget plask, inget oljud.
Citera
2017-08-02, 22:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hvb-hemmet i Arboga var med henne, las ner via IVO-anmälan.
http://www.bblat.se/vastmanland/arboga/de-startar-nytt-hvb-hem-efter-tvangsstangningen
Sen är det nya tag tills hon blir aktör på film.
Samt företaget där JB ingår och tydligen JJ vilket jag inte hört förut.
Sen mördas hennes far och hon sitter på grenen hon själv sågat av. Pang.

Bra.

Så det var omvänd ordning på "rörelserna"?

Men det var fortfarande flyktingmottagning med TCap?

Och JJ gick från anställd till styrelsemedlem och möjl bolagstecknare el vad det kan heta. Delägare?

Man slås n-vis av en massa saker, som att JM hugger sina kompanjoner (ap-TC) s.a.s. i språnget (och säkert f.ö. tillfrågar alla om de vill slå ihjäl ngn; jfr den AP skakade fram som skulle märka restaurang-killen).

Och den vulgära tonen, ha ha.

Och sen behöver du nog inte fundera på vad som "går ihop" i skitsnacket eller om det finns tecken på "empati" -- det gör det inte, eller det är flaggor, symboler och signaler som ska signalera empati, men den är förstås i praktiken tom och innehållslös. Och det spelar egentligen ingen roll här, för hon kan vara hur god hon vill och tror, men morden är mord ändå. Och ett annat rötägg kan kanske fixa en ganska bra flyktingmottagning utan ett spår av djupare empati, och vara laglydig, i teorin i alla fall.

(Det kan ju låta bra i någons öra att det dör tusentals på annan plats, etc, men så är eller så är inte världen beskaffad, beroende på hur man vänder på det. Det är maktens (vi, vårt sanmhällles) upprättthållande av lagen här som skyddar oss här från sånt på annat håll -- allt annat är flum och förvillelse. Sen kan man diskutera ett och annat...).
Citera
2017-08-02, 22:47
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Eller om man släpade ut honom i en sovsäck, en bär vid huvudändan, en vid fotändan. De går ut en bit från stranden, öppnar sovsäcken och låter kroppen glida ur den. Inget plask, inget oljud.

Teoretiskt kan man väl också knyta honom (sovsäcken) i dragkroken eller bogseröglan och släpa honom ner från stugan med bilen. För att slippa lyfta.
Citera
2017-08-02, 22:49
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Skulle verkligen vara Inressant att få ta del av, vänligen lägg upp det. Tack på förhand.

Brev till Ab samt RPU? Darrar har skrivit om det fast aldrig lagt ut... har någon
Någon annan som har?
Senast redigerad av Bewitched 2017-08-02 kl. 22:51. Anledning: Missad inf
Citera
2017-08-02, 22:50
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Bra.

Jag vill inte spoliera din karamell men du såg min idé tidigare...

Det är ju möjligt att det finns pengar redan men det ska ju finnas ett dragplåster också?
Citera
2017-08-02, 22:51
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Vilket får en att tro att han dragits genom vattnet eller hissats ner -- snarsre än slängts över räcket av fyra personer. Vilket skulle plaska ordentligt.

Det var 90 k han vägde? Jag minns att längden drogs av lite för ett tag sedan. Han var en kortis.

Ser man till alternativen just i dumpningsavseendet, om vi räknar bort ekan som hjälpmedel, så återstår då kanske att ta honom i vattnet från räckeslös bryggdel eller peta ut honom genom räcket och lägga honom på plats? Ginge det?

Det vore nog knepigt att få ut en vuxen genom det räcket---men inte omöjligt. Färgen på räcket ser lite avskrapad ut vid krysset på en del räcket där han kan ha puttats ut igenom. (Se första bilden nedan och zooma in på räcket bakom och mellan de svarta stolarna.) Personligen tror jag dock att han dumpades från den utskjutande bryggdelen, att han hamnade just där intill bryggan när de försökte välta ner honom i båten för att ta ut honom på sjön och dumpa honom längre ut. Kanske tappade nån taget så att han gled ner i vattnet där intill båten istället? Kanske satt han däckad i den svarta, hopfällbara och lättviktiga aluminiumsolstolen som syns på bilden, med en blå diskduk i munnen och en plastpåse över huvudet när de drog de fram honom till bryggkanten och tippade honom direkt från solstolen ner till båten---men schabblade till det så att han gled ner i vattnet istället? Se bild 2 där båten ligger angjord på sitt (troligen) vanliga ställe.

