2017-08-02, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Du Fighter83, är du född i Mariestad eller är du inflyttad?
Till GM - känner du ingen som helst empati för dina nära o kära??
Citera
2017-08-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fighter83
Flera misstänkta GM ska det vara isf, 3-4 misstänkta pilot sen radioprogramet inte av polis. Och det sista var mer en frågeställning angående hans två påstådda personligheter, jag har bara hört positivt. Iom att vissa är så hundra procent säkra här inne
,så har ni ju löst fallet, bara för polisen att åka hem och hämta honom direkt! Freja du som är så säker hoppas du kopplat in polisen nu,. Jag tycker det är lila fruktansvärt som alla här inne. Och det kan ju vara så att KM är mannen alla söker men jag är sån att jag dömer ingen förrän bevisen läggs fram av Polisen. Nu tänker jag inte skriva mer i tråden oavsett svar el spekulationer

Varför ska jag koppla in polisen? De vet ju redan! Efter det senaste frihetsberövandet och intensivt förhör i över dygn plus den stora reportageserien i radio Skaraborg och sedan låta sig intervjuas av Pernilla och Mats gamla vänner / bekanta till både honom och Helena så tror jag att bägaren håller på att rinna över...
Polisen har mer på honom det är jag övertygad om plus nu efter all uppståndelse så har det troligen fått in mer ..
Blir troligtvis ett nytt förhör i snar framtid gissar jag ..
Citera
2017-08-02, 19:13
Medlem
Twiggygirls avatar
http://sla.se/skaraborg/2017/08/02/helena-anderssons-foraldrar-om

Jag länkar detta igen. Publicerat idag. "Det känns fruktansvärt provocerande att han utmålar sej själv som offer", säger Helenas föräldrar. Precis så har jag och många uppfattat hans beteende.
Både vad gäller "händerna som skakar" OCH att han var sjukskriven en vecka. Denne man har narcissistiska drag, kanske till och med psykopat. ALLT kretsar kring dom själva. Dom kan inte känna dåligt samvete för NÅGOT/NÅGON. Skillnaden mellan en psykopat och en narcissist är att PSYKOPATEN kan ej känna någon ÅNGER. Detta stämmer INTE in på autism, typ asperger. Vitt skillda störningar. Så NEJ, jag tror inte på K.M som varken pilot eller g.m. Pilot = g.m för mej. Jag tror också att detta kommer dementeras snart. Med Klas alltså.
Citera
2017-08-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Håller med dig om händelseförloppet till fullo. Tror att Pilot=GM och att personen ifråga var ensam om detta. Angående bilen, kan det inte vara så att Pilot redan hade nycklarna till systerns bil på sig? Det finns väl alltid minst två, ibland tre nycklar till en bil? Ibland händer det ju att man delar med sig en nyckel till någon man litar på osv. Pilot kan ju också ha lånat bilen ifråga och på grund av detta haft kvar en nyckel. Det skulle ta bort momentet att han var tvungen att fråga någon om lov att låna bilen där mitt i natten.

Dådet händer någonstans i skogen/ängen tror jag. Efter GM kommit till någon slags sans så döljer han tillfälligt HA:s kropp i något buskage (nära stigen som går genom skogen). Därefter går/springer han bort till parkeringen på lockerudsvägen (tidigare i tråden hade någon med google-maps mätt upp tidsåtgången för detta till typ 10 minuter tror jag), låst upp bilen och åkt och hämtat kroppen på ekudden (där bröderna i bilen ser när GM åker ner mot lekplatsen). När HA:s kropp är i bilen har GM sedan ställt tillbaka bilen på sjukhusparkeringen. Vittnen ser när han springer från sjukhusparkeringen. Dagen efter detta har sedan GM tagit kroppen dit han tänkt gömma den för gott.

Då tänker vi nog ganska lika om händelseförloppet. Jag kan mycket väl få det till att han "lånar" syrrans bil och med den transporterat Helenas kropp.
Frågan som återstår är vart en sådan som KM placerar en kropp 1992. Denna plats bör vara en plats han mycket väl känner till och är trygg med. Han känner sig säker på att kroppen troligtvis aldrig kommer att bli funnen.
De personer som umgicks och kände KM några år före 1992 samt därefter kanske vet eller kan kunna tänkas veta på vilka platser KM vistades på som ligger utanför Mariestad.

Har familjen tillgång till stuga, jaktstuga e.d. Äger de mark eller skog, har de tillgång till båt mm?
Platsen KM valt kan också komma från arbete eller via en vän (en specifik plats som har haft stor betydelse på ett eller annat sätt) kanske var platsen också väldigt aktuell just 1992 för KM av någon anledning.

Något annat som jag även funderat på är; var skulle jag gömma en kropp om jag var 26år och bodde i M-stad och var KM. Tror i alla fall inte på att han kört omkring och dumpat kroppen på måfå. Platsen har nog valts med omsorg för att inte bli upptäckt.

Polisen får nog ta och plocka in en hel del vänner och familj för att hitta HA kvarlevor eller se till att KM börjar prata.
Citera
2017-08-02, 19:18
Medlem
Träffade KB idag, hon hade varit i Grekland en vecka. Hon hade barnen med sig så det var inte läge att prata något om KM.
Citera
2017-08-02, 19:28
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl

Jag länkar detta igen. Publicerat idag. "Det känns fruktansvärt provocerande att han utmålar sej själv som offer", säger Helenas föräldrar. Precis så har jag och många uppfattat hans beteende.
Både vad gäller "händerna som skakar" OCH att han var sjukskriven en vecka. Denne man har narcissistiska drag, kanske till och med psykopat. ALLT kretsar kring dom själva. Dom kan inte känna dåligt samvete för NÅGOT/NÅGON. Skillnaden mellan en psykopat och en narcissist är att PSYKOPATEN kan ej känna någon ÅNGER. Detta stämmer INTE in på autism, typ asperger. Vitt skillda störningar. Så NEJ, jag tror inte på K.M som varken pilot eller g.m. Pilot = g.m för mej. Jag tror också att detta kommer dementeras snart. Med Klas alltså.

