Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men en hasch-utlöst psykos, borde den inte gått över nu?
Och dessutom märkte ju inte mobilkvinnan på tåget något ovanligt.
Psykos kan man få av många olika skäl. Men bara för att Patrik misstänks ha fått psykos , kan man ju inte dra slutsatsen att han fått det av missbruk.
Vet att man i princip kan få en psykos redan första gången man använder cannabis. Men jag tycker att vi vet så lite om hur Patrik levde, att man absolut inte kan dra några slutsatser om något sådant. Vi har ju inga belägg för det överhuvudtaget. Och missbruk, det är ett långt steg dit. Stor skillnad dessutom att använda det ibland.
En dålig bild. Ja, jag har några stycken på mig själv.
Om man ska ställa diagnos efter bara de bilderna skulle man kunna misstänka både allvarlig psykisk sjukdom och/drogmissbruk hos mig.

Han hade kanske en drogutlöst psykos ända in i döden, han levde kanske bara något dygn efter det att han filmades i Hallsberg. Haka inte upp dig på hasch, det finns många olika droger.
Sannolikt långt vanligare att bli förvirrad av droger än att bli det utan droger, tror du inte?
Om någon använder droger så är det nära att misstänka psykos, inte lika nära att misstänka om vederbörande inte missbrukar droger så att säga.
'
Lägg därtill att både polis och anhöriga har talat i termer av psykos och förvirring, då blir ovanstående lättare att ta till sig.
Jag påstår inte att P använde droger, jag för ett resonemang och jag lutar åt att droger
kan vara förklaringen till det märkliga uppträdandet i Hallsberg. Spridande av väskor för att inte tala om att P sa till sin mamma att han snart var i Mjölby.
Angående den bild som vi talar om så tycker jag att du lösrycker den. Bilden
tillsammans med överiga omständigheter talar mer för droganvändning än tvärtom.