Bryggbild 1) https://ibb.co/jRvSn5
Bryggbild 2) https://ibb.co/h0EEZk
Bryggbild 3) https://ibb.co/iPNyS5
Bryggbild 4) https://ibb.co/eZeOuk
Senast redigerad av fiatigerlilja 2017-08-02 kl. 22:55.
Citera
2017-08-02, 22:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Det vore nog knepigt att få ut en vuxen genom det räcket---men inte omöjligt. Färgen på räcket ser lite avskrapad ut just där vid krysset på räcket som han kan ha puttats ut igenom. (Se första bilden nedan och zooma in på räcket bakom och mellan de svarta stolarna.) Personligen tror jag dock att han dumpades från den utskjutande bryggdelen, att han hamnade just där intill bryggan när de försökte välta ner honom i båten för att ta ut honom på sjön och dumpa honom längre ut. Kanske tappade nån taget så att han gled ner i vattnet där intill båten istället? Kanske satt han däckad i den svarta, hopfällbara och lättviktiga aluminiumsolstolen som syns på bilden, med en blå diskduk i munnen och en plastpåse över huvudet när de drog de fram honom till bryggkanten och tippade honom direkt från solstolen ner till båten---men schabblade till det så att han gled ner i vattnet istället? Se bild 2 där båten ligger angjord på sitt (troligen) vanliga ställe.

Bryggbild 1) https://ibb.co/jRvSn5
Bryggbild 2) https://ibb.co/h0EEZk
Bryggbild 3) https://ibb.co/iPNyS5
Bryggbild 4) https://ibb.co/eZeOuk

Tack! Ska titta.

Jag har nyligen argumenterat (igen) för att tanken aldrig var att han inte skulle hittas ganska bums.

Vilket inte utesluter att man kanske vile ha it honom några meter till....

En ohittad kropp skulle inte bara leda till försenad försäkringsutbetalning (som andra påpekat först) utan troligen en större sökninsats med betydligt mer människor intresserade av vad som verkligen hade hänt. Helikoptrar etc....
Och kriminalare.
Citera
2017-08-02, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Så det var omvänd ordning på "rörelserna"?

Men det var fortfarande flyktingmottagning med TCap?

Och JJ gick från anställd till styrelsemedlem och möjl bolagstecknare el vad det kan heta. Delägare?

Man slås n-vis av en massa saker, som att JM hugger sina kompanjoner (ap-TC) s.a.s. i språnget (och säkert f.ö. tillfrågar alla om de vill slå ihjäl ngn; jfr den AP skakade fram som skulle märka restaurang-killen).

Och den vulgära tonen, ha ha.

Och sen behöver du nog inte fundera på vad som "går ihop" i skitsnacket eller om det finns tecken på "empati" -- det gör det inte, eller det är flaggor, symboler och signaler som ska signalera empati, men den är förstås i praktiken tom och innehållslös. Och det spelar egentligen ingen roll här, för hon kan vara hur god hon vill och tror, men morden är mord ändå. Och ett annat rötägg kan kanske fixa en ganska bra flyktingmottagning utan ett spår av djupare empati, och vara laglydig, i teorin i alla fall.
Om hon är störd funderar jag inte över. Ej heller begreppet empatistörd som sådant. Ej heller flacka känslor hos störda personer.
Jag funderar dock över 1. Hur kan nåt så tossigt ha manipulerat folk. 2. Hur kan man vara så absurd utan att fatta det själv.
Med andra ord fascineras jag av begrepp som självbedrägeri, speciellt när det ställs på sin spets som hos JM. Följden blir då hur fan hon bär sig åt för att lura folk. För verbalt eller i skrift imponerar hon då inte.

Pangelius är med LI. Med CD skulle företaget heta Pangea care. Företaget med TC vet jag inte vad det reggades som, det blev inget. JJ skulle vara tolk skrev jag.

Ja, det är snabba ryck vad det än gäller. Företagsam verkar bli arbetsam.
Citera
2017-08-02, 23:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Tack! Ska titta.

Jag har nyligen argumenterat (igen) för att tanken aldrig var att han inte skulle hittas ganska bums.

Vilket inte utesluter att man kanske vile ha it honom några meter till....

En ohittad kropp skulle inte bara leda till försenad försäkringsutbetalning (som andra påpekat först) utan troligen en större sökninsats med betydligt mer människor intresserade av vad som verkligen hade hänt. Helikoptrar etc....
Och kriminalare.
Klart att hon ville att kroppen skulle hittas bums. Varje minut av ett sökande skulle ju ha fördröjt försäkringspengarna. Girigheten och brådskan gör att det inte blir mer avancerat än så. Var ju knappast så att hon hade tänkt sig ett scenario där han hade dumpats långt ut i vattnet, inte hittats omgående, anmälts försvunnen och så hade både kriminalare, Missing People m.fl kanske till slut trampat omkring i området. Nej, det är inte JM-style.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in