(FB) Narcissism eller psykopati - vari ligger skillnaden? En kort tråd om skillnad, likheter mellan dessa störningar.
Citera
2017-08-02, 19:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marieholm
Håller med dig om händelseförloppet till fullo. Tror att Pilot=GM och att personen ifråga var ensam om detta. Angående bilen, kan det inte vara så att Pilot redan hade nycklarna till systerns bil på sig? Det finns väl alltid minst två, ibland tre nycklar till en bil? Ibland händer det ju att man delar med sig en nyckel till någon man litar på osv. Pilot kan ju också ha lånat bilen ifråga och på grund av detta haft kvar en nyckel. Det skulle ta bort momentet att han var tvungen att fråga någon om lov att låna bilen där mitt i natten.

Dådet händer någonstans i skogen/ängen tror jag. Efter GM kommit till någon slags sans så döljer han tillfälligt HA:s kropp i något buskage (nära stigen som går genom skogen). Därefter går/springer han bort till parkeringen på lockerudsvägen (tidigare i tråden hade någon med google-maps mätt upp tidsåtgången för detta till typ 10 minuter tror jag), låst upp bilen och åkt och hämtat kroppen på ekudden (där bröderna i bilen ser när GM åker ner mot lekplatsen). När HA:s kropp är i bilen har GM sedan ställt tillbaka bilen på sjukhusparkeringen. Vittnen ser när han springer från sjukhusparkeringen. Dagen efter detta har sedan GM tagit kroppen dit han tänkt gömma den för gott.

Bra teori där.. att KM kan ha haft nycklar till en av systrarnas bil, det förenklar som sagt momentet med bortfraktandet av kroppen. Det är faktiskt inte helt otänkbart att KM kan ha haft en egen bilnyckel, familjen/syskonen har beskrivits som väldigt tighta och eftersom KM inte ägde en bil vid denna tidpunkt och sambon KB använde sin bil när hon pendlade till Skövde så fick säkert KM låna syrrans bil om han behövde det. Man kan utgå ifrån att bilen på Lockerud stod skriven på den ena av systrarna MEN att alla 3 syskonen kunde använda bilen. Både KM och den andra systern på Lockerud kan ha haft en egen nyckel, syskonen disponerade bilen vid behov.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-02 kl. 19:36.
Citera
2017-08-02, 19:53
Medlem
Citat:

Googla Helenfallet. Och läs noggrant vad de skriver om Ulf. Som led av autism och asperger. De vet inte vad som är rätt och fel. Känner ingen ånger, mm
Citera
2017-08-02, 20:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag skulle vilja upprepa frågan som jag ställde för någon dag sedan: Vet någon om PR och KM kände (till) varandra eller umgicks? Frågan kan tyckas vara trivial men den kan ändå vara intressant för helhetsbilden i det läge som tråden befinner sig i, som jag ser det.

För övrigt väntar många på att MstadBoSen1986 ska svara på frågan från "TheExterminator" (och som jag aldrig fick svar på i PM): Vilken mer koppling till Eksjö skulle BW ha än att hans syster bor där (och bodde där redan när Helena försvann) och att det här hittats en kropp där?

Avslutningsvis måste jag kommentera mamma Gudruns uttalanden och det med ett enda ord: Hjärtskärande. Hennes frustration går inte att ta in. I över 25 år har hon, pappa Arne, Helenas systrar, släkt och vänner fått leva i detta vidriga vakuum. Du som är ansvarig för Helenas försvinnande och död: Gör det enda rätta!
Citera
2017-08-02, 20:10
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Din analys är helt felaktig eftersom det är inte bekräftat att KM har diagnosen Asbergers syndrom, det är ju endast ett rykte som har florerat i tråden. Enligt ditt eget resonemang kan alltså KM mycket väl vara "pilot" eller är du helt säker på att K*as inte har narcissistiska drag?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-08-02 kl. 20:14.
Citera
2017-08-02, 20:23
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag skulle vilja upprepa frågan som jag ställde för någon dag sedan: Vet någon om PR och KM kände (till) varandra eller umgicks? Frågan kan tyckas vara trivial men den kan ändå vara intressant för helhetsbilden i det läge som tråden befinner sig i, som jag ser det.

För övrigt väntar många på att MstadBoSen1986 ska svara på frågan från "TheExterminator" (och som jag aldrig fick svar på i PM): Vilken mer koppling till Eksjö skulle BW ha än att hans syster bor där (och bodde där redan när Helena försvann) och att det här hittats en kropp där?

Avslutningsvis måste jag kommentera mamma Gudruns uttalanden och det med ett enda ord: Hjärtskärande. Hennes frustration går inte att ta in. I över 25 år har hon, pappa Arne, Helenas systrar, släkt och vänner fått leva i detta vidriga vakuum. Du som är ansvarig för Helenas försvinnande och död: Gör det enda rätta!

Har du möjlighet att klistra in texten? Måste ju vara prenumerant
Citera
2017-08-02, 20:24
Medlem
Citat:

Twiggygirl hur känner du Klas? - ju mer du skrivit - ju mer konstiga förklaringar har du gett om Klas's oskuld. Kan du inte ta ett bra exempel på hans oskuld då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in