2017-08-02, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, överfallen och får något över huvudet för att förhindra att han kan göra motstånd på ett vettigt sätt, dränks som en kattunge, transporteras till bryggan och blir tippad i sjön, mission completed.

Låter ju inte speciellt manligt att överfalla en berusad och sovande man så historien som MR fick sig till livs måste förbättras något.

Nu ändrar du dig, tidigare har du sagt att A*i fått något över huvudet som filtrerar kiselalger och blev dränkt i Hjälmaren, nu menar du att det hänt på annat sätt och att JJ putsade historien inför MR för att framstå som manligare. Du komplicerar och slingrar dig i dina resonemang, varför vill du påstå att JJ är en rädd fegis?
Citera
2017-08-02, 17:16
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Bra!
Notera att den drivande båten -- givet vad vi misstänker (JM) -- rimligen inte kan ha släppts ut förrän på morgonen. När matresterna sattes ut.

Lite naivt kan jag ju tycka att de med maten på bryggan är det som konstaterar att allt är bluff å båg.
Eller är fåglarna för fina för skaldjur i Arboga?
Citera
2017-08-02, 17:17
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Men Fossmo har väl inte suttit några 20 år?

Jag tror hon kommer vara en sådan jävla pain in the ass för allt och alla så alla bara vill bli av med henne. Tror inte hon sitter mer än 15 år effektiv tid.
Fossmo var inget bra exempel inser jag. Han undanröjde ett par hinder men JM verkar vara inställd på att ta bort alla hinder i hennes väg.... Man får hoppas att hon inte kommer ut ...
Citera
2017-08-02, 17:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Men Fossmo har väl inte suttit några 20 år?

Jag tror hon kommer vara en sådan jävla pain in the ass för allt och alla så alla bara vill bli av med henne. Tror inte hon sitter mer än 15 år effektiv tid.

Vi är fler som inte vill ha henne på gatorna.
Citera
2017-08-02, 17:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag hade missat Akis spår. (Kan det vart tidigare under dagen/kvällen...)
Glömde såg jag. Du skrev:
"Så då är det kanske en lånad eller uppeldad bil eller någon avsedd för frakt. Nån ssk lämpad för litet sällskap med specifik last?"

Varför skulle det? En utlagt plast eller presenning i bagageutrymme som sen tagits därifrån av nån medhjälpare som anlänt avhjälper väl allt. För övrigt är det väl ingenting spårsäkrat aktuellt datum.
Citera
2017-08-02, 17:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Notera att den drivande båten -- givet vad vi misstänker (JM) -- rimligen inte kan ha släppts ut förrän på morgonen. När matresterna sattes ut.
Båten låg nog och guppade över AP hela natten; sedan bör grannen (som vittjat sina kräftburar) ha hört när den höll på att dras in till platsen där JM med gråten i halsen sedan skulle upptäcka den.
Citat:
Jag hade missat Akis spår. (Kan det vart tidigare under dagen/kvällen...)
Man har inte säkrat ett enda spår (men hittade hans körkort inne i boningshuset): Två beslutsamma män kan under AP:s Spotify-låt ha anlänt till platsen, stegat ned till bryggan, hälsat artigt, för att i nästa sekund slita med sig AP till den av JM förfyllda dränkningshon på bryggan (tid. använd som champagnekyl och med isbitar som knappt hunnit smälta). - 6 min senare ligger AP på Hjälmarens botten och två män drar på sig sina byxor och stegar upp till boningshuset igen; åker snabbt från platsen.
Citera
2017-08-02, 17:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Glömde såg jag. Du skrev:
"Så då är det kanske en lånad eller uppeldad bil eller någon avsedd för frakt. Nån ssk lämpad för litet sällskap med specifik last?"

Varför skulle det? En utlagt plast eller presenning i bagageutrymme som sen tagits därifrån av nån medhjälpare som anlänt avhjälper väl allt. För övrigt är det väl ingenting spårsäkrat aktuellt datum.

Tänkte högt bara.
Citera
2017-08-02, 17:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Ett till parallellfall, mördare: Patricia Presba 25/06 2008

Gemensamma nämnare

Patricia Presba (Patty) = Johanna Möller
Jaime Ramos = Rajabi Mohammad

Ålder vid tidpunkt för mordet
Jaime Ramos 21
Patricia Presba 46

Patty övertalade Jaime att mörda maken Ron under förevändning att Ron begått övergrepp på henne och att hon skulle befrias ifall han dör. Mordvapen: hammare, brottsplatsen (Ron och Pattys hem) var en slaktscen, efter mordet instruerade Patty honom per telefon att frakta bort liket och få det se ut som en bilolycka.

Patty och maken Ron hade båda barn från tidigare förhållanden. Enligt Rons döttrar var han galen i Patty och var beredd att göra allt för henne medan hon bara utnyttjade honom och var egentligen likgiltig för både Ron och hans döttrar.

