Citat:
Ursprungligen postat av
Marieholm
Håller med dig om händelseförloppet till fullo. Tror att Pilot=GM och att personen ifråga var ensam om detta. Angående bilen, kan det inte vara så att Pilot redan hade nycklarna till systerns bil på sig? Det finns väl alltid minst två, ibland tre nycklar till en bil? Ibland händer det ju att man delar med sig en nyckel till någon man litar på osv. Pilot kan ju också ha lånat bilen ifråga och på grund av detta haft kvar en nyckel. Det skulle ta bort momentet att han var tvungen att fråga någon om lov att låna bilen där mitt i natten.
Dådet händer någonstans i skogen/ängen tror jag. Efter GM kommit till någon slags sans så döljer han tillfälligt HA:s kropp i något buskage (nära stigen som går genom skogen). Därefter går/springer han bort till parkeringen på lockerudsvägen (tidigare i tråden hade någon med google-maps mätt upp tidsåtgången för detta till typ 10 minuter tror jag), låst upp bilen och åkt och hämtat kroppen på ekudden (där bröderna i bilen ser när GM åker ner mot lekplatsen). När HA:s kropp är i bilen har GM sedan ställt tillbaka bilen på sjukhusparkeringen. Vittnen ser när han springer från sjukhusparkeringen. Dagen efter detta har sedan GM tagit kroppen dit han tänkt gömma den för gott.
Då tänker vi nog ganska lika om händelseförloppet. Jag kan mycket väl få det till att han "lånar" syrrans bil och med den transporterat Helenas kropp.
Frågan som återstår är vart en sådan som KM placerar en kropp 1992. Denna plats bör vara en plats han mycket väl känner till och är trygg med. Han känner sig säker på att kroppen troligtvis aldrig kommer att bli funnen.
De personer som umgicks och kände KM några år före 1992 samt därefter kanske vet eller kan kunna tänkas veta på vilka platser KM vistades på som ligger utanför Mariestad.
Har familjen tillgång till stuga, jaktstuga e.d. Äger de mark eller skog, har de tillgång till båt mm?
Platsen KM valt kan också komma från arbete eller via en vän (en specifik plats som har haft stor betydelse på ett eller annat sätt) kanske var platsen också väldigt aktuell just 1992 för KM av någon anledning.
Något annat som jag även funderat på är; var skulle jag gömma en kropp om jag var 26år och bodde i M-stad och var KM. Tror i alla fall inte på att han kört omkring och dumpat kroppen på måfå. Platsen har nog valts med omsorg för att inte bli upptäckt.
Polisen får nog ta och plocka in en hel del vänner och familj för att hitta HA kvarlevor eller se till att KM börjar prata.