Patty träffade Jaime på California Conservation Corps ett stödprogram för ungdomar som växt upp i dålig miljö och där Patty var anställd. Jaime var där som klient då hans mamma begått självmord och pappa var knarklangare

Inledningsvis blev Patty en övervakande modersfigur för Jaime men senare övergick det till en sexuell relation. När Jaime skulle lämna och hade ingenstans att bo övertygade Patty sin man att låta Jaime tillfälligt flytta in och bo i deras hus, något Rons döttrar hyste agg emot. Pattys motiv var en livförsäkring hon tecknat på sin make vid händelse av olycka. Efter mordet flydde de tilsammans och var efterlysta (låter allt ovan bekant?). De greps på ett motelrum efter att Patty försökt skjuta ihjäl Jaime som efteråt sades ha varit en nickedocka för henne.

Patricia Presba har beskrivits som diabolisk, helt igenom ondskefull, en mästare på att manipulera som saknar såväl ånger som karaktär.
Mycket intressant med jämförande fall. Skillnaden är väl bara att JM är en killermachine; hon ska tydligen mjölka MR på fler mord (samtal Norge, misshandlade flyktingkillar inkl C) - sen ligger han nog garanterat risigt till när hon anser att han är en urvriden disktrasa som bör kasseras.

Btw, hade missat helt att JJ var med och öppnade företaget med Akis arbetsgivare. Trodde bara det var JB som var med i form av att hennes namn skulle användas eller hur det nu var vid registrering.
Citera
2017-08-02, 17:30
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Vi är fler som inte vill ha henne på gatorna.
Jag tycker det är synd att hålla henne inlåst, hade gärna sett mer av hennes karriär, hon är ju en unik person. Fatta henne i debattprogram på TV, motdebattörerna skulle bli totalt vansinniga på hennes retorik. Eller i Big Brother. Nu kommer man få nöja sig med en "exklusiv intervju" inifrån Hinseberg i aftonbladet, men först om en massa år när hon blivit fet och avslagen och ingen är intresserad längre.
Citera
2017-08-02, 17:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Båten låg nog och guppade över AP hela natten; sedan bör grannen (som vittjat sina kräftburar) ha hört när den höll på att dras in till platsen där JM med gråten i halsen sedan skulle upptäcka den.Man har inte säkrat ett enda spår (men hittade hans körkort inne i boningshuset): Två beslutsamma män kan under AP:s Spotify-låt ha anlänt till platsen, stegat ned till bryggan, hälsat artigt, för att i nästa sekund slita med sig AP till den av JM förfyllda dränkningshon på bryggan (tid. använd som champagnekyl och med isbitar som knappt hunnit smälta). - 6 min senare ligger AP på Hjälmarens botten och två män drar på sig sina byxor och stegar upp till boningshuset igen; åker snabbt från platsen.

Jag syftade på att JM inte vill att den ska flyta iväg och ev locka dit oroliga före lämplig tid, och att den ingår i hennes "hopp-i-land"-scenario, som inte blir ett lika åskådligt vykort om båten inte syns till.

Sen figurerar den i hennes larmsamtal på ett sätt som låter genomtänkt.

Och damen slipper genera sig med att helikopter och större sökinsats inkallas och kroppen inte hittas förrän framme vid lunchtid. Och hembygdsförening o guvet kommer på fötter.

Den här drunkningen är en sak mellan henne och några uniformer.

Jag tror båten ligger förtöjd hela natten.
Citera
2017-08-02, 17:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag tycker det är synd att hålla henne inlåst, hade gärna sett mer av hennes karriär, hon är ju en unik person. Fatta henne i debattprogram på TV, motdebattörerna skulle bli totalt vansinniga på hennes retorik. Eller i Big Brother. Nu kommer man få nöja sig med en "exklusiv intervju" inifrån Hinseberg i aftonbladet, men först om en massa år när hon blivit fet och avslagen och ingen är intresserad längre.

Hänger det på det sista kan det bli ganska snart.

Du kommer inte få något vettigt ur henne så länge hon lever.
Citera
2017-08-02, 17:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Mycket intressant med jämförande fall. Skillnaden är väl bara att JM är en killermachine; hon ska tydligen mjölka MR på fler mord (samtal Norge, misshandlade flyktingkillar inkl C) - sen ligger han nog garanterat risigt till när hon anser att han är en urvriden disktrasa som bör kasseras.

Btw, hade missat helt att JJ var med och öppnade företaget med Akis arbetsgivare. Trodde bara det var JB som var med i form av att hennes namn skulle användas eller hur det nu var vid registrering.

Intressant! JJ en framtidsman. TCAp med fingrarna i fel syltburk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in